30st. to zakres 1,5k-2kOhmy rezystancji czujnika, 0st. i mniej to min.5kOhm - sprawdz rezystancje czujnika i przedzwon przewod wchodzacy z czujnika do ecu,
Ostatnio i mnie dopadł problem z odpaleniem auta. Świece wymieniłem na nowe Beru GN855, przekaźnik też wydaje się działać bez zarzutu, sprawdziłem po zimnej nocy miernikiem akumulator - jest 12,5V, sprawdziłem też ładowanie na włączonym silniku - jest 14,5V. Akumulator ma ze 4 lata.
Rozrusznik też pracuje bez żadnych "dziwnych" odgłosów.
Gdy odpalam nad ranem silnik z okolicy zegarów dochodzi charakterystyczne rytmiczne "cykanie" czemu towarzyszy przygasanie zegarów oraz miganie kontrolki ABS... czyli jakby akumulator był słaby.
I tu mam pytanie: czy mimo, iż miernik pokazuje te 12,5V akumulator może być juz do bani ? W takim razie jak go odpowiednio sprawdzić ?
... to też uczynię. Dodatkowo przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa, której przy poprzednich świecach nie zaobserwowałem lub poprostu było to mniej rzucało się w ... uszy . Po odpaleniu po jakichś 3 czy 4 minutach słychać spod maski jakby delikatną zmianę w pracy silnika lub alternatora jakby coś nagle je odciążyło. Czy to tak powinno być ?
30st. to zakres 1,5k-2kOhmy rezystancji czujnika, 0st. i mniej to min.5kOhm - sprawdz rezystancje czujnika i przedzwon przewod wchodzacy z czujnika do ecu,
w 007 jest tak jak powinno byc 9 stopni czyli tyle ile temperatura na dworze ... jesli chodzi o elektryke to jestem laikiem w tych sprawach ....
tak temperatura jest zblizona do temp. paliwa róznica była ok 1 stopnia
tylko ze ja wymieniłem czujnik na nowy oryginalny i wskazania były identyczne, a dzisiaj rano odłączyłem czujnik zeby zobaczyc jak odpali i nie pomogło bardzo kiepsko zapalił