[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Centek15 »

Przechodziłem przez te problemy w maju i walczyłem 2 miechy ale teraz mam to opanowane więc opiszę co i jak :)
Masz inny silnik niż ja, ale zapewne te same rozwiązanie zadziała i u Ciebie :)

z tego co mi mówili na forum, co się dowiedziałem i co zadziałało:
Czarny czujnik odpowiada za wskazanie temp na desce, a niebieski za odpalanie zimnego silnika itp. Ja mam tylko te dwa czujniki, u Ciebie chyba są 3 ale służą temu samemu... U mnie okazało się, że chłodnica była zapowietrzona i brakowało w zbiorniczku dosłownie szklanki wody.
najpierw wyczyść styki w zbiorniczku wyrównawczym - od zabrudzonym może migać dioda
spróbuj odpowietrzyć chłodnice - jak jest zapowietrzona to także może migać dioda (najpewniej ale mało bezpiecznie się odpowietrza tak, że odkręcasz korek ze zbiorniczka, odpalasz silnik i czekasz aż się zagotuje woda/płyn, z 0.5l wody/płynu się wyleje, jak się załączy wiatrak to wyłącz silnik) na koniec czekaj aż woda w zbiorniczku się wyrówna (czasami troszkę to trwa)
Dolej wody do poziomu maksimum (nie dolewaj na gorący silnik), zakręć korek, odpal silnik i czekaj. Dioda nie powinna już migać. Po jakimś czasie (najlepiej krótkiej przejażdżce) sprawdź czy jest dobry poziom płynu, bo mogło wessać trochę w silnik i węże.

Twoje problemy najbardziej psują do zapowietrzonej chłodnicy bądź awarii niebieskiego czujnika. Przy obu są problemy z odpaleniem i miga dioda. Bardziej obstawiałbym chłodnicę. Spróbuj zrobić jak Ci pisałem i zobacz czy zadziała. Bynajmniej powinno.

PS: jak się mylę, niech ktoś mnie poprawi ale u mnie tylko taki 3 manewry wykonane za jednym zamachem pomogły raz na zawsze rozwiązać ten uporczywy problem :)

[ Dodano: 2012-10-15, 18:18 ]
Aha a co do tego elementu na zdjęciu wygląda bardzo podobnie do krokowego od gazu. Możliwe, że ktoś wcześniej przerabiał Twoje LPG z II na I gen (tak jak ja zrobiłem u siebie ale później trzeba jechać na regulację)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: MoorPH »

Centek15 pisze:Możliwe, że ktoś wcześniej przerabiał Twoje LPG z II na I gen (tak jak ja zrobiłem u siebie ale później trzeba jechać na regulację)



Ok, ale jednego nie rozumiem.. Po co się cofać w rozwoju??

Co do reszty to sprawdzę już jutro.
Born to be wild..
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Centek15 »

Moim zdaniem to nie jest cofanie się (zależy od tego kto zakładał gaz i jakim kosztem). II gen na takim silniczku krokowym i typowo daremnym kompie była TYLKO po to aby na przeglądzie się nie czepiali, bo wymagania są takie, że do silnika z wtryskami musi być sterowanie komputerem do LPG. Nie każdego było na to stać, więc wymyślono np STAG'a bodajże wersja L300 (nie pamiętam już jaki ja miałem model) było to najtańsze rozwiązanie dla II gen które szybko się psuło - najtańszy silniczek krokowy oraz badziewny komputer do sterowania tym krokowcem. Następnym właścicielom samochodów którym się to psuło, kupowali konkretny zestaw do gazu (lepsza IIgen bądź nawet III czy IVgen) albo po prostu tak jak ja, cofali się o jedną generację. Możliwe że tak też było z poprzednim właścicielem Twojego auta, a tego krokowca zostawił pod maską w razie gdyby musiał jechać na przegląd - podpina silniczek krokowy i bez problemu przechodzi badanie :)
Ja u siebie cofnąłem się o jedną generację bo nie stać mnie było na wtryski i całą resztę gratów do IV gen więc zrobiłem porządnie I gen (nowy parownik, mikser i filtr gazu, regulacja a potem świece i przewody - zero wystrzałów gazu tanim kosztem )

Taki mały opis :P
Sprawdź to co Ci pisałem. Jestem w 99% pewien że tam leży przyczyna :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: MoorPH »

Tylko jest problem jak sie dostać do tego czujnika? bo z tego co zauważyłem to zbiorniczek wyrównawczy jest chyba 1 stałym elementem którego nie da się rozebrać. ?
Born to be wild..
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szymekgd »

Czujnika w zb.wyrown.? Np. szczoteczka do zebow.
Michal
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: MoorPH »

a nie da się go jakoś wykręcic etc?

[ Dodano: 2012-10-16, 10:13 ]
niewiem dokładnie jak on jest tam umiejscowiony, ale patrzac po tym zbiorniczku to szczoteczką go nie siegne, niewiem czy mam ori zbiorniczek - taki sam widziałęm w golfie taka bańka. Po odkręceniu korka jest jakby "tunel" w dół do dna zbiorniczka i nawet nie widać kawałka żadnych drucików.
Born to be wild..
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: marek_igor »

i te druciki nie idą właśnie w ten "tunel" tylko na bok pod skosem. Ja też użyłem szczoteczki
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Centek15 »

U mnie też szczoteczka posła w ruch wtedy :) MoorPH, na pewno da się czymś sięgnąć, ich nie trzeba czyścić na błysk.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: MoorPH »

Ok, sprawdze. ale nie dziś bo dziś niemiłosiernie pada.

[ Dodano: 2012-10-17, 09:29 ]
Dziś rano coś koło 6 (czyli nawet chłodno było) zauważyłem, a może raczej nie zauważyłem większych problemów z odpalaniem czy też obrotami, odpaliłem auto, wrzuciłem na luz i puściłem wszystko.. obroty oscylowały w okolicy 1200(na lpg oczywiście).
Natomiast na benzynce krztusi się, próba dodania gazu powoduje ze się krztusi i albo zgaśnie albo wolno będzie się wkręcać na obroty.. Co to może być? Ma ktoś jakis pomysł?
Born to be wild..
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Centek15 »

Sprawdź cały dolot powietrza [filtr, przepływomierz (jak masz) przepustnicę]. Um nie jak były problemy z niebieskim czujnikiem to czasami się zdarzyło że też odpalił bez problemów na zimnym silniku ale jak już odpalił to chodził bez zarzutów, więc u Ciebie będzie inny problem skoro się krztusi itp.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ