[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

To jest numer samego docisku. Oznaczenie kompletu to 3000 332 001. W jego skład wchodzi docisk 3082 231 031, tarcza 1878 043 141 i łożysko (numeru nie mam pod reką). Więc wygląda na to, że masz wszystko ok.
jaceksteel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2010, 16:46

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: jaceksteel »

aaa widzisz, nie wiedzialem..;) masz racje, pozdrawiam ;-)
galamarcin
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:32

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: galamarcin »

Witam.
Koledzy i koleżanki mam pytanie odnośnie tej nieszczęsnej dwumasy. Miałem toledo '99 TDI 110KM i nie wymieniłem bo miałem wypadek, nabyłem drugie toledo '03 TDI 110KM i myślałem że pojeżdżę dłużej a tu niecałe 170kkm i zaczyna dzwonic i szarpać i chyba zdecyduję się na wymianę na sztywne bo pewniejsze, i tu moje pytanie jak to się wam sprawuję (czytalem że wszyscy zadowoleni) ale jak z głośnością, szarpaniem i ile już przejechaliście po wymianie na sztywny zestaw.
Bo chce żeby to było na lata a nie na "chwile" bo jeżdżę dosyć dużo.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

U mnie niedługo - nie ma jeszcze roku. Sprawuje się idealnie, żadnego szarpania ani hałasowania. Problemy z hałasem są jeśli założysz sprzęgło od VR6.
Dokładnie te same zestawy były w TDI 1Z i żyły znacznie dłużej niż dwumasy.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: bartek »

Ja na tym śmigam już trzeci rok, wszystko działa bez zarzutów. Mogą być jedynie bardziej wyczuwalne poszarpywania (jak to w TDI), podczas puszczania sprzęgła. Ale to już po kilkudziesięciu tyś. użytkowania.
Lecz jeżeli nie masz w planach zwiększania mocy w swoim okręcie :-P, to zostałbym przy dwumasie, która bardziej chroni skrzynię biegów niż "sztywniak".
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
galamarcin
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:32

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: galamarcin »

Sam nie wiem na co się zdecydować z jednej strony wszyscy chwalą sztywne z drugiej strony jakiś musiał być cel by montować dwumas. Mechanik mi mówił że już w kilku skodach octaviach montował sztywne i jest ok a na pewno dużo jeżdżą bo to taxi. A dzisiaj pytałem z ciekawości w sklepie ile kosztuje co to mi powiedział że mieli faceta który w leonie założył sztywne to po dwóch miechach padło.
I jak bardzo na sztywnym dostaje po garach skrzynia i wał??
Z góry dzięki za odp.
Pozdro.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: bartek »

galamarcin pisze:I jak bardzo na sztywnym dostaje po garach skrzynia i wał??

fajne pytanie :roll:
trzeba zapytać skrzyni i wału :-D
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
galamarcin
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:32

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: galamarcin »

Jestem po rozmowie z mechanikiem i on proponuje sztywny zestaw. Dwumasy nie poleca bo mówi że i tak się posypie. A sztywniak jest pewniejszy montował już kilkanaście sztywniaków w miejsce dwumasu do octavi z silnikami jak nasze potworki, a że część z nich to taksóweczki to rekordzista już wylatał ponad 180 000 i nic się nie dzieję. A nie słyszał by od sztywnego coś się miało psuć typu skrzynia czy wał, a gość na pewno się zna na rzeczy. Więc na chwile obecną jestem za sztywnym zestawem, ale póki co jeszcze pośmigam na powoli kończącej się dwumasie. I jest dedykowane sprzęgło sztywne do Toledo jako zamiennik dwumasy, i nie jest to sprzęgło G60/VR6.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Kitaj »

galamarcin pisze:Dwumasy nie poleca bo mówi że i tak się posypie.


Ameryke odkrył... :-D

galamarcin pisze:A nie słyszał by od sztywnego coś się miało psuć typu skrzynia czy wał,


Wczęsniejsze wersje 1.9 miały sztywne i jakoś dłużej jeździły niż te nowsze :-P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego ludzie nazywają to sprzęgłem od G60. Poważniej brzmi, czy co? To najnormalniejsze sprzęgło od 1Z (zarówno koło jak i tarcza z dociskiem). Valeo produkuje zestaw do 1Z i nazywa to zamiennikiem koła dwumasowego, ale z tego co czytałem to trafiają sie słabo wyważone koła, które powodują wibracje. Lepiej kupić oryginalne używane koło masowe i sprzęgło sachs.
ODPOWIEDZ