[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

NaiLer, podladuj akumulator, problem na 80% lezy w pradzie, moim zdaniem centra to kiepski wybor,...
Awatar użytkownika
NaiLer
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2011, 13:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: NaiLer »

czemu kiepski?
Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

NaiLer, takie jest moje zdanie o nim oparte o opinie z sieci potwierdzone u kumpla, ktorego akku szlag trafil po 2ch latach, gwarancje mial na 3y lata, ale, wg. producenta, instalacja w aucie byla uszkodzona...
Centra kojarzy mi sie jakoscia baterii z dawnych czasow, osobiscie kupilem boscha s4, ale watpie, ze wytrzyma tyle co varta ktora jeszcze siedzi w aucie, ma z 6-7 lat i zima (tylko) brakuje jej mocy do rozbujania silnika..
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: damikr »

Mam jeszcze jedno pytanko:
Ile czasu świeci się wam kontrolka od świec żarowych gdy temp. jest w granicach 4C?
Ja znów przed chwilą miałem mały problem przy odpaleniu ale co zauważyłem to to że kontrolka od świec przy temp. 4C zapala się na ok.1sek. i potem gaśnie więc chyba i świece już nie grzeją? wątpie by były wstanie ogrzać silnik w 1sek.Co może być skutkiem takiego szybkiego grzania?




P.S. Proszę o wyrozumiałość to moja pierwsza jesień/zima Dieslem w życiu :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

damikr, nie skupiaj się na tym przez jaki czas kontrolka od świec Ci się pokazuje tylko nasłuchuj takiego charakterystycznego pstryknięcia z przekaźnika. Jak pstryknie to wtedy odpalamy silnik. Sama kontrolka zwykle za wcześnie gaśnie.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony, cykniecia przekaznika kolega powinien sluchac, ale 1s to chyba za krotko, u mnie przy ok.7s pali sie z 3-4s, wiec trzeba sprawdzic czujnik temp., zasada jest proste, ecu na podst. temp. z czujnika wylicza czas grzania swiec i dokladnie tak dlugo ma sie palic kontrolka, dopiero po zgasnieciu odpalamy silnik. Oczywiscie, po odpaleniu swiece dalej podgrzewaja silnik do okreslonych warunkow...

damikr, jezeli masz vaga to mozesz (zalezy od silnika) sprawdzic ile powinna palic sie kontrolka swiec, w interesujacej Cie temp. wchodzisz w opcje adaptacji grzania swiec i odczytujesz czas, jezeli jest zgodny z rzeczywistym to czujnik podaje poprawna temp., jezeli jest inny to podmien go, czujnik ma charakt. nieliniowa i ciezko go sprawdzic w calym zakresie.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kitaj »

Jeżeli auto ci odpala bez problemów to nie powinienes sie niczym martwic ;-) Jak narazie u mnie grzanie swiec polega tylko na mignięciu kontrolki co jest testem kompa czy wszystko jest sprawne a temp to 3-4 stopnie i autko pali bez problemu :-)

Jeżeli masz jakies problemy z rozruchem to sprawdz aku czy ma odpowiednie napięcie, zmierz jeszcze rano przed odpaleniem, słabe aku = wolno kręcący rozrusznik=kłopoty z odpaleniem, oraz czy masz sprawne świece żarowe.

Na zime dobry aku i działające świece to podstawa ;-)

W ojca VW 1.6 GTD świece żarowe przy tej samej temp świecą sie jakies 20-25 sek ciekawe co bedzie przy -15 :lol: Relacje zdam w zimie :-P
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Kitaj, chyba sam sobie zrobiles takie testowanie kompa, fabryka tego nie dala i wg. niej swiece grzeja/dogrzewaja od 9st.C, wiec moze trzymajmy sie faktow, moje 14o letnie auto palilo bez sprawnych swiec przy minus 15st.C i co z tego?
A we wspomnianym vw sprawdz czujnik temp., bo wyglada na to, ze jest odlaczony, pewnie byly problemy z odpalaniem na cieplym silniku lub jest "tunningowany" ;)

Tutaj info o wydluzaniu czasu grzania: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: bartekmk »

dzis rano -1, lampka praktycznie tylko migneła, przedwczoraj wymienilem świece bo nawet przy 10 stopniach z 5 sekund po odpaleniu telepał, a dzis sekunda kręcenia ale po odpaleniu od razu chodził równo. chyba juz tu ktos wczesniej pisal - wez kawałek kabla przyloz do lebka swiecy a drugi koniec do aku i jak zaiskrzy wyraźnie to świeca jest dobra. ewentualnie wez miernik i przyloz jedna sonde do lebka a druga np do pokrywy zaworów czy gdziekolwiek indziej do masy, opór do 5 ohm tzn ze wszystko git, jak jest wiecej tzn ze swieca do wymiany. ja sprawdzalem i faktycznie, na tych co iskrza 1,5 ohma a na zepsutych bylo ok 40 i 80 ohm. wymienilem te dwie i pali lepiej. koszt za swiece z Beru ok 40 zł tylko trza uważać na podróby z allegro.

btw mam jeszcze pod chatą berlingo 2006 1.6hdi i to jest po prostu niesamowite jak to auto pali przy mrozach -20. jak beda mrozy to nagram filmik i wam pokaze. po nagrzaniu swiec przekrecam kluczyk na sekunde i bez pierdnięcia silnik od razu chodzi równiutko.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kitaj »

Hmmm wydaje mi się że u kazdego po przekreceniu kluczyka zapalają sie wszystkie kontrolki po czym po jakiejś sekundzie moze 2ch gasną i zostaje tylko ładowanie i smarowanie.

Na mój rozum komp robi wtedy test wszystkich obwodów i parametrów pracy i gdy zauwazy coś nie tak zostawia zapalone odpowiednie kontrolki tak jak np wspomniane ładowanie czy smarowanie bo jest go brak w momencie zapłonu. Wydaje mi sie że podobnie jest w przypadku kontrolki od świec
ODPOWIEDZ