[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

no to czyli czeka mnie wycieczka do elblaga gdyz z tego co mi wiadomo jest tam fachowa firma zajmujaca sie turbinkami :) a moze wiecie jaka roznica kosztow jest miedzy czyszczeniem a regeneracja??
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

igi84 pisze:a możne wiecie jaka różnica kosztów jest miedzy czyszczeniem a regeneracja??

Oczywiście. Czyszczenie 600 zł (z demontażem, samo turbo chyba koło 300zł), regeneracja w zależności od tego co trzeba wymienić (uszczelniacze, łożyska, elementy zmiennej geometrii), od 800 nawet do 1200 zł. Ceny w Olsztynie u Mądrych.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 20:37 przez koti, łącznie zmieniany 2 razy.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
mario 78
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 21 paź 2009, 06:24

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mario 78 »

w lublinie za reg. krzykneli max 1600 zł. :-/
-----------------------------------------------------------
www.vaglublin.pl
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

no ok jezeli np koszt regeneracji wyszedl by 1200 zl no to powiem ze raczej wolalbym dac wiecej i ja zregenerowac chociaz to musieli by oszacowac specjalisci. A teraz z innej beczki czy po regeneracji turbiny musi byc ona od nowa dostrojona ze tak to nazwe czy jakies parametry sie zmieniaja po regeneracji??
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

Jak robiłem to w Olsztynie to oni wszystko porobili. Podłączali ją (podobno ;) ) do jakiegoś urządzenia i miała jakieś testy (nie znam szczegółów). Później z podłączonym kompem na trasie koleś sprawdzał czy ciśnienie daje takie jak powinna.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

aha czyli jednak cos moze sie zmienic bo wszak zregenerowana turbina powinna miec leprze parametry nic zuzyta :)
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Na pewno nie będziesz miał notlaufów
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

Dzisiaj Pan od naprwy turbosprezarek wyjasnil mi koszty i opcje zuzycia turbosprezarki firma w elblagu do ktorej zamierzam pojechac wiec tak naprawa zapieczonych kierownic czyli braku doladowania gdzie Pan powiedzial ze jest to typowe niedomaganie turbawki to koszt do 400zl natomiast gdy tyrbinka bierze olej to koszt do 700 zl a gdy juz jest z niej totalna padaczka bierze olej lopatki wyrobione lozyska itp do koszt do 1200 zl plus koszt demontarzu i montarzu 200zl i komputer niepamietam juz ale chyba 50 zl takze powiedzial mi ze u mnie jest to koszt 400zl plus demontarz montarz i komputer takze zbieram pieniazki i bede sie do nich wybieral w najblizszym czasie :) firma znajduje sie pod tym adresem www.turbo.cdi.pl
Awatar użytkownika
Urban
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 27 cze 2009, 19:57

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Urban »

Hej, niestety i mnie dopadły problemy z Turbo :(
Po podłączeniu pod kompa oraz oględzinach w serwisie wyszło, że:

a) do wymiany jest zawór N75 (poprzedni właściciel go połatał taśmą)
b) turbo jest do regeneracji

Turbo już raz było regenerowane (przez poprzedniego właściciela) w grudniu 2007 roku.
Wstępnie dowiedziałem się kilku rzeczy:

1) Regeneracja będzie mnie kosztować 800 - 1200 zł
2) Zawór z wymianą około 270 zł
3) Wymontowanie i zamontowanie turbiny 700 - 800 zł

no i ewentualność:

4) Nowa turbina - około 2000 zł
5) Nowa turbina regenerowana - kosztów jeszcze nie znam :)

Niestety to dość duże koszty, więc bardzo bym był wdzięczny za wasze rady w poniższych kwestiach:

A) Warto jest regenerować ponownie turbinę, czy już lepiej dołożyć i kupić nową? lub ewentualnie nowa regenerowana?
B) Znacie może zakłady w Warszawie lub jej okolicach, które są godnie polecacie? (przyznam się, że na razie byłem tylko orientacyjnie w Seacie na Ostrobramskiej.
Urban
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

Urban pisze:Wymontowanie i zamontowanie turbiny 700 - 800 zł

trochę drogo, w Olsztynie płaciłem za to 300 zł.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
ODPOWIEDZ