[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Logów nie mogę zrobić bo program woła klucz :-x


Trzeba poszukac inny :-D

Jak rozpiales gruche od turbiny to sprawdz czy kierownice dzialaja bez zaciec w calym zakresie, jezeli nie to turbina do czyszczenia (na 90%) i temat do zakonczenia, nie wiem dlaczego przyczepiles sie do gruchy, jezeli jest db.wyregulowana, szczelna i chodzi bez zaciec to wymiana jej nic nie da. Logow, patrzac w Twoje posty, nie robiles, czyli chcesz wymieniac wszystko po kolei, jak dla mnie szkoda czasu i kasy...
Michal
KS2507
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:08

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: KS2507 »

Ja mam pytanie trochę z innej beczki a mianowicie gdy silnik pracuje na postoju i dodaję gazu z wciśniętym sprzęgłem to obroty bardzo gwałtownie wzrastają ale jak puszczę sprzęgło to podczas dodawania gazu silnik jest mułowaty i wkręca się o wiele słabiej na obroty .
Nie jest to problem ze skrzynią bo wystarczy wćisnąc pedał sprzęgła ok 1 cm i silnik wkręca się na obroty gwałtownie, więc zależne jest to od czujnika pedału sprzęgła czy tak powinno być ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

KS2507 pisze:więc zależne jest to od czujnika pedału sprzęgła


Czujnik sprzegla, przy wcisnieciu, tnie paliwo, zeby ograniczyc obroty podczas zmiany biegow, pod obciazeniem ecu bierze do wyliczenia predkosci obrotowej sygnaly z wielu innych czujnikow i pewnie stad ta roznica...
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, 21:39 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
KS2507
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:08

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: KS2507 »

Dięko za odp ;-)

Sprawdzałem u brata w Golfie i też tak jest więc jest ok :-P

[ Dodano: 2012-04-21, 19:10 ]
Sorki za post pod postem .
Trapi mnie jeden być może problem po włączeniu zapłonu zawór N75 cyka czyli otwiera i zamyka się ok 5 razy na sek po odpaleniu silnika też cyka czy to normalne?
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: jabaraks »

Panowie proszę o poradę bo mi już ręce opadają.

Od ponad trzech miesięcy bujam się tolkiem z problemami z mocą.Ogólnie dobrze idzie do 3,5 tys. obrotów na trójce (trzy na czwórce i trzy na piatce), by potem spauzować. 150 km na godz. to maksimum., dużo lepiej radzi sobie na płaskim i z górki (pod górkę kopa nie ma wcale - powoduje to pewien stres przy wyprzedzaniu).

Byłem z nim u trzech mechaników i... nic. Sprawdzali węże podciśnienia, turbo, zawory, szczelność dolotu - wszystko ok. Na komputerze nie ma błędów. Wymieniłem przepływke, filtry, wtryskom zrobiłem kurację oczyszczającą - wszystko o d... rozbić. Auto jak nie chciało jechać tak nie chce. Ostatnia diagnoza: spieprzył się program i trzeba wgrać nowy.

W sumie już się do tego stanu przyzwyczaiłem, jeździć się da (nie wolno tylko szaleć z wyprzedzaniem, bo się można zdziwić) więc pomyślałem, że zajmę się tym na poważnie w lecie gdy z saksów wróci znajomy szpec.

A tu dzisiaj kolejny zonk. Odpalam auto i dodaje gazu i nic... auto mocy bierze jakby był notlauf (taki z zepsutą przepływką). Toczę się i toczę, w sumie ledwo jadę, do momentu aż na dwójce wskazówka nie dojdzie do 2,4 rpm - w tym momencie szarpnięcie i auto rozpędza się już normalnie (4 tys. rpm osiąga bez problemu). Problem wraca dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Macie blade pojęcie co to może być?
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sznurek »

jabaraks, Jedynie można stwierdzić coś po logach, bo tak możemy strzelać zloguj dziada na początek
Obrazek
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: jakub_bb »

a zaraz po logach w pierwszej kolejności ściągnąłbym turbine i ją dokładnie oglądnął, a jak już będzie na stole to przy okazji ją wyczyścić.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: DzieX »

Poczekajmy na logi - po co ściągać turbo na darmo?
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
GangstaMarc

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: GangstaMarc »

jakub_bb, genialny pomysł :651:

Nie ma to jak wyciągać turbinę w ciemno... Mówisz jakby to było 20 minut roboty.
Jeśli turbina ładuje tak jak powinna to najlepiej jej wcale nie ruszać. Czyszczenie "na zapas" tylko jej zaszkodzi.
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: jakub_bb »

No skoro auto nie jedzie to turbina nie ładuje...

a jeżeli przepływka, przewody, zawory turbiny itp są ok to bym się przyjrzał turbinie. Jasne, że wyciągnie jej to jest ostateczność po sprawdzeniu wszystkiego co jest wcześniej.
jabaraks, w EGR zaglądałeś?
ODPOWIEDZ