szymekgd pisze:pompe powinno wymieniac sie co 60kkm
Pompę wody wymienia się wtedy jak się popsuje lub cieknie - to nie pasek rozrządu.
U mnie pompa wody nigdy nie zawiodła i dlatego nie była wymieniana.
Nie jest prawdą, że awaria pompy skutkuje awarią rozrządu. Rozrząd w silnikach AZZ i 1Y jest napędzany przecież osobnym paskiem zębatym, a pompa wody napędzana jest szerokim paskiem wieloklinowym. (ew. paskiem klinowym) Napęd układu chłodzenia oddzielony jest zatem od napędu rozrządu - nie ma tu filozofii
szymekgd pisze:kazdy silnik diesla jest kolizyjny
Silniki TD i D są kolizyjne, ale tylko w obrębie napędu układów rozrząd - układ wtryskowy (pasek zębaty). W momencie awarii układu chłodzenia (np. pompy wody) nie naprawia się układu rozrządu.
migacz1981, skoro wyrzuca Tobie płyn przez zbiornik wyrównawczy, to może masz po prostu za dużo płynu w układzie chłodzenia? Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu, to pościskaj trochę gruby wąż dochodzący do chłodnicy górą, na wyłączonym silniku i odkręconym korku od zbiornika wyrównawczego - powinno pomóc. Później odpal silnik na 3 minuty i sprawdź poziom płynu, po wyłączniu silnika.
Inna przyczyna to wspomniane przez Koti'ego zapchanie chłodnicy, ale to mało prawdopodobne. Możesz zdemontować węże dolot-wylot do chłodnicy i spróbować przedmuchać chłodnicę - wtedy zobaczysz czy jest zapchana.
Gdy u siebie wymieniałem płyn chłodzący to dodatkowo unosiłem wężyk łączący zbiornik wyrównawczy z grubym wężem wspomnianym wyżej. Unosiłem go w taki sposób, żeby powietrze przedostało się właśnie do zbiornika wyrównawczego. Powodzenia