Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[ALL] Zawieszenie

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] Zawieszenie

Post autor: tony »

Zawieszenie w samochodzie jest istotnym elementem , decydującym o tym jak samochód będzie się prowadzić. To od niego zależy komfort jazdy , tłumienie nierówności , trzymanie się na zakrętach.


Tuning zawieszenia obejmuje trzy warianty zmian:
-Wymiana seryjnych sprężyn na krótsze.
-Wymiana seryjnych sprężyn i amortyzatorów.
-Wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie gwintowane.

Wymiana seryjnych sprężyn na krótsze jest najprostsz± z modyfikacji tej części samochodu. Powoduje ona obniżenie prześwitu i zmianę (korzystną) położenia środka ciężkości. Wpływa to głównie na wygląd auta , jednak pozwala też na lepsze prowadzenie go po prostej jak i szybsze pokonywanie zakrętów. Są to jednak zmiany stosunkowo niewielkie , a więc o ekstremalnych wyczynach na takim samochodzie nie może być mowy. Ale różnica w prowadzeniu jest bardzo duża oczywiście na plus. I właśnie ten rodzaj modyfikacji jest przeprowadzany na początku styczności z obniżaniem i utwardzaniem zawieszenia.
Do Cinquecento i Seicento najczęściej montowane sprężyny to: AP, OMP, H&R, Ventura, Eibach, Weitec i ostatnio wchodzące na rynek i cieszące się sporym powodzeniem Pro Sporty. Ceny oscylują w granicach 500-800zł za nówki i 250-350 za używki.

Wymiana seryjnych sprężyn i amortyzatorów na sportowe utwardzane, zdecydowanie poprawia możliwości samochodu. Mamy tu już nie tylko do czynienia z poprawą wyglądu auta spowodowaną obniżeniem prześwitu. Nowe amortyzatory zmieniają całkowicie charakterystykę zawieszenia powodując , iż nad takim samochodem możemy zapanować w wielu krytycznych sytuacjach. Jedyną wadą jest znaczny spadek komfortu jazdy , a spowodowane to jest tym , iż sportowe zawieszenie jest twarde , przez co czuć każdą nierówność, a w zimę samochód prowadzi jak "sanki". Ta opcja polecana jest raczej do samochodów często używanych w rajdach lub kjs.

Wymiana całego zawieszenia na śrubowe (gwintowe) jest rozwiązaniem ekstremalnym. Jeśli nie zamierzasz ciągle startować w żadnych zawodach, nie zawracaj nim sobie głowy. Zawieszenie takie składa się z kolumny zawierającej amortyzator wraz z zamocowaną sprężyną. Regulację przeprowadza się za pomocą śrub i zaworów. Możemy tu w zasadzie ustawić prześwit jak i twardość zawieszenia.

Obniżające sprężyny progresywne polecamy każdemu, kto ma ochotę poczuć smak sportowej jazdy a jednocześnie nie chce rezygnować z całego komfortu jazdy i możliwości ładowania do bagażnika dużych pakunków, czy też jady w 4 osoby na pokładzie. Sprężyny te w pierwszej fazie ugięcia reagują prawie tak samo, jak seryjne. Jednak ugięcie to zostaje szybko wytłumione eliminując efekt "falowania" karoserii auta na pojedynczych nierównościach nawierzchni (szczególnie na tzw. chopkach, czyli krótkich wzniesieniach, po których następuje gwałtowne obniżenie powierzchni drogi). Prowadzenie auta jest bardziej stabilne, a wychylenie boczne podczas nagłych zakrętów znacznie mniejsze. Szybko pokonywane zakręty nie wychylają auta, lecz trzymają płasko, jak przyklejone do drogi. Pozwala to na jeszcze szybsze, bezpieczne pokonywanie zakrętów. Ważne jest tu zasygnalizowanie pewnej tendencji auta do wyślizgiwania się tyłu na zewnątrz zakrętu zamiast odchylania się na bok i unoszenie tylnego wewnętrznego koła do góry. Zjawisko to jest w tej modyfikacji ledwie wyczuwalne i łatwe do opanowania. Szczególnie przez osoby, które ćwiczyły zimą jazdę poślizgami kontrolowanymi po śniegu.


Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Awatar użytkownika
grzesiek998
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:17

[ALL] Zawieszenie

Post autor: grzesiek998 »

jakie sprezyny mozna zalozyc zeby nie zmieniac seryjnych amorow?

[ Dodano: 2011-06-08, 19:23 ]
jest sens zakladac eibach pro kit od leona? chodzi mi o to czy tyl bardzo nie siadzie...ma ktos to zalozone w tolku?
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[ALL] Zawieszenie

Post autor: migacz1981 »

Zastanawiam się nad obniżeniem auta i po przemyśleniu co chce zrobić doszedłem do wniosku,że wybieram markę EIBACH i zestaw samych sprężyn PRO KIT tylko nie znalazłem dedykowanego zestawu :-/ ,ale człowiek nie jest taki,żeby nie szukał i nie kombinował i nie znalazł tego ,teraz pytanie czy to podejdzie,bo cena jest jak dla mnie więcej niż atrakcyjna,bo to tylko ok. 25% więcej niż seria dobrej klasy.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] Zawieszenie

Post autor: remiq »

migacz1981, powinny pasować sprężyny od Golfa II, III, Vento i Jetty. Zamontuj i daj znać jak wrażenia z jazdy (głównie komfort).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Młodzian
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:13

[ALL] Zawieszenie

Post autor: Młodzian »

migacz1981, bierz gwint bo jest lepszy niż springi zawsze możesz dać taka wysokość jaka ci pasuje bo uwierz zawsze jest za mało :) i chcesz niżej...
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] Zawieszenie

Post autor: remiq »

Młodzian, znajdź mi DOBRY nowy gwint (nie TA-technix, MTS, FK, czy inne chińczyki) do 1L poniżej 2,5-3tys. PLN... A tu dobre markowe sprężyny poniżej 500zł.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Młodzian
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:13

[ALL] Zawieszenie

Post autor: Młodzian »

remiq, masz racje co do firmy ale gwintem zawsze możesz kręcić a springi jak wyjdą to tak będzie i nie zawsze możesz by zadowolony
Bambusek
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 lut 2012, 11:33

[ALL] Zawieszenie

Post autor: Bambusek »

Takie male pytania mam odnosnie obnizenia auta.
Chcialbym swojemu Tolkowi podarowac mala glebe, zeby nie przesadzic i troche go utwardzic zeby sie tak nie bujal :) Moze mi ktos cos doradzic zeby bylo w miare tanio i dobrze :) Tolek 1.9 TDI ASV. Chodzi mi o wymiane sprezyn i amorkow pewnie. Chyba ze macie inne propozycje to czekam na propozycje :)
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Olsztyn-LW

[ALL] Zawieszenie

Post autor: rafrut6 »

Ja polecam eibach pro kit i KYB Ultra Sr
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Bambusek
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 lut 2012, 11:33

[ALL] Zawieszenie

Post autor: Bambusek »

rafrut6 pisze:Ja polecam eibach pro kit i KYB Ultra Sr

Ale to ja musze wymieniac same sprezyny zeby bylo dobrze czy trzeba i amorki?! Albo gwint zalozyc ale nie wiem czy nie za twardy bedzie wtedy :P
ODPOWIEDZ