Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: bartekmk »

moze zwrotnica ucierpiała?
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: michal.k »

witam,
przy wymianie zawieszenia jak nie przestawić kątów?
czy może wymiana amora jest równoznaczna z ustawieniem kątów
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

michal.k, dobre pytanie, kiedys juz je zadalem i w 100% nikt jednoznacznie sie nie wypowiedzial, wg.geometria do robienia.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: vwir »

Jeśli mowisz o 1L - nie masz przypadkiem amortyzatora montowanego do zwrotnicy na 2 owalnych otworach? Ja mam 1M - tam jest to inaczej rozwiązane.
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: michal.k »

Tak toledo 1L. Amorek jest skręcany z zwrotnicą na dwóch śrubach, u góry trzyma się tylko na grzybku.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

vwir, dokladnie, do zwrotnicy montowany jest na 2ch srubach, jak je odkrece to bede wiedzial czy sruby sa owalne ;) Geometrie ustawia sie na tych srubach lub/i sworzniu wahacza.
Michal
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: michal.k »

jak może być ustawiana na tych śrubach przecież to są śruby montażowe zawsze skręcane na siłę bez możliwości znaczącej regulacji? raczej tak jak piszesz na wahaczu. nie znam się na tym takie moje zdanie jest
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

michal.k, nie rozkrecalem to nie mam pewnosci, ale co powiesz na to, ze sworzen moze byc nitowany, na czym wtedy ustawia sie geometrie?
Michal
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: michal.k »

hmmm, nitowany w miejscu skręcania? Do końca nie znam się na tym więc nie wiem też o co Ci może chodzić. Ale ja robiłem zawieszenie sam, i przejście śruby przez zwrotnice jest gładkie, a co do sworznia to nie mam pojęcia. Z rozmowy z mechanikiem wynika że da się wymienić zawieszenie bez potrzeby późniejszego ustawiana kątów, ale jego słowa to były "tylko uważaj żebyś kątów sobie nie przestawił" taka gadka
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

Oczywiscie,ze sie da, sam slyszalem: odrysuj slad srub i przykrec je w te same miejsce ;)

ps obejrzyj sobie amory na alledrogo, do naszych maja otwory owalne, do 1M, tak jak napisal vwir, zwykle..
Michal
ODPOWIEDZ