Panowie mam problem chyba z odma. Rok temu robiłem turbo. i od wtedy na pokrywie pojawiały mi slady oleju lekkie wiec i sie nie przejmowałem bo jak to mowia odma to odma i cos musi byc na pokrywie oleju ale teraz przez IC zaczał kapac mi olej i na pokrywie jest strasznie duzo tego oleju. miałęm jutro wyciagac turbine w celu sprawdzneia uszczelnien ale czytajac watki chlopakow z LC obstawiam odme wlasnie i chce zalozyc cos takiego http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorn ... 53860.html
jakies sugestie co mam robic? na pewno jutro wyciagam caly uklad IC i wsyztsko dokladnie musze umyc. jade w gory za tydzien co za tym idzie 1000 km do zrobienia i nie chce aby wyszly mi jakies niespodzianki typu olej zassany itp
Witam. Co może być przyczyną pęknięcia tej rurki i jakie mogą być skutki gdy jeździłem tak dłuższy czas? Zauważyłem też, że w tym miejscu jest silnik mokry chyba w oleju. Toledo 2 1.8 20v AGN [img][img]http://s10.ifotos.pl/mini/2017-08-1_qhxxaxa.jpg[/img][/img]
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
Przyczyna to pewne zima, odma się zatkała "smarkiem" czyli tym co się wytrąciło z paliwa i nie przetopiło podczas np. dłuższej trasy. To zamarzło i rozsadziło najsłabszy element, czyli plastik. Nie martw się, u mnie w A4 1.8T rozerwało odme na dwie części.
Mokro masz bo tam lecą pary oleju, czasem może i parę kropel oleju być, więc u Ciebie zwyczajnie, waliło na blok.
Skutki, raczej żadne, ale warto to uszczelnić, bo jakiś syf z zewnątrz może Ci zassać do środka
damian1231795, też się łudziłem że olej uciekał mi przez walniętą odmę ale to były niestety uszczelniacze zaworowe, a olej trafiał do komory spalania. Nie mniej, Tobie życzę, żeby to było tylko to
Odma powinna się już udrożnić, aczkolwiek ja swoją wymieniałem w czerwcu i nadal była zawalona tym "smalcem". Przy wymianie, rozbierz sobie ile się da i wyczyść