[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

A skad wiesz,ze to przeladowanie?
Moze byc jeszcze np. przeplywka lub, jezeli sie nie powtarza, zla interpretacja przez ecu odczytu z czujnikow.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 15:56 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
daniel_1906
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:33

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: daniel_1906 »

kurde co raz mniej mi się to podoba ;/ ile może coś takiego kosztować? u mechanika?? i może znacie jakiegoś dobrego mechanika w Krakowie i okolicy
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Poszukaj na forum uzytkownika z Krakowa ktory posiada interfejs, podlaczenie i zczytanie bledow to kilka minut, a do zlogowania auta potrzebny jest tylko prosty odcinek drogi..

ps. jezeli nie ma nawrotow "choroby" to zapomnij o sprawie ;)
Awatar użytkownika
lukasz070788
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 09:01

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lukasz070788 »

szymekgd, bo podłączałem pod vag-a i pokazał zbyt wysokie ciśnienie doładowania, N75 podmieniałem i jest ok, węzyki nowe, grucha była wymieniana a turbo czyszczone co jescze moze tam siedzieć?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

lukasz070788: Robiles log dynamiczny 011? Ja bym zrobil, porownal do poprawnego i nastepnie wyregulowal sztange gruszki, tak jak wczesniej pisalem, do prawidlowych. cisnien. Ew. zlogowal dynam. 011 przy odlaczonym cisnieniu od gruchy (min dolad) i podlaczonym bezposrednio z serwa (max dolad) i ocenil zakres pracy kierownic.
Sam czysciles kierownice? Podobno jak w plaszczyznie po ktorej "chodza" kierownice sa wyzlobienia to nalezy je idealnie zeszlifowac, w innym przypadku lopatka/i moga nie do konca sie skladac i auto czasmi potrafi zlapac awaryjny.
Awatar użytkownika
lukasz070788
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 09:01

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lukasz070788 »

szymekgd, właśnie możesz mi wytłumaczyć krok po kroku jak zrobić ten log dynamiczny? bo mam dostęp do vaga... Czy gruszka mogła się sama rozregulować skoro działała wcześniej ok? kierownice czyściłem sam, w gorącej części muszli faktycznie były minimalne wyżłobienia od kierownic, czym je mogę zeszlifować?
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Witam 3 miechy temu nabyłem Toledo 19 TDI 110 km auto sprowadzone zadbane ,zresztą bardzo wybrzydzałem i trafiłem . Miałem kolesia z kompem i czujnikiem lakieru ,FURMANKA JAK SIĘ PATRZY. wiadomo pełna obsługa , wymiana płynów oleju cały rozrząd ,napinacze rolki prowadzące ,filtry . no i w trasę i co pierwsze skrzyżowanie pedał w podłogę włączam się do ruchu nagle kupa białego dymu brak mocy .K...a!!!!
pierwsza myśl pasek rozrządu , zjechałem na bok zgasiłem i po chwili wszystko gra telefon do mechaniora oględziny i mówi nie wiem dał pare kontaktów do tych co polonezy mają w jednym palcu . Diagnoza u jednego na bank turbo drugi pompa . wiec sprawy trzeba wziąć w swoje ręce i wam to radze .

1 sprawdzić zawór zwrotny od zasilania w tzw pompie paliwa ,u mnie się zawiesił tak że niepuszczał paliwa całym zakresem ani go nie trzyamał

[ Dodano: 2011-06-20, 10:57 ]
2 Sprawdzić czy paliwo w przewodzie przezroczystym nie jest z pęcherzykami powietrza. jeśli jest tam powietrze to na pewno jest to zawór zwrotny w pompie paliwa lub w co wątpię przewody od magistrali do pompy są walnięte
3 Na zgaszonym silniku ściągamy wybiorczo te małe przewody gumowe od sterowania zaworami np. N75 i za pomocą zapałki sprawdzamy ich czystość białym do środka jeśli jest syfek kupujemy 2 metry odpowiednich przewodów tniemy na wymiar wymieniamy wszystkie.
4 bierzemy WD40 lub inny środek byle nie H2SO4 i obficie kąpiemy zawór N75 ja to zrobiłem na starych przewodach jest mały problem z odpaleniem ale po chwili odpala jest mała zadyma małe obroty bez gazu aż się uspokoi i jedziemy na trasę rozgrzewamy silnik powoli z sercem gdy pokarze 90 stopni na 3 biegu ja wracałem go do 4,999 obrotów i pompujemy gazem podłoga ,noga z gazu ja zrobiłem tak 40 km

[ Dodano: 2011-06-20, 11:20 ]
wymieniłem przewody i cud jestem do przodu za turbinę pompę i robociznę znachorów
5 Potrzebny jest gość z komputerem tylko taki co potrafi go używać mały reset trasa z nim i pełna diagnoza , koleś podpinał się przed moimi zabiegami i stwierdzał to co w większości opisanych przez was przypadków . Po drugim po drugim podpięci auto miało normalne wskazania i jest git
ps. zapomniałem trzeba też sprawdzić paluchami czy dźwignia od zmiany geotermij łopatek turbiny , da się poruszać w pełnym zakresie bez większego wysiłku boi mogą być przypadki strasznie Z......o turbo ale to się rzadko zdarza lub jeśli są wielkie przebiegi
POWTARZAM RÓBCIE TO Z GŁOWĄ A UDA SIĘ
POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA

[ Dodano: 2011-06-20, 11:23 ]
TZW .POMPA PALIWA CHODZI MI O TĄ W ZBIORNIKU PALIWA
GRZANA
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: tony »

GRZANA, proponuję się przywitać do pełni szczęścia :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Witam i przepraszam pisałem pełen dumy z siebie , swoich czynów i w afekcie nie przewitałem się z WAMI :oops:
Nie ukrywam że studiowałem długo to co pisaliście i powiem z całą pewnością , warto się z wami kumplować :-)
POZDRO DLA WSZYSTKICH CO ŚMIGAJĄ SEACIORAMI A W SZCZEGÓLNOŚCI TOLKAMI :-)
JAK COŚ TO ŚMIGAJCIE DO MNIE JAK COŚ WIEM TO PODPOWIEM ;-)
GRZANA <zygi>

GRZANA, tutaj zajrzyj -> viewtopic.php?p=59444#59444 ;)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 14:38 przez GRZANA, łącznie zmieniany 1 raz.
GRZANA
Awatar użytkownika
lukasz070788
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 09:01

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lukasz070788 »

Skąd sie bierze podciśnienie w n75 i n18 mozecie mi pokazać na zdjęciu który wezyk doprowadza podciśnienie?
ODPOWIEDZ