[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

hm bardzo możłiwe bo gdy za drugim odpaleniem silnika trzymałem sprzęgło w między czasie robiłem tak że odpuszczałem czuje że gaśnie to sprzęgło dałem do podłogi 2 minuty puściłem sprzęgło i ok. Myślicie że trzeba by było olej wymienić w skrzyni biegów. Dlaczego nie jast tak w innych autach bynajmniej ja się nie spotkałem żeby komuś po odpaleniu gasł silnik.
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

TomekTomek, jaki masz przebieg ? bo możliwe ze nigdy nie był wymieniany olej w skrzyni i stracił swoje wlasciwosci, to tak jak nie wymienia sie oleju w silnuiku dlugo to potem juz nie ma swoich wlasciwosci i potrafi nawet zamarznąć
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

Przebieg to około 185 tyś. Podejrzewam że nie było zaglądane do skrzyni biegów około 6 lat. Myślisz że to wina oleju, pytałem w ASO i powiedzieli że w skrzyni biegów ewentualnie uzupełnia się nie dobór oleju ale się go nie wymienia. Co mi poradzicie.
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

TomekTomek, ja przy wymianie sprzęgła (cos koło 160tys) wymieniłem też olej. wymiana oleju to nei droga sprawa a na pewno nie pojdzie na marne:) jak ci sie samochod nagrzeje to wszystko dziala ci juz normalnie?
TomekTomek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2009, 18:41
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: TomekTomek »

Witam dokładnie tak jak pytasz jak auto się nagrzeje normalnie odpala, obroty pracują tak jak mają pracować. Jak auto odpalam na zimnym silniku to trzymam sprzęgło wciśnięte około 2 minut potem powoli odpuszczam i jest ok. Dzięki za rady, skorzystam z nich. Pozdrawiam
mcsurf
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:07

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: mcsurf »

podepnę się pod temat bo też miałem podobną sytuację z falującymi obrotami tylko że w Cordobie. Wszystkie czujniki sprawdzone silniczek krokowy też niestety to nie był ASO nie potrafiło znaleśc problemu ;/ Dodam że VAG wskazywał cały czas usterkę czujnika HALLA i silniczka krokowego. Okazało się po 2 latach że zaczynała stawa pompa wspomagania aż się zatarła całkowicie i ją rozwaliło. Teraz Pompa wstawiona nowa z konieczności i wszystko wróciło do normy :)
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM, 2000r
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: wierny62 »

Niestety i mnie dopadł problem podobny do Waszych ... jestem posiadaczem Tolka 1.6 1M , 99 rok, wraz z LPG, montowałem ją kilka miesięcy temu.... , od nie dawna zauważyłem, że jak np stoję na czerwonym, mam wcisnięte sprzęgło to delikatnie mi obroty faluja, tak samo jak wciskam wsteczny i zaczynam parkowac, tylko tutaj obroty zaczynają już bardziej falowac, no i czasami na "luzie" słychac nie równą pracę silnika.... co to może byc? czysczenie przepustnicy i adaptacja była pół roku temu, jak zakładałem gaz + nowe świece .... możecie mi pomoc ? tym bardziej, że w lipcu czeka mnie Tolkiem trasa na Chorwację .... póki co mnie auto nie zawodziło, jedynie co od 2 lat to wymiana przegubu, auto jest w bardzo dobrej kondycji

ps. dodam, że od nie dawna, zauważyłem, że bardzo powoli ubywa płynu chłodzącego ? co 2 miesiące muszę dolewac borygo - pomózcie


a i bym był zapomniał, akumulator na nowy wymieniłem w zimę, bo poprzedni po kilku latach padł, a mimo to czasami mi się zdarzy, jak robię objazdówkę po mieście po sklepach, to za któryms razem auto np nie chce odpalic i muszę dodac gazu.....
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: dude88pl »

wierny62 pisze:a i bym był zapomniał, akumulator na nowy wymieniłem w zimę, bo poprzedni po kilku latach padł, a mimo to czasami mi się zdarzy, jak robię objazdówkę po mieście po sklepach, to za któryms razem auto np nie chce odpalic i muszę dodac gazu.....


tu miałem to samo tyle że mi już po dwóch odpaleniach ledwo kręcił. Winny był rozrusznik który pobierał ogromne ilości prądu - radzę skontrolować to jak najszybciej bo ja mój olewałem praktycznie puki odpalał i potem za regeneracje mi wyszło prawie 200zł :-P
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: wierny62 »

ku mojemu zaskoczeniu dziś kręcąc kierownicą na luzie w prawo i lewo obroty falowały i było bardziej słychac nie równą pracę silnika ? nie mam pojęcia czym to jest spowodowane , wiecie?


wymienie filtr paliwa, i sprawdze jak filtry kabinowe i powietrza... bo czułem spaliny w aucie
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Kitaj »

Ja mam diesla i tez tak mam. Poprostu jak skręcasz kierownicą to pompka pracuje i wytwarza opór na silniku przez co spadaja obroty. Podobnie masz jak sie bawisz elektrycznymi szybami to swiatła przygasaja i lekko faluja obroty... ;-)
ODPOWIEDZ