Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
saper
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 17 lis 2009, 12:25
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Nałęczów, Lublin

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: saper »

peter174 pisze:szkoda klawiatury i tak kazdy bedzie swoje chwalił ... ;-) co najszybciej siada w silniku ? elektronika bo jest najsłabszym ogniwem tego zespołu ... tyle ze w silnikach TDI (bez względu na poglądy przdmówcy czy bedzie to w jego mniemaniu bardziej awaryjny PD czy mniej usterkowy VP) jest o tyle dobrze ze najczestsze usterki wystepujące (np przepływomierze, zaworki ) nie dyskwalifikuja auta do dalszej jazdy i przynajmniej nie rozkraczy się na srodku drogi tylko pozwoli dojechac do serwisu


dokładnie!
a ode mnie: TDI 90 KM - dynamiczny, oszczędny, ale chwilami szczególnie jadąc w 4 osoby przydałoby się więcej tego momenciku obrotowego...
"...jeżeli wydaje ci się, że jesteś świetnym kierowcą, to masz rację - wydaje ci się..."
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: igi84 »

kolega tutaj pisal o turbawce owszem zawieszaja sie kierownice i blokuje gruszka podcisnieniowa gdyz jest ona odwrocona do gory nogami i lapie wszystkie syfy co im opona nadrzuci jak rowniez po wiechaniu w kalurze jest raptownie chlodzona i wtedy dostaje w palnik kto niema tej oslonk pod silnik i boczkowi radze sie w nie zaopatrzyc ja po remoncie turbinki w zeszlym tygodniu zamowilem oslone dolna silnika i jutro bede montowal by ustrzec sie kosztow regeneracji a tak pozatym wdzieczne autko dobrze sie zbiera oszczedne tak jak zauwarzyliscie ja jestem zadowolony ze swojego toledziaka :)
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: jonson22 »

1,8 20V sporo Pani w mieście zima to jest ok 12L przy normalniej jeździe, co do trasy to do 120km/h to jest 7,5 do około 190km/h jest juz ok 9L z osiągnięciem 200km/h nie ma problemu w 1 osobe:)
j
jkkono
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 27 sie 2009, 13:22
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Londyn

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: jkkono »

Tak potwierzam co kolega napilal 1.8 AGN 20V lubi benzynke zwlaszcza na ktorkich trasach , poza miastem super 7-8 l na 100 !! 200 w 2 osoby
JKKONO
seat |Toledo II
1.8 20V S
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: jonson22 »

AGN ile wlejesz tyle spali :D:)
M
MORVAD
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2010, 21:54

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: MORVAD »

TOLEK II 1,9 TDI 110 super sprawa przyłozenie dobre na kazdym biegu,spalanie wyśmienite na V-Pawerr po trasie średnia schodzi do około 4,5przy econimicznej,dynamiczna trasa to około 6,5 czego czcieć więcej 8-)
MORVAD1313
B
Bogus

1.6 8V

Post autor: Bogus »

Witajcie. A czy ktos mógłby mnie oswiecić w tym silniczku 1.6 8V oznaczenie to bodajze AKL. Co wiecie na temat tego motoru, czy ma rozrząd bez kolizyjny?Mam taki i puki co nie nazekam. Jeżdze nim na gazie i pracuje ok ale oststnio jak zrobiłem nim 3tyś km po niemieckich autostradach to wsiakło mi gdzieć 1l oleju przyczym na budziku nie było mniej jak 130km/h mysle ze to normalne.
d
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: dude88pl »

1,8 20V

+ oszczędny w trasach (7-7,5 l/100km)
+ mało awaryjny
+ łatwość montażu LPG

- trochę mułowaty przy niskich obrotach
- w mieście powyżej 10l/100km
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Bonbini »

1.9 D

+ super oszczędny, zużycie paliwa (L/100km): 4.6 , 6.6, 7.5
+ niczego jeszcze nie wymieniałem od 16 lat w tym silniku oprócz uszczelki pod głowicą i przewodów powrotnych paliwowych, no i paska rozrządu :-P

+ wszystko przepali, choć na opałowym nie jeździłem (mam na myśli gorsze paliwo jak się trafi)
+ zero elektroniki, samemu z powodzeniem można grzebać i dużo miejsca pod maską
+ odpala nawet przy -20'C za pierwszym razem (ale to pewnie też kwestia świec i aku)

- muł, muł i jeszcze raz muł (64KM) :-D
- głośny dieslowski klekot, ale tak już ma
m
manius50

SILNIKI

Post autor: manius50 »

Witam, mam pytanie do znawców chodzi mi o silniki
jakie były montowane silniki w seat Toledo II od 1999 do 2004

- benzynowe i Diesel pojemność,zwóry, KM
- jak rozpoznać jaki jest silnik ( ilo konny 90KM czy 110KM)
- co oznacza 1.6 SR 8V? czy 16 V
- jaki jest silnik jak nie ma na wierzchu żadnej plastikowej pokrywy chodzi mi tu o 1.6 czy jest to 8V czy 16V
Bo te z pokrywą na wierzchu 1.6 SR ma bagnet na dole a jak nie ma żadnej pokrywy plastikowej to bagnet z lewej strony (stojąc przodem do silnika)
ODPOWIEDZ