[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: DENEBO »

Falują obroty na zimnym silniku ( na gazie i na BP )
Możliwe przyczyny/
1-czujnik temperatury w niskich zakresach temperaturowych nieprawidłowo działa ( uszkodzony)
2-Błąd komputera / Centralka sterująca LPG i sterownik BP
3-Co do zasysania lewego powietrza / to nie bardzo ( jeśli łapie lewe to cały czas a nie tylko jak jest zimny silnik )
4-silnik krokowy / jest to możliwe, a właściwie silniczki krokowe ( Przy przepustnicy 1 i krokowy dawkujący LPG 2 ) to oba naraz poszły :-? , nie sądzę

Poza tym jest może być wiele przyczyn...

Właściwie jaką masz instalację LPG "Czaja_WWO"

Podro
Awatar użytkownika
pavel
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:29

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pavel »

Myślę, że gdyby uszkodzony był czujnik temperatury to pojawiłyby się problemy z odpalaniem zimnego silnika a o tym kolega nic nie pisze. Skoro faluje na benzynie i na gazie to albo jest to instalacja I generacji albo sekwencja (silniczki krokowe jak się nie mylę występowały w instalacjach gazowych II generacji). Powinno pomóc czyszczenie silniczka krokowego, dodatkowo wyczyściłbym przepustnicę. Zanim zaczniesz coś rozkręcać posprawdzaj przewody podciśnieniowe.
ALLka

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: ALLka »

Dokładnie, silnik krokowy był w II generacji LPG. I generacja miała na tzw "śrubę" regulację przepływu gazu do dolotu. Sekwencja to zupełnie inna bajka :)

Kiedy wymieniane były przewody WN i świece?
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: DENEBO »

Mamy dwa czujniki temperatury jak wiesz "pavel" ....

Ja bym stawiał na błąd sterownika , takie falowanie związane są z jakimiś problemami odczytu danych....

AAA !!! NIE masz czasami przepustnicy z servomotorem ??? :roll:

Pozdro
Czaja_WWO
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2009, 21:59
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Czaja_WWO »

Witam wszystkich ponowie.Mam instalacje II gen.Jest taki problem że na zimnym i rozgrzanym silniku jest to samo,czasami jak ponaciskam impulsywnie hamulec to obroty normują sie do 1000obr a jak przestane to nadal to samo.Nie zawsze to działa.Znajomi mówia ze może być serwo a poprzedni właściciel że Sonda.Gaz mam firmy Bingo,szalu nie ma ale za to do tej pory dobrze się sprawował.A i mam jeszcze jedno pytanie czy wsadzenie parownika do poldka 75km do mojego Tolka115km ma znaczenie na spadku mocy bo słyszałem że kaądy parownikj dobrany jest do ilości koni.Pozdrawiam gorąco i dziekuję za waszą fatyge.Przewody mają jakieś dwa latka.
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: DENEBO »

Hmmm...
Servo / obroty falujące ?? :-/

A może wąż podciśnienia do serva jest nieszczelny ?? Nie pamiętam dokładnie gdzie on idzie w tolku, ale w polonezach napewno do kolektora ssącego... :!:

Warto sprawdzić ten trop :!: Ponieważ pamiętam kiedyś dawno temu kumplowi padło servo ( membrana w środku ) i miał cuda na kiju...

Poza tym "CYRULIK" haha :-D Pisz większymi literami, może zauważymy... :-D :-D


Jak sie już do czyjegoś wątku podpinamy to niech bedzie na temat :evil:
_________________
ALLka

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: ALLka »

Bingo jest dość przyjazną centralką, swego czasu bawiliśmy się trochę interfacem i takie tam...

Sondę raczej można wykluczyć bo bingo emuluje :)

Uczep się lepiej jak radzi Danebo serwa.
Awatar użytkownika
pavel
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:29

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pavel »

DENEBO pisze:Mamy dwa czujniki temperatury jak wiesz "pavel" ....

Ja bym stawiał na błąd sterownika , takie falowanie związane są z jakimiś problemami odczytu danych....

AAA !!! NIE masz czasami przepustnicy z servomotorem ??? :roll:

Pozdro


Jeżeli to jest silnik 2E wyprodukowany przed rokiem 94 to wtedy mamy do czynienia z jednym czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (który daje sygnał również na wskaźnik).
Serwo połączone jest z kolektorem dolotowym przewodem z zaworkiem zwrotnym i w tym też może tkwić problem, jednak nie zaszkodzi też sprawdzenie silniczka krokowego, jego połączenia z kolektorem dolotowym i przewodem, którym zasysane jest powietrze do silnika.
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Skąd?: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: CYRULIK »

DENEBO pisze:Poza tym "CYRULIK" haha Pisz większymi literami, może zauważymy...

dlatego was wywliłem z mojego wątku i macie swój :-D :-P :-D :-P
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: DENEBO »

CYRULIK pisze:
DENEBO pisze:Poza tym "CYRULIK" haha Pisz większymi literami, może zauważymy...

dlatego was wywliłem z mojego wątku i macie swój :-D :-P :-D :-P


CYRULIK :-D Dziękujemy za wyrozumiałość... Temat sie rozkręca :-P
ODPOWIEDZ