Diesel kontra Benzynka

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Maestro_86 »

loockas pisze:Kolega stał przed dylematem co wybrać do Volvo XC90. 2.5,2.9T czy 4.4 V8... Wybór był oczywisty. V8 brzmi i jeździ niesamowicie. A 440Nm momentu robi takie wrażenie jak w silnikach doładowanych :)


No to chyba trochę wyszliśmy z klasy średniej :P Zawsze jeszcze mogłeś zasugerować ze lepsza beznynka z jakiegoś Astona Martina czy Lamborghini Gallardo 5.0 V10 530KM 510Nm (to dopiero brzmi) :mrgreen: My tu mówimy o autkach o "trochę" mniejszych osiągach
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
Awatar użytkownika
pushq
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 13 wrz 2010, 18:16

Diesel kontra Benzynka

Post autor: pushq »

GangstaMarc pisze:Sam sobie przeczysz...
I - z tego co widziałem pisałeś o przedziale 2- 2.5k :)


Miałem na myśli że przez 2 - 2.5 tys. rpm a nie ze w takim zakresie. Sorka jezeli niezrozumiale to napisalem ;p

GangstaMarc pisze:II - pewnie, że osiągnie 200... tylko to jakieś 50% diesela. O "dole" tego konkretnego nie ma co mówić. Tak jest wystrojony, żeby sprzęgło miało szanse przeżycia :) 200Nm ma od 1,8k rpm... nawet seria ARL łapie taki moment niżej - 1,6k rpm (wykres mojego Leo)


Ale jest w stanie znacznie dłużej to przeciągnąć. W dieslu się zaraz kończy i musisz zmieniać bieg, w czasie gdy w benzynie możesz jeszcze (ciągnąć).

GangstaMarc pisze:III - Tak się składa, że mam nieco większa wiedzę na ten temat niż zawarłeś w swoim poście... Nie wiem jakie musiałby mieć przełożenia ten diesel, żeby stracić połowę momentu. Chyba jakąś skrzynie sprzed ćwierć wieku. Po to są skrzynie 6,7,8... biegowe żeby nadrabiać. Swoją drogą po co wogóle Twoim zdaniem mierzy się moc i moment na kołach? Nie wiem jakie musiałby być straty na całym układzie przeniesienia napędu, żeby zniwelować takie różnice.


Wystarczy popatrzeć na obrotomierz, żeby wiedzieć że ma przynajmniej 50% większe przełożenie. I nie napisałem, że połowę, tylko część momentu obrotowego.

I zawsze będę utrzymywał, że jeżeli chodzi o osiągi i sport, zawsze stosowana jest benzyna. Nie mówię tu o tolkach, tylko o ogólnej zależności. Dlaczego BMW serii M nie ma diesla? Dlaczego Mercedesy AMG nie mają diesla? Dlaczego w WRC nie mają diesla? albo samochody DTM? a mogliby dużo zyskać na tankowaniach i pit stopach przecież.
I nie ujmuję tutaj wcale dieslowi, i jego ekonomice i elastyczności. I tym że jest mocniejszy z dołu.

Trzeba jednak pamiętać, że diesel i benzyna to zupełnie inne grupy docelowe! Nie da się ich porównać. Diesel jest stworzony do czegoś innego i benzyna jest stworzona do czegoś innego. Każdy wybiera co potrzebuje i na co go stać.
l
loockas

Diesel kontra Benzynka

Post autor: loockas »

Maestro_86 pisze:My tu mówimy o autkach o "trochę" mniejszych osiągach


Niby dlaczego? W XC90 tak samo występuje mocny diesel, benzyna turbo jak i widlasta 8. Przecież ja nie pisze, że kolega zastanawiał się między TDI w Toledo, a V8 w XC90.

Porównywaliśmy z kolegą silniki dostępne w tym samym samochodzie więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Tam diesel odpadł w przedbiegach. Są to już na tyle duże i mocne diesle, że z ekonomicznym spalaniem mają niewiele wspólnego. Szczególnie przy tej masie auta.

Jeżeli tu się tylko rozmawia o Toledo to może czas zmienić nazwę tematu?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Sony »

A ja dodam, że napinacie się niesamowicie :D

tony pisze:Może z tego będzie małe kompendium - wytykamy sobie nawzajem wady diesli i benzynek
Od tego momentu nie ma żadnych "wycieczek" w innych wątkach

Ja pierwszy zacznę jako właściciel benzynki
Diesla najpierw słychać później widać :-D :-D :-D


Raczej to miało pierwotnie na celu przekomarzanie się i wrzucanie sobie ot tak dla przekory :P
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Roxon40 »

Poczekajcie jeszcze trochę i ropa pójdzie w górę a benzyna zostanie na dole i wtedy nie będzie problemu każdy weźmie benzynę :lol: :lol: :lol:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Sony »

Roxon40, za dużo bajek się naczytałeś :lol: Ropę można zakupić taniej jak ma się źródełko, a benzynki nie :D
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Roxon40 »

W moim przypadku nie potrzebne źródełko :D Ale nie ma co kombinować i tak mało jeżdżę teraz :mrgreen:

No to akurat Sony z tego źródełka będziesz miał cenę jak za benzynę na stacji paliw :lol: :lol:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
l
loockas

Diesel kontra Benzynka

Post autor: loockas »

Sony pisze:Ropę można zakupić taniej jak ma się źródełko, a benzynki nie


Byś się zdziwił. Coraz częściej słyszę na radiu o sprzedaży oszczędności benzynki z rąk przedstawicieli handlowych :D Sam byłem zaskoczony ;)

Ja wybrałem LPG. Taniej się chyba teraz nie da. I w nosie mam co kto myśli o gazowaniu silników.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Sony »

loockas, mamy też taki temat jak Benzyna vs LPG, więc tam mógłbym się wpisać co o gazie myślę :lol: :D

Prawda jest taka, że ropą się handluje na lewo od dawien dawna, a to co piszesz to może teraz troszkę rozkwita ;)
l
loockas

Diesel kontra Benzynka

Post autor: loockas »

Sony pisze:Prawda jest taka, że ropą się handluje na lewo od dawien dawna, a to co piszesz to może teraz troszkę rozkwita


Oczywiście masz rację. Skala jest nieporównywalna. Ale handel benzyna który faktycznie rozkwita ukazuje w pełni nasz problem z cenami. Ja nigdy nie miałem okazji takiego paliwo kupować. Jakby nie patrząc jest to kradzież.

Sony pisze:loockas, mamy też taki temat jak Benzyna vs LPG, więc tam mógłbym się wpisać co o gazie myślę


ooo, zaraz poszukam ;)

edit: znalazłem. Powstrzymam się jednak od wypowiedzi w tym temacie i podbijania go. Za duzo tam bredni ;)
ODPOWIEDZ