Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

Roxon40, Żeby zdjąć wachacz wystarczy odkręcić 3(słownie-trzy ;-) )śruby,przy sworzniu,przednią tuleje i tylną tuleje.Nic więcej nie należy robić.Co do części jal masz wszystko na wierzchu to wymieniaj nawet tą drugą tuleje kosztuje grosze i ważna rzecz lepiej miej tuleje rozprężną w zapasie jakby twoja nie wyglądała a kosztuje też jakieś 3zł.Także nie kupuj nowego wachacza bo zdrowo przepłacisz ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: vwir »

lepiej miej tuleje rozprężną w zapasie

Piszesz o tej blaszce, która wchodzi pomiędzy śrubę a tuleję wahacza? Tego elementu nie ma w 1M.
Gdy będziesz wciskał nową tuleję w wahacz to musisz ją odpowiednio ustawić. Na tulei masz strzałkę lub kropkę i na wahaczu też jest kropka. Muszą być ustawione tak, aby były obok siebie. Tuleję polecam z ASO - to dość tani element a szkoda za chwilę znowu rozbierać, bo po wymianie wypada jechać na kontrolę zbieżności.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

vwir pisze:Piszesz o tej blaszce, która wchodzi pomiędzy śrubę a tuleję wahacza? Tego elementu nie ma w 1M.
A katalogi podają,że jest ;-) ,tak samo,jak jest w 1L tyle,że też nie w każdym :-P
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Roxon40 »

Widzę że tak czy owak muszę wahacz zdjąć więc zastanowię się czy nie dołożę i nie kupię kompletny i nie będę kombinował jak potem te tuleje wybić i wsadzić spowrotem. Dzięki za podpowiedzi.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: marek_igor »

Wahacza kompletnego nie kupisz. Dostaniesz goły (za dobry trzeba zabulić od 150zł w górę) i do tego kupujesz małą tulejkę przednią Febi za 8zł po rabacie, tuleję metalowo gumową tylną np Febi albo TRW za ok 20zł i ewentualnie swożeń ok 35zł TRW :)

Nie ma sensu wymieniać dobrego oryginalnego wahacza, a za 20zł ktoś Ci wprasuje te tuleje. Wyciągnąć wahacz też żaden problem - jeśli ktoś ogarnia w miarę odkręcanie śrub i wkręcenie ich z powrotem w to samo miejsce.

Jak coś to mam komplet wszystkich tulejek do wahacza razem ze swożniem kupione niedawno jak składałem swojego, ale okazało się że mam dobre :)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Roxon40 »

Spoko. Pomyślimy w takim razie. Temat do zrobienia po nowym roku bo przegląd podbity tulejka na razie nie wypada więc zabiorę się za to po nowym roku.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

Ja ze swojej strony polecam tuleje lemforder po rabacie przód 9zł numer 1020302 lub 8N0407181B tył od cupry R (pełna tuleja) 34zł 2713201009. Dzisiaj sam u siebie wstawiłem pełne gumy właśnie od cupry R i różnica jest ogromna, po 1 auto jest sztywniejsze, 2 lepsza reakcja na ruchy kierownicą, 3 auto nie nurkuje tak bardzo podczas hamowania. Cena nie jest wygórowana a efekt jak najbardziej pozytywny i auto jest bardziej przewidywalne. Ja osobiście jestem zadowolony :) Wybicie nie stręczy problemów ja wbiłem od szerszej strony między tuleje a wahacz płaski wkrętak i siłą rzeczy musiał wyjść :p a nowe wprasoweałem na prasce bo akurat miałem taką możliwość, ale ze spokojem można wcisnąć ją na imadle. Poniżej linki do zdjęć ze starym i nowym silentblock-iem.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ae ... a694c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798 ... 23a09.html
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: hant2 »

igi84 pisze:Ja ze swojej strony polecam tuleje lemforder po rabacie przód 9zł numer 1020302 lub 8N0407181B tył od cupry R (pełna tuleja) 34zł 2713201009. Dzisiaj sam u siebie wstawiłem pełne gumy właśnie od cupry R i różnica jest ogromna, po 1 auto jest sztywniejsze, 2 lepsza reakcja na ruchy kierownicą, 3 auto nie nurkuje tak bardzo podczas hamowania. Cena nie jest wygórowana a efekt jak najbardziej pozytywny i auto jest bardziej przewidywalne. Ja osobiście jestem zadowolony :) Wybicie nie stręczy problemów ja wbiłem od szerszej strony między tuleje a wahacz płaski wkrętak i siłą rzeczy musiał wyjść :p a nowe wprasoweałem na prasce bo akurat miałem taką możliwość, ale ze spokojem można wcisnąć ją na imadle. Poniżej linki do zdjęć ze starym i nowym silentblock-iem.



jak wymieniałeś tylne tuleje wahacza to byłe te rozprężne czy nie...?
Bo mnie też to czeka i nie wiem czy mam je kupować czy nie...
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

hant2, tylne tuleje wychodzą tylko w jedną stronę w szerszą i tylko z tej strony wejdą otwór w wahaczu na tuleje jest stożkowy więc tuleja sama się klinuje gdyż jej pierścień zewnętrzny jest aluminiowy troszkę smaru pomoże Ci w łatwiejszym wprasowaniu/wciśnięciu tulei, a co do wyboru tulei to te pełne od cupry są sztywniejsze z resztą jak napisałem powyżej jak dla mnie rewelacja a koszt jest niewielki. Tylko postaraj się zaznaczyć/odrysować pozycję podkładki sworznia wahacza żebyś nie musiał śmigać na geometrię, chyba że odkręcisz go od zwrotnicy ale kłopotliwe może być ponowne przykręcenie go.
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: hant2 »

igi84 pisze:hant2, tylne tuleje wychodzą tylko w jedną stronę w szerszą i tylko z tej strony wejdą otwór w wahaczu na tuleje jest stożkowy więc tuleja sama się klinuje gdyż jej pierścień zewnętrzny jest aluminiowy troszkę smaru pomoże Ci w łatwiejszym wprasowaniu/wciśnięciu tulei, a co do wyboru tulei to te pełne od cupry są sztywniejsze z resztą jak napisałem powyżej jak dla mnie rewelacja a koszt jest niewielki. Tylko postaraj się zaznaczyć/odrysować pozycję podkładki sworznia wahacza żebyś nie musiał śmigać na geometrię, chyba że odkręcisz go od zwrotnicy ale kłopotliwe może być ponowne przykręcenie go.


Dzięki za podpowiedź. Niestety geometria i tak mnie czeka bo na przeglądzie wyszło że jest lekko rozbieżny....:/
ODPOWIEDZ