uuu takie objawy to chyba może byc dwumas
No ale to może być również okładzina sprzęgła lub coś z dociskiem.
Gdzieś na forum były najwazniejsze zasady dla diesla. Chyba Pedritos to pisał. Poszukaj jeszcze w dziale diesel.
Ja mam generalną zasadę, że jak rano odpalam autko, to odpalam też sobie fajeczkę i jak spalę, to mija 5 minut (autko sobie w tym czasie pyrka na wolnych obrotach, a ja przy okazji sobie szyby przecieram). Potem jade do roboty i zanim temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie 90°C, to staram się nie wychodzić z obrotami silnika powyżej 2tys, a jak się już rozgrzeje, to zmiany biegów przy 2,5tys obrotów (1 bieg służy mi tylko, żeby autko zaczęło się toczyć i odrazu wrzucam dwujkę). W trasie na 5-tce staram się nie wychodzić powyżej 3-3,5 tys obrotów.