Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Dlaczego najdrozszy? Czyszczenie turbiny to ok. 400-450zl.

Co da sprawdzenie? Jak wiesz, turbina ma zmienna geometrie, tzw. kierownice reguluja cisn. doladowania w sposob plynny, steruje nimi ecu, a czesc wykonawcza to n75 i silownik (gruszka) turbiny, ten ma dwa skrajne polozenia ktore okreslaja zakres pracy kierownic: 1. max dolad, trzpien gruszki wciagniety do jej srodka, ma to sytuacje na biegu jalowym, przy malej predk. obr. lub po podaniu na gruche podcisnienia bezposrednio z pompy vacum 2. min. dolad., trzpien gruszki wypchniety max w kierunku turbiny, ma to miejsce przy duzej predk. obr., wylaczonym silniku, lub gdy odlaczysz od gruchy podcisn. Jezeli zrobisz tak jak napisalem wczesniej to mamy pkt.2 i jezeli faktycznie kierownice stoja na max dolad. to w logach bedzie widoczne wyzsze cisn. dolad. niz powinno byc przy kierownicach przestawionych jak w pkt.1 , uff...
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: ozio21 »

Czytam, czytam te tematy i nie mogę znaleźć gdzie ta gruszka jest, przy okazji natknąłem się na gruszkę gaszak, ale to inne zastosowanie :P
Kto tak dobry da jakieś zdjęcie z zaznaczoną gruszką turbiny, albo może ma jakiś temat o tym.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

ozio21, przy turbinie,od dolu sinika lepszy dostep jest
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: marek_igor »

ozio21, szymekgd, może łapie lewe powietrze?
czy przyczyną tego gwizdu i trybu awaryjnego nie będzie czasem nieszczelność któregoś z węży turbo/IC ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

marek_igor, nie, przeplywka mierzy proporcjonalnie do cisn. dolad., a te ASV ozio21 osiaga takie jak Twoj ARL ;)
Zdecydowanie stawiam na problem ze sterowaniem/turbina, lewe powietrze widac byloby w logach 003 lub auto by kopcilo na czarno i nie mialo mocy - standard przy wypieciu weza z filtra powietrza na wejsciu turbiny.

ps ozio21, doloz log grupy 010, wykluczymy nim map sensor.
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: ozio21 »

Nie zrobiłem jeszcze logowania 010, ale coś innego mnie zastanawia w lato jak na luzie gazowałem to słychać było te fajne syczenie turbiny, a teraz słychać jakieś takie dziwne głośne warczenie i myślałem, że turbiny w ogóle teraz nie słychać, a się okazuje inaczej ona świszczy ładnie tylko coś ją zagłusza skutecznie. Co to może być ? To ten tryb awaryjny ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Trybu awaryjnego nie uslyszysz bo tak nazywa sie ograniczenie parametrow pracy silnika przez ecu.
Jak nie zrobisz porzadku z masakrycznym przeladowaniem to niedlugo mozesz juz nie slyszec turbiny i mysle, ze przy obrotach do ktorych sie ona rozpedza to bardzo optymistyczny wariant...
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: ozio21 »

Auto już odebrane od mechanika, turbo zregenerowane lepiej chodzi i na niższych biegach, ale niestety pogoda nie pozwala na zrobienie logów dynamicznych. Za to turbinka zaczęła ładne odgłosy wydawać.
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dialog1979 »

Oto moje logi. Niesteyty ale na razie statyczne. No i nie udało mi sięzrobić Basic, nie mam autoryzacji, brak dobrego programu. Może da mi ktoś linka do programu którym wszystko zrobię jak należy?! Oto logi:
Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 007)
Log (3 - 002)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

dialog1979, widzę że absolutnie nic a nic nie kumasz odnośnie robienia logów...

Poczytaj ten temat -> http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752

Co do programu to podziałaj programem VAG-COM 311.2
ODPOWIEDZ