Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

dominikk1990, pewnie musisz bujnac nastawnikiem...
Michal
malark
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 15 maja 2011, 14:36

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: malark »

Panowie
Dzisiaj jade sobie 5 bieg i 2.500tys obrotów. Nagle Tolek zaczyna spadac z obrotów mimo ze trzymam noge na gazie. Spadło gdzies do 900obrotów. Zatrzymałem sie i wszystko wrocilo do normy ale teraz bardzo opornie reaguje na gaz. Sprawdziłem Vagiem i wyszło cos takiego:
Regulator biegu jałowego bład poza specyfikacja.
Co ma wspolnego jedno z drugim? Podpowie ktos :roll:
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szymek08 »

może silniczek krokowy - zaznaczam może
malark
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 15 maja 2011, 14:36

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: malark »

Szymek08,
Też o tym myślałem ale to by wolne obroty falowały czys cosik ale tu eleganto tylko na gaz słabo reaguje. (tak jakbym przyspieszał z wcisnietym hamulcem)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Jestem po czyszczeniu turbiny, więc w dniu dzisiejszym zrobiłem kompletne logi tak jak Bozia nakazała. Wszystkie istotniejsze grupy (łącznie z 003 odpowiadającą za EGR mimo, że mam zaślepiony :P). Poprosiłbym o ich analizę, bo w końcu co dwie i więcej głów to nie jedna :)

Logi statyczne BS:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82469.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82472.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82471.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82470.html

Logi statyczne normal:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82476.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82473.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82475.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82474.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82477.html

Logi dynamiczne III bieg:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82483.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82480.html
003 z 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82482.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82478.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82481.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82479.html

Logi dynamiczne IV bieg:
008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82484.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82486.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_82485.html

Nawet ich sam nie miałem czasu zinterpretować, więc dopiero teraz się za to wezmę :)

____________
Już sobie wsio sprawdziłem i po mojemu jest GUCIO, jeśli o dynamiczne chodzi.
Co do statycznych to można się przyczepić nadal do kąta wtrysku, że brakuje mu tyci tyci do ideału, ale da się z tym żyć, więc nie będę nic w tym temacie robił. Ponadto 2-gi i 3-ci cylinder z deczka zaczyna nadrabiać, ale wszystko w granicach normy :)

Może ktoś coś zauważy jeszcze czego ja nie przyuważyłem :P

dla mnie tylko kurka grupa 4-ta jest zagadkowa, bo tam jakoś w statycznych normalnych wartości nie mieszczą się w 2-3 stopniach czy jak się tam to nazywa i tego nie rozumuję :-? Chyba, że mam EGR zaślepiony i dlatego w tej 4-ce są takie jaja ? Wymyślam już, bo nie wiem :D

szymekgd poratuj wiedzą ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Co do statycznych to można się przyczepić nadal do kąta wtrysku


Przestan, lepiej jak jest lekko przyspieszony.

dla mnie tylko kurka grupa 4-ta jest zagadkowa, bo tam jakoś w statycznych normalnych wartości nie mieszczą się w 2-3 stopniach czy jak się tam to nazywa i tego nie rozumuję :-?


Zawor n108 reguluje w calym zakresie, wiec jest ok, dlaczego sie nie mieszcza? Wyobraz sobie, ze masz kat: - 2, 0, +3 i wartosc powinna miescic sie miedzy skrajnymi polozeniami, kiedys mialem wykres kolowy regulacji n108 i z niego wszystko wynikalo wprost.

Ja bym zainteresowal sie czy w 001 nie sprubowac zmienic dawki na oryginalna, w 011 turbina wkreca sie b.ladnie, bez zaciec, ale mam wrazenie, ze tak od 2,7k lekko przeladowuje, moze trzeba minimalnie sztange wydluzyc, a moze mam skrzywienie, ale skoro ecu nie reaguje i zwieksza wysterowania n75, wiec to tylko ciekawostka ;)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 08:50 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Ja bym zainteresowal sie czy w 001 nie sprubowac zmienic dawki na oryginalna
Zmieniłem wczoraj VAGiem ile się dało, ale do 3,2 nie da rady dojść. Słyszałem, że coś z nastawnikiem trzeba by się bawić ? Miałem ok. 5,5 także i tak jest poprawa :)

szymekgd pisze:ale mam wrazenie, ze tak od 2,7k lekko przeladowuje
Eeee tam, wydaje Ci się :) Ciśnienie przynajmniej mam niemalże idealne przy 3k :P
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Eeee tam, wydaje Ci się :) Ciśnienie przynajmniej mam niemalże idealne przy 3k :P


Dlatego sytuacje podsumowalem tak:

to tylko ciekawostka ;)


:mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Tak patrze i czytam i zakręciło mi się w głowie od tych logów :)
Jak wcześniej mi pisałeś że mam zrobić jeszcze raz te logi po wyczyszczeniu turbo to może zrobię te wszystkie co Sony, :mrgreen:
Bo już teraz to sam zgłupiałem co mam porobić za logi ;-)
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Szczepan, wystarczy dynam. 003 z 011, stat. BS 000 i 004 oraz stat. 001
Michal
ODPOWIEDZ