[ALL] Skrzynia biegów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Szymek08 »

A ja mam drodzy takie pytanie: Czy jak odkręcę przeguby wewnętrzne od skrzyni to wycieknie mi z niej olej? Pytam bo mechanicy mi mówią że lekkie drżenie auta przy mocnym dodaniu (przy ok 2000-2300obr/min.) gazu na 4 i 5 biegu jest właśnie spowodowane kończącymi się przegubami wewnętrznymi. Do tego przy puszczaniu sprzęgła przy delikatnym ruszaniu coś tam słychać z okolic lewego przegubu zewnętrznego. A że mam możliwości to chce je powymieniać samemu (zawsze to trochę grosza w kieszeni) a satysfakcja ze zrobienia samemu bezcenna :-)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: remiq »

Radar, jeśli wysprzęglik jest dobry i odpowietrzony, to według mnie pada Ci docisk. Odgięły się listki tego "słoneczka", które opiera się o łożysko wyciskowe. Wygląda ok, bo zużycia nie widać. Trzeba porównać z nowym elementem. Nie wysprzęgla wtedy do końca. Można to sprawdzić np. przez próbę odpalenia auta z wciśniętym sprzęgłem i wrzuconym biegiem - może wtedy lekko szarpnąć.

Szymek08, nie wycieknie. Gniazda są "ślepe" i jest tam tylko smar z przegubu. Nie ma oleju. Może się wylać, jeśli wybijesz te gniazda z dyfra, ale nie ma takiej potrzeby.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Szymek08 »

i koledzy następne pytanie - jak zdiagnozować poduszkę (skrzyni) silnika od strony skrzyni biegów (tą pod obudową filtra powietrza)? Pytam bo dziś przy wymianie oleju schwyciłem za silnik i tak nim poruszałem i tak od strony skrzyni jakoś dziwnie lekko sobie mogę go poruszyć (jeszcze nie puka ale....) Z góry dzięki za odpowiedź :-)
d
dmocha
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 29 lut 2012, 14:44

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: dmocha »

Witam wszystkich!
Mam problem dotyczący skrzyni biegów w moim Toledo 1L, silnik 1.9 TDI, wersja 110 konna.
Wczoraj stała się rzecz bardzo dziwna. Odwoziłem dziewczynę do pracy, gdy nagle... Wrzuciłem drugi bieg i jak by to powiedzieć, został on już na stałe. To znaczy, wciskam sprzęgło, ruszam gałką do zmiany biegu i nic, w ogóle nie ma reakcji ze strony skrzyni. Mogę machać sobie w każdą stronę. Zatrzymałem się na poboczu i chciałem sprawdzić czy może mi olej nie wyleciał ze skrzynii, bo ową wymieniałem w zeszłym roku we wrześniu. Kupiłem wtedy używaną i było wszystko git. Podnoszę maskę, patrzę, oglądam, zerkam i ku mojemu zdziwieniu, sucho. Natomiast rzuciło mi się w oczy takie oto coś...


Obrazek

Obrazek

Obrazek



Wygląda tak, jakby coś się urwało, ale nie mam pojęcia co, gdzie i jak :(
Bardzo proszę o Wasze opinie na ten temat, oraz możliwe porady, może zdjęcia od siebie z tej samej perspektywy?
Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
emceha
Forumowicz
Posty: 153
Rejestracja: 21 kwie 2013, 13:35
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Arnhem (Holandia)

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: emceha »

Dla mnie to jest element odpowiedzialny za wybieranie biegow (laczy sie z drazkiem zmiany biegow). W jednych autach sa elementy sztywne a w innych linki. Jdna odpowiada za ruchy drazka lewo/prawo a druga gora/dol. Moze ktos kto ma taki sam model jak ty wrzuci foto jak to powinno wygladac i na wzor poskladasz swoj do kupy. Jak dla mjnie to to czarne ze srubami na koncu powinno byc polaczone z tym uchem ale nie wiem bo w zyciu nie widzialem tego w 1L
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: ghul17 »

szymek08 tez tak mam i mysle że wszystkie tolki tak maja tak ze nie masz sie co przejmować
Awatar użytkownika
Radar
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:27
Auto: Toledo
Model: 1L
Lokalizacja: Międzyzdroje

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Radar »

miałeś rację remiq , winny był docisk sprzęgła , po wymianie docisku i pompki sprzęgła pod pedałem ( w starej mechanik wygiął pręcik i chodziła z oporem) biegi wchodzą jak w masło.
Był Tolek 1L AFN jest Tolek 1M AHF
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: ramzes.kris »

Mam takie pytanie czy można zamienić wybierak w 1M 1.6 16V na jakiś inny na przykład na taki z 1.8 20V ?? czy jest możliwe ale kombinacji dużo czy może nie??
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: nowy dwór mazowiecki

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: krotki1269 »

Koledzy mam do Wasz pytanie,
bo od kupna Tolka mam problemy z wrzucaniem biegów, na początku to co kilka dni był zgrzyt przy wrzuceniu jedynki i cały czas się to nasilało, aż w końcu każde "szybkie" wrzucenie 1 biegu kończy się zgrzytem lub muszę dwa razy wysprzęglać. Do tego od kilku miesięcy odmawiają współpracy wszystkie inne biegi, nie wchodzą i trzeba dwa razy naciskać sprzęgło żeby w końcu ruszyło... też na początku zdarzało się to sporadycznie, ale teraz kilka razy w podróży 10 kilometrowej potrafi się powtórzyć i najczęściej przy przy redukcji albo hamowaniu silnikiem. Na lewarku też czuć jakby zaczepiał o coś lewą stroną szczególnie na 1 i 5. O dziwo problemy w wbiciem biegu raz są, a za chwilę wszystko wchodzi idealnie. Dodam też że jak włączę klimę to strasznie i sprzęgło i lewarek się naprężą jakbym miał z 6tys obrotów... a i jeszcze na klimie przy normalnej zmianie biegów strasznie szarpie.. Mechanik powiedział, że to najprawdopodobniej docisk i trzeba całe sprzęgło wymienić ;/ a co Wy o tym sądzicie? Mam cichą nadzieję że to coś innego, bo sprzęgło niestety trochę się kosztuje...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Sony »

Znajomy ostatnio w Octavii miał podobnie i musiał wymienić łożysko + łapę sprzęgła. Trza rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy...
ODPOWIEDZ