[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: dropsik9977 »

szymekgd pisze:
dropsik9977 pisze:tzn jak ?


Nie mam climatronica, ale na forum jest info, można też: http://www.google.pl/#hl=pl&tbo=d&sclie ... 66&bih=660

dropsik9977 pisze:ale ogolnie jak jest za malo czynnika to tylko dopelnic i powinno wszystko ruszyc normalnie ??


Tak.


strona fajna ale ja tego nie ogarne ;/
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

dropsik9977 pisze:szymekgd napisał/a: W climatronicu można pogrzebać w trybie serwisowym i powinno pokazać co go boli.





tzn jak ?

Jednocześnie naciskasz strzałkę do góry oraz obieg zamknięty. Na wyświetlaczu pojawi się 1 i wciskasz obieg zamknięty. Jeżeli się pojawi 0 to nie masz błędów, jak wyskoczą jakieś cyferki to sprawdzasz co oznacza taki kod.
dropsik9977 pisze:ale ogolnie jak jest za malo czynnika to tylko dopelnic i powinno wszystko ruszyc normalnie ??

Dokładnie. Poza tym maszyna poda ile było czynnika. Jako, że masz skieraszowany zderzak może być że chłodnica klimy może być dziurawa.
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: dropsik9977 »

kornat pisze:
dropsik9977 pisze:szymekgd napisał/a: W climatronicu można pogrzebać w trybie serwisowym i powinno pokazać co go boli.





tzn jak ?

Jednocześnie naciskasz strzałkę do góry oraz obieg zamknięty. Na wyświetlaczu pojawi się 1 i wciskasz obieg zamknięty. Jeżeli się pojawi 0 to nie masz błędów, jak wyskoczą jakieś cyferki to sprawdzasz co oznacza taki kod.
dropsik9977 pisze:ale ogolnie jak jest za malo czynnika to tylko dopelnic i powinno wszystko ruszyc normalnie ??

Dokładnie. Poza tym maszyna poda ile było czynnika. Jako, że masz skieraszowany zderzak może być że chłodnica klimy może być dziurawa.


chlodnica klimy cala
kumpel sprawdzil i mowil ze jest szczelna klima.
nacisnal w srodek tam gdzie sie napelnia klime i mowil ze czynnik jest bo wylecialo cos jak nacisnal a jak by nic nie bylo no to wtedy mowil ze by nie byla szczelna no bo by wsyzstko ucieklo ta dziura
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Jeżeli masz mniej niż 200g to też klima nie ruszy a przez zawór syknie. Z tego co wiem auto masz nie długo a jak jest bardzo malutka nieszczelność to nawet po roku może uciec wszystko.
Sprawdź tak:
1) trzy bezpieczniki na skrzynce akumulatora (30A) oraz w skrzynce bezpieczników bezpiecznik 16 (mały 10A)
2) Spróbuj jeszcze zmostkować piny wtyczce od czujnika ciśnienia (przy kielichu) pin 1 z 2 i odpalić klimę jak ruszy to on jest przyczyną, jak nie to już tylko podjechać i sprawdzić ilość czynnika. Jeżeli na takim zmostkowaniu odpali to niech długo nie działa tak (tylko w celu sprawdzenia).
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 15:09 przez kornat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: dropsik9977 »

kornat pisze:Jeżeli masz mniej niż 200g to też klima nie ruszy a przez zawór syknie. Z tego co wiem auto masz nie długo a jak jest bardzo malutka nieszczelność to nawet po roku może uciec wszystko.
Sprawdź tak:
1) trzy bezpieczniki na skrzynce akumulatora (30A) oraz w skrzynce bezpieczników bezpiecznik 16 (mały 10A)
2) Spróbuj jeszcze zmostkować piny wtyczce od czujnika ciśnienia (przy kielichu) pin 1 z 3 i odpalić klimę jak ruszy to on jest przyczyną, jak nie to już tylko podjechać i sprawdzić ilość czynnika. Jeżeli na takim zmostkowaniu odpali to niech długo nie działa tak (tylko w celu sprawdzenia).


aha rozumiem :) no to pierw pojade na sprawdzenie bedize malo dopelni mi i odpale w garazu ma +10 takze musi ruszyc no i jak nie odpali zmostkuje i wtedy zobacze czy odpali :) i bedzie wiadomo :)

dzieki za info :)

a ogolnie jak wtedy sprawdzic szczelnosc jak mowisz ze moze byc malutka dziurka
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Maszyna uzupełniająca dodane do czynnika UV który jak jest wyciek robi zabarwienie które widać przy świetle UV. Jak pisałem, najpierw sprawdź te bezpieczniki.
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: dropsik9977 »

kornat pisze:Maszyna uzupełniająca dodane do czynnika UV który jak jest wyciek robi zabarwienie które widać przy świetle UV. Jak pisałem, najpierw sprawdź te bezpieczniki.

bezpieczniki cale wczoraj zmeinialem ta skrzynke bo abs przez to mi nie dzialal i wymienialem na nowe bezpieczniki wszystkie takze napewno sa ok.

no i w skrzynce w aucie sprawdzalem juz kiedys jakies 3tyg temu i bylo ok... zaden nie byl walniety.

takze zostaje to co pisales
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Aha, jeszcze do tego sterownika pod akumulatorem. Dochodzą do niego dwie wtyczki, jedna duża 4 pinowa druga mniejsza bodajże 16-pinowa. Sprawdź czy na 8 pinie pojawia się napięcie po włączeniu klimy. Sprawdź obie kostki oraz możesz jakiś sprayem do kontaktów psiknąć i sprawdzić czy klima żyje.
http://allegro.pl/toledo-ii-leon-i-ster ... 88603.html
Jak nie pomoże, zewrzyj w 4pinowej kosce 30a z 30b oraz 1 z 2 i spróbuj.
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: dropsik9977 »

kornat pisze:Aha, jeszcze do tego sterownika pod akumulatorem. Dochodzą do niego dwie wtyczki, jedna duża 4 pinowa druga mniejsza bodajże 16-pinowa. Sprawdź czy na 8 pinie pojawia się napięcie po włączeniu klimy. Sprawdź obie kostki oraz możesz jakiś sprayem do kontaktów psiknąć i sprawdzić czy klima żyje.
http://allegro.pl/toledo-ii-leon-i-ster ... 88603.html
Jak nie pomoże, zewrzyj w 4pinowej kosce 30a z 30b oraz 1 z 2 i spróbuj.


ok ok wszystko co napisales mam w lapie takze pojade do kolegi i mu pokaze co i jak i bedzie lukal :) mechanik dobry takze mysle ze ogarnie :)
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3171
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: DzieX »

VAGiem najlepiej się podłączyć.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
ODPOWIEDZ