Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: krotki1269 »

Planuję właśnie w weekend bliżej się mu przyjrzeć. A na co szczególnie zwrócić uwagę, czemu dokładnie się przyjrzeć? Ale chyba ten silnik jest wytrzymały i może mieć duże przebiegi więc nawet jak trochę kręcony to i tak powinien wytrzymać kilka lat?;)
lukogi
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 26 paź 2011, 19:55

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: lukogi »

po pierwsze zajrzyj pod dywaniki jak jest wilgoć to daj sobie spokój.
2 widziałem pare silników 1.8 20v i każdy się pocił pod odmą, normalka a można pare zł urwać.
3 tuleje z tyłu otwórz bagażnik i próbuj kołysac budą na boki nie góra dół jak amory.Jak sie buja jak głupi to wiadomo.
4 jak zobaczysz gdzieś ogniska rdzy daj sobie spokój bo szedł ocynk
ja mam tyle
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: eko_zgonuś »

1. odpal na zimnym, równo powinien wskoczyć na 1100 obrotów i jak się rozgrzeje po kilku chwilach zejdzie na ok 800. Nic nie gazuj obserwuj cały czas czy ładnie chodzi (równo).
2. sprawdź cały pas przedni, czy nie wygląda na składany. (na zdjęciach niby ok).
3. po kolei otwieraj wszystkie drzwi osobno i sprawdzaj czy załącza się w czasie otwarcia lampka w podsufitce i kopertówka na drzwiach. Przy drzwiach kierowcy przełącz włącznik świateł na włączony czy zabrzęczy. Wszystko pierdoła ale jak mikrostyki do wymiany to zawsze parę zł do urwania. Niby od kierowcy wymieniony zamek.
4. nastaw klimę na max zimno i sprawdź czy powietrze lecące z nawiewu jest dobrze schłodzone.
5. Zrób zdjęcie wlepki w bagażniku przy kole zapasowym i na forum do rozkodowania.
6. Zdejmij osłonę silnika (4 śruby na imbus, 45 sekund roboty) i poobserwuj jak silnik wygląda.
7. Podnieś siedziska tylnej klapy popatrz na stan blachy pod nimi, powpychaj tam palca pod tapicerkę (rdza, woda, syf, brud wszystko daje do myślenia)
8. Polej obficie wodą po drzwiach ;) żebyś wiedział czy już do uszczelniania czy może zrobione ;)
9. Opony wydaja się już zjechane ale ciężko dokładnie stwierdzić po tych zdjęciach.
10. Spalanie o którym mowa to bardzo minimalne przy PSJ ;)
11. Sprawdź składanie lusterek i ogrzewanie (wymiana maty jak coś to też jakiś koszt).
12. Auto wydaje się być zadbane i ze zdjęć wygląda całkiem ok, więc jak po oględzinach się to utwierdzi to myślę, że godny zakupu.
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: skaza24 »

lukogi pisze:po pierwsze zajrzyj pod dywaniki jak jest wilgoć to daj sobie spokój.


To mnie rozwaliło żeby z tego powodu rezygnować z auta jak to jest wada fabryczna do opanowania samemu

Życzę powodzenia w szukani po takich poradach co niektórych.
To lepiej od razu do salonu .
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: Sony »

lukogi pisze:po pierwsze zajrzyj pod dywaniki jak jest wilgoć to daj sobie spokój.
lukogi pisze:jak zobaczysz gdzieś ogniska rdzy daj sobie spokój bo szedł ocynk


Niezły tok rozumowania :shock: :-? Nie ma to jak skreślać 12-letnie auto z powodu dupereli, które można samemu zrobić (szczególnie fabryczną wadę z wodą, o której mój przedmówca pisał). W moim aucie na prawym nadkolu z przodu zaczyna pojawiać się delikatna rdza - chyba będę musiał je czym prędzej sprzedać :rofl:
lukogi
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 26 paź 2011, 19:55

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: lukogi »

panowie dobrze powiedziane 12 lat x mokra wykładzina.Da sie to zatuszowac na krótką metę jakąś chemią ale z czasem bedzie bardzo wkurzajace wiec lepiej nie wymieniać wykładziny ale jak tam wolą moi przedmówcy. A jak pojawia sie rdza to wiedz, że szatan sie Tobą interesuje a tak poważnie to musiał być uszkodzony ocynk na nadwoziu, że się ryda pojawiła, czy się myle?
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: krotki1269 »

Dzięki Panowie za wszystkie porady!!! teraz jak będę oglądał samochód to będę mógł udawać że się znam;) a co do samochodu to okazało się że nie jest z warszawy, a ze szczytna...;/ niestety nie mam na razie samochodu, a do końca lipca nie mogę sobie pozwolić na całodniowy wyjazd to, niechętnie bo mi się spodobał, ale będę go musiał odpuścić..
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: dude88pl »

ciezko cos powiedziec po zdjeciach, wyglada ok. Właściciel pierwszy, podaje VIN wiec mozna zadzwonic do ASO w okolicach rudy śląskiej i popiytac. Przebieg niski ale realny (sam mam przykład samochodu ojca z 2003 w dodatku diesel z przebiegiem nieco ponad 110 000km)
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Toledo II z silnikiem 1.8 20V

Post autor: remiq »

luckd, zagadaj do kolegi Roxon40, śmiga po Rudzie Śląskiej i może znajdzie chwilę na oględziny.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ