Płyn spełniający normę G12 kosztuje "grosze", dodatkowo w chłodnicy znajduje się "korek" do spustu płynu.
Kup kwasek cytrynowy lub preparat do czyszczenia układu, zlej stary płyn, zrób porządne kilkukrotnie płukanie i zalej nowym płynem.
Dodatkowo wyczyść zbiorniczek płynu, zdemontuj go.
Jeżeli płynu tuż po wymianie było w pozycji "max", to po ochłodzeniu silnika poziom może spaść.
Kup nowy korek, kosztuje ok. 7-15 zł z uszczelką w zależności od marży czy 50 czy 200procent lub zerwany gwint, klucz 19 w rękę i próba "dokręcenia" z czuciem.
Dopisze sie tutaj aczkolwiek nie wiem czy to problem z chlodzeniem ale tez nie wiem co innego mogloby byc.
Dzis rano jak zawsze wyjechalem samochodem do pracy. Pech, ze stanalem od razu w korku. Przez godzine jechalem prawie non stop na 1 biegu. Po pewnym czasie zauwazylem, ze cos mi lekko paruje spod maski. Nie bylo to kleby ale cos jednak bylo widac. Juz sie przestraszylem ale wskaznik temperatury rowno na 90 stopniach. Male obloczki dymu/pary nie pojawialy sie non stop tylko co jakis czas cos sie pojawilo. Pozniej korek sie skonczyl wiec postanowilem, ze podjade kawalek i bede mogl zjechac na stacje. Ale nic wiecej nie bylo widac wiec pojechalem do pracy. Stawalem kilka razy po drodze i nic sie nie pojawialo. Pod praca zaparkowalem i tez spokoj. Nie mam bladego pojecia co sie moglo stac. Wydaje mi sie, ze obloczki pojawialy sie po lewej stronie. Ktos ma jakies pomysly?
Sprawa sie wyjasnila. Pierdyknal jakis wezyk ze starosci. Na parkingu pod praca wycieklo ok litra plynu. Dolalem wody. Teraz powstaje pytanie czy wymieniac caly plyn czy wystarczy zeby do tego co zostalo dolac troche koncentratu?
Osobiście biorąc pod uwagę jeszcze zbliżającą się zimę też proponowałbym wymienić cały płyn.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Witajcie
Mam podobny problem jak nie taki sam, płyn mi gdzieś ucieka niby wszystko jest suche ale ostatnio miałem problem taki że termostat się zepsół (nie trzymał temperatury i płyn uciekał na trasie szczególnie ) ale po wymianie termostatu temperatura się ładnie trzyma ale płyn czasami ucieka i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Może udzielił by ktoś jakiś mądrych rad;/? bo nawet już pojawiła się opcja zamiany korka od zbiorniczka ale czy to coś da?