[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Dlatego polecam przed wymiana odkręcić przewody idące do wtryskiwaczy


Nie wiem jak w 1M, ale w 1L to bezsens, u mnie też pękła nasadka plastikowa, przy wkładaniu słychać jak zatrzaskuje się na świecy, więc okleiłem taśmą wulkanizacyjną i zapomniałem :-D

p.s. na przyszłość nie ruszaj plastików przy mrozie!
Michal
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dziubek6 »

szymekgd pisze:p.s. na przyszłość nie ruszaj plastików przy mrozie!


W garażu mam +5 więc trgedii nie ma, ale co racja to racja.
Wymienialiście sami świece, bo nie mam kluczy dynamometrycznego i nie wiem czy nie jechać z tym do mechaniora.
1.9 AHF
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kitaj »

Ode mnie chciał wyrwać 70 za wymianę więc wymieniłem sam.

Świece żarowe wkręcasz tak jak zapłonowe w benzynie czyli na czuja ;-) Ja po dokręceniu z wyczuciem małym kluczem rurowym robiłem jeszcze 1/4-1/3 obrotu z przedłużka dla świętego spokoju i wszystko jest git.

Jak po wymianie ci nie będzie uciekać komprecha to git :lol:

[ Dodano: 2012-12-16, 22:33 ]
szymekgd pisze:Nie wiem jak w 1M, ale w 1L to bezsens,


Wężyk do wtryskiwacza przechodzi akurat obok swiecy nr2 i nr4 licząć od lewej :-)
Zobacz sobie:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/Passat_B4_1.9TDI_81kW_AFN.jpg

Zdj z pastucha i ciut innaczej idzie ten wężyk ale prawie to samo :-)

O ile 2 udalo mi się odkręcić po skosie to przy 4 jest to dla mnie niewykonalne no chyba że ktoś zna jakis inny patent? ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Kitaj, w AFNie wyjmowałem fajki bez problemu :-D
Michal
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Szymek08 »

Mi w AHF wymian świec zajęła 20 minut razem ze ściągnięciem i założeniem osłony na silnik. Potrzebny Ci będzie klucz nasadowy długi 10, mała grzechotka, dwie przedłużki i przegub - wszystko znajdziesz w jakimś zestawie kluczy. Przed odkręceniem świec popsikałem gwinty WD40 i poszło bez problemu a dokręcałem z czuciem i jest ok. A ten plastik to olał go ważne jest żeby Ci się na świecach zatrzaskiwały te blaszki. Powodzenia
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Art »

A ja mam problem z porannym odpalaniem. Juz jak rqz odpale to pozniej bez problemu, ale z rana przy ponad -10 odpala slabo i nierowno. Swiece wszystkie ok, bledow 0, czujniki wskazywaly wczoraj -9'C a jczujnik g2 pokazywal +5'C. Czy to moze byc jego wina takie ciezkie odpalanie? Wiem tez, ze jest opozniony troche kąt wtrysku, ale to chyba powinien dzieki temu latwiej odpalac?
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Art pisze:a jczujnik g2 pokazywal +5'C


Tylko zegary mogą przekłamywać.

Art pisze:Wiem tez, ze jest opozniony troche kąt wtrysku


O ile opóźniony? Lepiej odpala przy przyśpieszonym, czyli powyżej 51st.

Art pisze:ale z rana przy ponad -10 odpala slabo i nierowno.


Akumulator podładowałeś? Mi w ok. 0st. kręci ok, ale już przy -5st. i niżej wyraźnie się męczy i czeka mnie ładowanie.
Michal
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dropsik9977 »

ja mam kolejny problem z tolkiem

tez ciezko odpala
kupilem nowe aku i rowniez slabo ciagnal

ropa moze zamarzla ?

bo odpalilem go po dlugim kreceniu na nowym aku i odpalil cale auto sie trzeslo i zdech
potem kolejny raz podgrzalem 2 razy swiece i go cyknelem troche krocej trwalo ale tam moze 2 3 obroty i odpalil znowu sie trzesl ale obroty trzymal na 1k i spokojnie potem zszedl na 900

ale zauwazlem ze palily mi sie tzn migaly zarowe ;/ czyli wymiana ?

ten kat wtrysku tez moze cos miec wspolnego ?
bo przy moim tolku raczej nie bylo nic grzebane to wszystko jest ori.

moze softa nowego ? przy okazji z podniesieniem mocy
u mnie koles takie silniki z 110 na 140 okolo podniesie
czy lepiej narazie nie kombinowac z softem ?
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Art »

szymekgd pisze:
Art pisze:a jczujnik g2 pokazywal +5'C


Tylko zegary mogą przekłamywać.

Art pisze:Wiem tez, ze jest opozniony troche kąt wtrysku


O ile opóźniony? Lepiej odpala przy przyśpieszonym, czyli powyżej 51st.

Art pisze:ale z rana przy ponad -10 odpala slabo i nierowno.


Akumulator podładowałeś? Mi w ok. 0st. kręci ok, ale już przy -5st. i niżej wyraźnie się męczy i czeka mnie ładowanie.


Akumulator jest w miare ok, ale czeka na balkonie juz bosch S5 wiec sie rozwiaze;) ale nie wydaje mi sie ze to wina akumulatora.. Moze chodzi o ten kąt wtrysku.. robiłem chipa miesiac temu, to gosc mi sprawdzal rozne parametry, w jakim stanie jest auto. To pokazywal mi, ze jest opozniony kąt wtrysku ix warto by bylo przed zima wyregulowac. Jutro moze podjade i ustawie.

[ Dodano: 2012-12-23, 13:25 ]
dropsik9977 pisze:zauwazlem ze palily mi sie tzn migaly zarowe ;/ czyli wymiana ?

U ojca byl taki przypadek, to pokazalo blad nastawnika . Wynikalo to ze slabej jakosci paliwa. Dolal chyba takiej oliwki 2T do dwusuwow i pomoglo. Jak nie pomoze, to wymaga czyszczenia.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dropsik9977 »

Art pisze:
szymekgd pisze:
Art pisze:a jczujnik g2 pokazywal +5'C


Tylko zegary mogą przekłamywać.

Art pisze:Wiem tez, ze jest opozniony troche kąt wtrysku


O ile opóźniony? Lepiej odpala przy przyśpieszonym, czyli powyżej 51st.

Art pisze:ale z rana przy ponad -10 odpala slabo i nierowno.


Akumulator podładowałeś? Mi w ok. 0st. kręci ok, ale już przy -5st. i niżej wyraźnie się męczy i czeka mnie ładowanie.


Akumulator jest w miare ok, ale czeka na balkonie juz bosch S5 wiec sie rozwiaze;) ale nie wydaje mi sie ze to wina akumulatora.. Moze chodzi o ten kąt wtrysku.. robiłem chipa miesiac temu, to gosc mi sprawdzal rozne parametry, w jakim stanie jest auto. To pokazywal mi, ze jest opozniony kąt wtrysku ix warto by bylo przed zima wyregulowac. Jutro moze podjade i ustawie.

[ Dodano: 2012-12-23, 13:25 ]
dropsik9977 pisze:zauwazlem ze palily mi sie tzn migaly zarowe ;/ czyli wymiana ?

U ojca byl taki przypadek, to pokazalo blad nastawnika . Wynikalo to ze slabej jakosci paliwa. Dolal chyba takiej oliwki 2T do dwusuwow i pomoglo. Jak nie pomoze, to wymaga czyszczenia.



Z TEGO CO JA WIEM NO TO JAK CI ROBI CHIPA NO TO KAT WTRYSKU SIE SAM USTAWIA POD CHIPA CZYLI ON MUSIAL CI PRZESTAWIC ALBO NIE WIEM JAK ON TEGO CHIPA ROBIL...
TAK MI SIE WYDAJE ZE JAK WIEKSZA MOC NO TO TROCHE KAT TEZ SIE PRZESTAWIA
MOGE SIE MYLIC
ODPOWIEDZ