Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: michal.k »

jak to odrysować ślad śrub? przecież mają wytyczone otwory!
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

michal.k, tylko to slyszalem :-D
Michal
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: damian1231795 »

A w 1M po wymianie amorów ustawia się zbieżność czy też nikt na 100% nie wie?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

damian1231795, zbieznosc ustawiasz jak ruszysz koncowki drazkow, przy wymianie amorkow w 1M, podobnie jak vwir uwazam, ze nie trzeba robic geometrii.
Michal
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Roxon40 »

damian1231795 pisze:A w 1M po wymianie amorów ustawia się zbieżność czy też nikt na 100% nie wie?


Tak ja wiem na 100% zakładałem u siebie glebę czyli wymieniałem sprężyny i amory i zbieżności nie ustawiałem i opon nie zdziera więc nie musisz tego robić.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 13:28 przez Roxon40, łącznie zmieniany 1 raz.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: damian1231795 »

szymekgd pisze:damian1231795, zbieznosc ustawiasz jak ruszysz koncowki drazkow, przy wymianie amorkow w 1M, podobnie jak vwir uwazam, ze nie trzeba robic geometrii.

Ok. Jak wymienię amorki to się wszystko okaże ale lepiej by było tak jak ty mówisz bo zawsze to 5 dyszek w kieszeni.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

damian1231795, obejrzyj amorki i sa tam zwykle otwory pod sruby, 50 to taniocha, ale cena chyba za zbieznosc? Za geometrie drozej biora i chyba licza od punktu...
Michal
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: damian1231795 »

No jest tam tylko jedna śruba w zwrotnicy chyba zwykła z tego co patrzyłem. No 50 za samą zbieżność.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Roxon40 »

Sony pisze:Na diagnostyce koleś powiedział mi, że mam do wymiany tuleję na lewym wachaczu bo jest lekko spękana od dołu...

Pytanie za 100 punktów:

[url=http://img836.imageshack.us/img836/7209/tuleja.jpg]Obrazek[/URL]

Czy to jest element nr 3 ? :P


No właśnie i mi dziś diagnosta powiedział że ten zaznaczony element nr 3 mam do wymiany. Teraz pytanie czy to można jakoś wymienić bez rozbierania połowy zawieszenia ? Bo w sumie jak mam rozebrać cale zawieszenie to sobie wymienię wtedy cały wahacz.

Ewentualnie co trzeba rozebrać żeby to wymienić ??
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Kitaj »

Element nr 3 się wyciskało na prasie/imadle o ile sie nie mylę.... Wiec trzeba zdemontować wahacz :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ