Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: kuba88w »

Koledzy a tak przy okazji ile kosztuje dwumas?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: szymekgd »

Komplet w ok. 1200zl
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: kuba88w »

INS pisze:Nie jestem mechanikiem... Ani nie testowałem w laboratorium zużycia "dwumasu"
ale myśle że te 1500obr. i powolne kręcenie do góry nie robi mu krzywdy- ale zależy na jakim biegu i jaki teren...
Osobiście jako osoba niezwykle przewrażliwione na punkcie swojego auta :-P stosuje parę zasad które moim zdaniem oszczędzają ten upierdliwy podzespół mianowicie:

minimalne obr. na poszczególnych biegach:

2 bieg- nie mniej niż 1000-1100 obr. i jeżeli z takich przyśpieszam delikatnie z gazem.
(w ogóle gaz na maxa daję od 2400-2500obr.)

3bieg- nie mniej niż 1400-1500 obr. (prędkość od 40km/h)

4bieg-nie mniej niż 1700-1800obr. (prędkość od 65-70km/h)

5bieg- nie mniej niż 1900-2000obr (prędkość od 90-95m/h)

To wszystko dotyczy jazdy po prostej drodzę. jezeli jest pod lekką górkę to +300-400obr. Większe górki to trzymam go w zakresie max momentu czyli 2500-3200obr. - w przypadku mojego silnika po programie.

aha.. jeżeli załóżmy przyhamuje mnie jakieś auto i na chwilę spadną mi obroty np na 4 biegu na 1500obr. to jeżeli wiem że zaraz będe mógł jechać szybciej to nie redukuję biegu tylko korzystam z elastyczności i lekko przyśpieszam bez redukcji, ale jeśli chodzi o dłuższą jazdę na 4 biegu przy 1500obr. moim zdaniem to stanowczo za mało na te przełożenie i wtedy redukuję i jadę na trójce te 55-60km/h :)



A czy takie użytkowanie po wirusie pozwoli nie przejmować się tym dwumasem nieszczęsnym? :-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: szymekgd »

Pewnie tak, pytanie tylko na jak dlugo, kumpel podkrecil leona z 90KM na 130KM i sprzeglo padlo mu po 3 latach, ale on autko porzadnie goni ;)
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: kuba88w »

No kurde bije się z myślami co tu robić :-D Na allegro znalazłem kpl. sprzęgło + zweimass za ok 1100 zł LUKa a ciekaw jestem ile kosztuje jednomas, słyszałem, że jak się wsadzi jednomas to ma się spokój na lata
G
GangstaMarc

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: GangstaMarc »

kuba88w, ... ja bym zdecydowanie założył jednomas od G60, tylko nie ze względu na spokój na lata (bo nowy dwumas też długo pociągnie), a ze względu na odporność na większe moce. Z tym sprzęgłem można chipować bez stresu ^^
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: mlody158 »

Ja widziałem na allegro komplety z dwumasem luka, sachs, za ok 1200 jak pamiętam, a ze sztywnym kołem chyba były droższe. Ja napisze tak miałem styczność z jednym i drugim w tdi 110 konnym i tak sprzęgło kompletne z dwumasem powyższych firm jest ok, ale nie wytrzyma tyle co oryginalne, choć nie wiem jakby delikatnie jeździł. A ze sztywnym to było tak, w jednym chodziło ok tylko przy niższych prędkościach, przy upuszczaniu gazu lekko zrywało - jak w benzynkach bez dwumasa. W innym po niedługim czasie odkręciły się śruby łożyska od wału od strony koła zamachowego i się wysrało, w innym padła skrzynia, w innym padła i wałek zrobił w niej dziurę. Czy to tylko zbieg okoliczności nie wie nikt. Są to info nie z kosmosu ale z życia wzięte z mojej okolicy. Mi jak padnie sprzęgło to będę chyba zakładał komplet z dwumasem ale ja nie robię żadnych modów, a czy luk czy sachs nieważne w pudełku i tak jest albo jedno albo drugie, czasem i valeo.
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: kuba88w »

Panowie dzięki za info, poczytałem też trochę m.in. u naszych ziomów z forum skody i na razie dam sobie na wstrzymanie bo znając moje ''szczęście" po remapie nawet przy zachowaniu zasad co do w/w dwumasu prędzej czy później odezwie się on, tym bardziej, że auto ma przelot 243 kkm. Plan jest taki: dwumas padnie->wymiana na nowy->i dopiero składanie na remap :-) a jak nie padnie to tym lepiej dla mojej kiesy. A 110 KM przy nowej turbawie, zmienionej dawce paliwa i bez kata jak na razie daje radę ;-)
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Wyplosz »

kuba88w, zmieniałeś na jakieś większe czy załozyłeś jakieś regenerowane bądź nowe??
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: kuba88w »

Wyplosz, turbo mam po regeneracji, w planach były bebechy z ASZ ale pogadałem z gościem i włożył mi mocniejsze łożyskowanie, żeby była trwalsza :-)
ODPOWIEDZ