[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: byrt »

Silnik zimny:
Log (0 - 001)
Log (1 - 012)
Log (2 - 007)
Ciepły:
Log (0 - 007)
Log (1 - 012)
Log (2 - 003)

Nie wiem gdzie log 001 ciepły się podział, zrobię wieczorem bo teraz lecę do pracy.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

byrt pisze:Silnik zimny:


30st. to nie zimny, chyba, że robiłeś logi latem lub G62 jest do wymiany/elektryka do przejrzenia ;)

Nie odpalaj auta do logów 007, 003 i 012, przekręć tylko na zapłon.

byrt pisze:Ciepły:


75st. to nie ciepły, ma być min 80-85st.

Zrób logi jak prosiłem, na razie jest bałagan, ale z tego co widać to w 001 masz mocno rozbujaną dawkę paliwa, dziwi mnie też grzanie ponad 3s grzanie świec przy temp. płynu 30st.
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: byrt »

Widzisz, tego nie wiedziałem. Także jutro rano zrobie logi bez odpalania, a dzisiaj wieczorem na ciepłym. Gdzieś czytałem, żeby zrobić logi jak już będzie wskazówka na 90*C i też tak zrobiłem. A co do odpalania po grzaniu dwa razy, to dzisiaj przy -2.5*C odpalił nawet dobrze, tylko dalej się tak strasznie trzęsie. <zygi>
Czyli 001, 003, 007 robić na rozgrzanym ale też na samym zapłonie?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

byrt pisze:żeby zrobić logi jak już będzie wskazówka na 90*C i też tak zrobiłem


Czasami piszą: "wskazówka na 90st. - temp. płynu ok. 80st.", ale wskazówka pokazuje 90st. od 75st. +/- jakiś błąd.

Czyli 001, 003, 007 robić na rozgrzanym ale też na samym zapłonie?


Na zapłonie 003 i 007, 001 jak chcesz możesz zrobić podczas odpalania - będzie widać jak kreci rozrusznik i od kiedy/ile silnik dostaje paliwo, ogólnie na zimnym nie ma sensu go robić.

byrt pisze:A co do odpalania po grzaniu dwa razy, to dzisiaj przy -2.5*C odpalił nawet dobrze,


Lektura: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253 warunek: sprawne 4 świece ;)
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: byrt »

Świece wszystkie sprawne, dzisiaj przy -6st. świece grzały dłużej i odpalił po trzech kręceniach rozrusznika.
Logi bez odpalania na samym zapłonie:
Log (0 - 001)
Log (1 - 007)
Log (2 - 012)
Log (3 - 003)
Nie robiłem dłuższych bo cały czas takie same wskazania były.

Wieczorem będę mógł zrobić logi na rozgrzanym, póki co nie miał się jak zagrzać.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Świece teoretycznie grzały prawie 7s, na podst. 007 i 003 masz do wymiany czujnik temp. płynu, a dokładnie jest uszkodzona część odpowiedzialna za zegary G2 - odczyt 30st. przy rzeczywistym ok.-4st.
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: byrt »

Czyli do wymiany mam czujnik G2/G62? Bo z tego co wiem, to jest w jednym.
Jeżeli to nie to, to nakieruj mnie co z tym zrobić.
Ale to jest dziwne, że świece i tak grzały tyle ile powinny.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

byrt pisze:Ale to jest dziwne, że świece i tak grzały tyle ile powinny.


Czujnik G2 odpowiada za zegary, za świece i inne G62, jest to jeden zintegrowany czujnik. Dla pewności zloguj jeszcze raz na zimnym i na rozgrzanym.
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: byrt »

Dzisiaj przy -8*C rano naprawdę ciężko odpalił, nie chciał w ogóle kręcic. Dodam, że w nocy było -13. Świece grzały prawie 10sek, czego na logach ciepłych nie widać, bo odpalałem później już na rozgrzanym.
A więc tak, logi na zimnym, bez odpalenia sam rozrusznik:
Log (0 - 001)
Log (1 - 007)
Log (2 - 012)
Log (3 - 003)

Logi na rozgrzanym, gdzie silnik chodził prawidłowo (nie trząsł się):
Log (0 - 001,001)
Log (1 - 007)
Log (2 - 004)
Log (3 - 010)
Log (4 - 011)
Log (5 - 008)
Log (6 - 012)
Log (7 - 023)
Log (8 - 003)

Logi na rogrzanym, jak silnik chodził nie tak jak powinien (trząsł się, chodził jakby na 3 gary i obroty nierówne):
Log (0 - 001,001)
Log (1 - 004)
Log (2 - 007)
Log (3 - 010)
Log (4 - 008)
Log (5 - 012)
Log (6 - 011)
Log (7 - 023)
Log (8 - 013)


Na wszelki wypadek zrobiłem kilka grup więcej, może się przydadzą.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

byrt pisze:Logi na rozgrzanym, gdzie silnik chodził prawidłowo (nie trząsł się):
byrt pisze:Logi na rogrzanym, jak silnik chodził nie tak jak powinien (trząsł się, chodził jakby na 3 gary i obroty nierówne):


Najpierw chodził ok i potem już nie, czy jak? Jedyna różnica to skacząca dawka paliwa w drugim przypadku, przyczyny należy chyba szukać w układzie paliwowym: powietrze w paliwie, pompa i najbardziej prawdopodobny element wg.mnie to zabrudzony nastawnik - objawy to min. skaczące obroty na wolnych i przy jeździe ze stałą prędkością w ok. 2000obr, po wypięciu wtyczki impulsatora ze skrzyni biegów objawy powinny ustać.

Zrób coś z czujnikiem G62, podmień na inny, zmierz rezystancje G62 i G2.
Michal
ODPOWIEDZ