pushq pisze:Przyjrzyj się dokładnie temu wykresowi i go przeanalizuj.
I - z tego co widzę samochód ten ma bardzo wysoki moment obrotowy w zakresie 2 - 4.2 tys. rpm - dalej jest odcinka (czyli to co napisałem w swoim poście)
II - samochód, którego wykres podałeś ma 225 KM. Samochód benzynowy z taką mocą spokojnie osiąga 200Nm, czasami więcej, czyli to, co ten diesel ma do 2 tys.rpm
III - Przeczytaj to, co napisałem o wykorzystaniu momentu obrotowego, o przełożeniu na skrzyni biegów i zależności moc/moment obrotowy - osiągi
Sam sobie przeczysz...
I - z tego co widziałem pisałeś o przedziale 2- 2.5k
pushq pisze:, ale jest on dostępny w bardzo ograniczonej prędkości obrotowej, jest to raptem ok. 2 - 2.5 tys. rpm.
II - pewnie, że osiągnie 200... tylko to jakieś 50% diesela. O "dole" tego konkretnego nie ma co mówić. Tak jest wystrojony, żeby sprzęgło miało szanse przeżycia
200Nm ma od 1,8k rpm... nawet seria ARL łapie taki moment niżej - 1,6k rpm (wykres mojego Leo)
III - Tak się składa, że mam nieco większa wiedzę na ten temat niż zawarłeś w swoim poście... Nie wiem jakie musiałby mieć przełożenia ten diesel, żeby stracić połowę momentu. Chyba jakąś skrzynie sprzed ćwierć wieku. Po to są skrzynie 6,7,8... biegowe żeby nadrabiać. Swoją drogą po co wogóle Twoim zdaniem mierzy się moc i moment na kołach? Nie wiem jakie musiałby być straty na całym układzie przeniesienia napędu, żeby zniwelować takie różnice.
To, że silniki benzynowe są lepsze do aut sportowych nie ulega najmniejszej wątpliwości. Śmiać mi się tylko chce jak czytam te wszystkie posty. Nie wiem nawet o czym tu dyskutujemy ale mam wrażenie, że nie o Toledo. Nie mamy tu silników, które w najmniejszym stopniu można by było uznać za sportowe, a z tych wszystkich montowanych w Tolkach wyższość diesla nad benzyną jest niezaprzeczalna. Chodzi oczywiście o odczucia z jazdy powiedzmy ze sportowym zacięciem. Rogi może pokazać z pewnością 1.8T, ale trzeba by go trochę dłubnąć.
Podsumowując
Albo rozmawiamy o autach sportowych albo o Toledo.
Jeśli o ogólnie pojętej motoryzacji (samochodach) to proponuje napisać ogromy napis benzyna rządzi i zamknąć temat. Nie wiem co to musiałby być za diesel, który mógłby równać się z silnikami widlastymi kręcącymi się do 11 000 i więcej rpm.