[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
mario100
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 12 lis 2009, 23:31

Falujące obroty

Post autor: mario100 »

Na jałowym biegu zaczęły falować mi obroty tak od 650 obr. do 1200 obr. oczywiście nie za każdym razem i tak było przez kilka dni. Od wczoraj było to już za każdym razem kiedy odpalałem auto lub kiedy stałem na światłach. Wieczorem zapaliła mi kontrolka diagnostyka silnika. Po podłączeniu pod VAG wyskoczyły mi błędy 16555 i 16804 wiem co to są za błędy ale jaka może być przyczyna.
Seat Toledo II 1.6 16V BCB benzyna bez gazu
Awatar użytkownika
Kuri22
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 16 mar 2012, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 8V AKL
Skąd?: Piaseczno/Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Kuri22 »

mario100, jednak ktoś przeczytał :) podejrzewam że może być to wina przepustnicy.

znalazłem coś takiego u kolegów z passata ---> http://forum.vw-passat.pl/threads/65610 ... uto-gasnie
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 22:57 przez Kuri22, łącznie zmieniany 1 raz.
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Obrazek
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Bartosz_n »

Sprawdź jeszcze czy jest szczelne połączenie między filtrem powietrza a silnikiem.
mario100
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 12 lis 2009, 23:31

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: mario100 »

Dzięki i przepraszam za nerwy
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: dude88pl »

Opis probelmu:
szarpie silnikiem podczas przyspieszania (nierówno przyspiesza) zarówno na benzynie jak i na LPG. Wyczyściłem przepływomierz i przepustniece, spróbowałem odpalić samochód bez przepływomierza lecz zaczęło szarpać silnikiem więc go zgasiłem.

Takie oto błedy znalazłem po podpięciu pod VAG

Control Module Part Number: 06A 906 032 EE
Component and/or Version: 1.8L R4/5VS MOTR 0001
Software Coding: 10500
Work Shop Code: WSC 06402
Additional Info: VSSZZZ1MZ3R084937 SEZ7Z0B1867700
4 Faults Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1593 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16497 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0113 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 1C0 907 379 K
Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103
Software Coding: 0013313
Work Shop Code: WSC 00001
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent


16502 P0118 Obwód temperatury chłodziwa silnika - wysokie wejście (niska temp.) A

16497 P0113 Czujnik IAT – Temp. niska – obwód wysoki – G42 A

16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście A

01314 Sterowniki silnika

18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1593 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent ??????????????

co to może być????
błąd 01314 był w module ABS i pojawił się po odpięciu przpływomierza

[ Dodano: 2012-06-11, 13:49 ]
dzisiaj pojeździłem ponad godzine bez przerwy i wszystko praktycznie wróciło do normy czyli raczej napewno któryś z czujników temperatury. Na środę jestem umówiony z mechanikiem który sprawdzi który nie działa prawidłowo
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: remiq »

dude88pl pisze:Na środę jestem umówiony z mechanikiem który sprawdzi który nie działa prawidłowo

Weź sobie omomierz, poczytaj jakie wartości powinien mieć przy danych temperaturach i sam sprawdź. To jest 10 minut, a zaoszczędzisz kilkadziesiąt zł. Jeśli nie masz omomierza, to kup - wydasz tyle samo, ale zostanie narzędzie, które później Ci zaoszczędzi :)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: dude88pl »

niestety okazało się że to nie był czujnik temperatury tylko przepływomierz.... więc niestety koszt trochę wyższy no ale teraz auto jeździ jak szatan <zygi> <zygi> <zygi> <zygi>
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

Brak wskazań temperatury, falujace obroty

Post autor: MoorPH »

Witam wszystkich, otóż mam problem. Moje autko Tolek 1.8 93r LPG nie pokazuje temperatury na wkaźniku. Przejrzałem i przegooglalem chyba wszystko wyszło że to czujnik temperatury (czarny - jako 1 z trzech na króćcu motowany od dołu). Dziś zakupiłem owy czujnik wymieniłem i nic tzn. poza brakiem wskazań temp świeciła się dioda od temp ( co również miało zniknąć z wymianą czujnika). Co teraz? Czy komputer mógł zapamiętać że czujnik walniety jest? Wystarczy odłączenie klem? Od razu się przyznam że nie sprawdzałem czy wskazówka się ruszy. Podobno ta wymiana czujnika miała pomóc Tolkowi budzić się po nocy (odpalać) bo miał z tym problemy - a raczej z utrzymaniem obrotów.

Czekam na jakieś pomysły a tym czasem idę się przejechać zobaczę czy wskazówka od temp drgnie choć ciuń ciuń.

Pozdrawiam
MoorPH



Ok więc sprawa wyglada następująco. Czujnik jest ok, temperaturka się pokazuje, chwile pojezdziłem temp. wzrosła pomiędzy 2 cienkie kreski, na postoju podeszła pod ta 2 kreskę i załączył się wiatrak, spadło do połowy więc chyba jest ok.

Oczywiście kontrolka jak się świeciła tak świeci. Nawet po odłączeniu aku i jego ponownym podlaczeniu. Za to jakby obroty się przynajmniej chwilowo ustabilizowały, poczatkowo na luzie były na poziomie 1500-1800. Ale jak podjechałem pod dom zaczeły spadać i tak się utrzymują obecnie na poziomie 1200 (to i tak chyba za dużo - ale nie skaczą).

Dobra to co może być z tą diodą? Czytałem że czujnik w zbiorniczku wyrównawczym lubi zaszwankować. To sprawdze, ale juz nie dziś. Jakieś inne sugestie?
Czy ten czujnik który wymieniłem faktycznie ma wpływ na odpalanie zimnego samochodu i podawanie bogatej/zubożonej dawki paliwa?


A i jeszcze jedno.. znalazłęm coś co chyba powinno być gdzieś podłaczone a nie jest - wisi sobie luzem. wyglada troche jak krokowiec..


Obrazek

Tylko dlaczego wisi sobie od tak?
W tym aucie są 2 krokowce??
Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 17:20 przez MoorPH, łącznie zmieniany 1 raz.
Born to be wild..
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szymekgd »

Ciezko bedzie znalezsc u Ciebie komputer ;)

Sprawdz wiazke miedzy czujnikiem, a licznikiem, jezeli bedzie ok to zostaje rozebranie licznika.
Michal
MoorPH
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2012, 13:18

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: MoorPH »

Zaktualizowałem pierwszego posta. Co z tą diodą i co z problemami z odpaleniem.
Chwile temu wyczytałem że za odpalanie i odpowiednią dawkę paliwa odpowiada niebieski czujnik..
Born to be wild..
ODPOWIEDZ