[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kajtek110
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:28

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kajtek110 »

adrian2901, miałem podobnie i za ten wężyk plastik fantastic co pisze Sony, w serwisie skody dałem 90 zł
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

kajtek110, to ja w Seacie dałem oczywiście ze 120zł, bo w Skodzie kuwa nie mieli :]
Jednak po zmianie wężyka zupełnie inne hamowanie :)
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Skąd?: Rzeszów

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: adrian2901 »

O który dokładnie wężyk chodzi? Rozumiem, że ma być plastikowy? Kupiłem na orlenie DOT-4 i dziś o 9 będę odpowietrzał bo dopiero z roboty wróciłem... Ale wężyk też sprawdze jak go znajde... Wystarczy, że będzie popękany a nie musi cieknąć i pedał tak będzie uciekał? Zobaczymy, dziwi mnie tylko, że on uciekał jak go kupiłem a teraz po wymianie klocków i cofnięciu tłoczków jest jeszcze gorzej, jak wymieniłem tył to nic się nie zmieniło a po wymianie przodu masakra...

[ Dodano: 2012-02-06, 14:55 ]
Odpowietrzenie nic nie dało... Pedał przy dłuższym trzymaniu idzie do podłogi, ale auto hamuje jako tako, jedynie gdy hamuje na lodzie i włącza się ABS to pedał drży u samej góry, gdy tylko ABS się wyłączy pedał jest przy podłodze ale auto staje. Wężyk od Vacum jest jak nowy... Przy odpowietrzaniu z tylnych kół a szczególnie z lewego idą ciągle bąbelki, chyba z 0.5l płynu przelałem i i dalej bąbelki idą... Stawiam, że vacum puszcza gdzieś na którejś sekcji...
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Bartosz_n »

Czyli jednak vacum nie jest do końca sprawne.
sprawdziłeś te wężyki?
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Skąd?: Rzeszów

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: adrian2901 »

Wężyki wszystko w porządku, zero peknięć jakich kolwiek, zero wycieków... Niestety zostaje albo vacum albo servo...
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Skąd?: Zalasewo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: martimer »

Witam! Chciałbym aby ktoś mi powiedział, czy żeby podkładka miedziana (zamiennik) przewodu hamulcowego wchodzącego w zacisk- uszczelnia śrubę drożną- dobrze uszczelniła układ, musi być przed założeniem i dokręceniem zagrzana do czerwoności czy nie? Cieknie mi delikatnie płyn po wymianie przewodów i kupiłem takowe podkładki. Z góry dzięki za pomoc.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

martimer, nowa nie musi byc, stara powinienes wygrzac.
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Skąd?: Zalasewo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: martimer »

Dzięki za podpowiedź, ale nie mam już starych podkładek. Dlatego pytam o miedziane. Trzeba je zagrzewać czy nie??
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartek »

martimer, dokręcić solidnie, ale nie ukręcić :roll:
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
godles_
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:13

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: godles_ »

Witam,
wymieniałem ostatnio klocki i tarcze z tyłu. Jako, że gumki na tłoczkach były porwane, zmieniłem je na nowe. Zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną. Przy wypychaniu tłoczków wyleciał chyba cały płyn (zbiornik był pusty)
odpowietrzałem układ w kolejności: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył, oczywiście na zapłonie. Powietrze nie leci już z odpowietrzników.
Pedał jednak po odpaleniu robi się miękki, skutecznie hamuje prawie przy samej podłodze.
Byłem na stacji i spec doradził mi pojeździć do 1000km, że klocki i tarcze muszą się ułożyć/dopasować i wtedy będzie dobrze.
Czytałem też że tłoczki mogły zacząć przepuszczać. No ale skoro są nowe uszczelki i wcześniej było OK to powinny trzymać płyn.
Co o tym myślicie??
ODPOWIEDZ