miałem kidyś podobny problem, rano przy zimnym silniku zapalała się kontrolka, a co kilkanaście dni dolewałem płynu. Okazało się, że jakiś oring się poluzował i płynu bardzo powoli ubywało. Nawet mały wyciek można poznac po charakterystycznym i intensywnym zapachu płynu chłodzącego, czu wyraźnie po otworzeniu maski.
Gdzieś czytałem, że przy stosowaniu płynu G 12 nie ma potrzeby jego wymiany wystarczy uzupełniać tylko braki. Czy faktycznie ten płyn się nie starzeje?
wszystkie płyny ulegają procesowi starzenia, niby dolanie koncentratu rozwiazuje problem zamarzania, ale płyn ma jeszcze inne właściwości smarne, konserwujące, czyszczące itp.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
czesc! w serwisie seata mowia ze sie plynu nie wymienia,tylko sprawdza zamarzalnosc i jak jest ok to nic nie trzeba robic,ale wymienic napewno nie zaszkodzi.
a w VW twierdz ze sie filtra paliwa nie wymienia, wiec jak kto woli
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
witam.dzisiaj zauwazylem w moim tolku 1.6AKL 2001r,ze obudowa chlodnicy rusza sie (bardziej z dolu),ale z gory tez,tak jakby byla na jakis gumowych czy plastykowych uchwytach(tak jak tlumik).teraz nie wiem czy tak ma byc,czy pogubilem jakies sruby.tolek nigdy nie byl rozbierany z tad moje zdziwienie.jakby ktos byl tak mily i sprawdzil w swoim toledo.dzieki.pozdrawiam
czesc.to znaczy chlodnica i wentylatory siedza w obudowie,ale ta plastykowa obudowa jakby nie byla przykrecona do ramy auta tylko tak jakby zawieszona na jakis gumach podobnie jak tlumik i mozna nia poruszac
luk23 jeśli chłodnica Ci lata w obudowie to pewnie masz uszkodzone gumy, albo ich w ogóle nie masz te zaznaczone na rysunku.
Musisz dokładnie sprawdzić w którym to miejscu, to namierzymy razem co potrzebujesz
Otóż chłodnica się u każdego trzesie, wczoraj sprawdzane w 1M 1.8 20v, komisyjnie potwierdzone, chłodnica razem z wentylatorami jest umieszczona na jakis gumach i się trzęsie.