[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
DarkShenron
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 11 cze 2012, 08:58

Trudności w odpalaniu (bez LPG)

Post autor: DarkShenron »

Witam szanownych forumowiczów, jako że to jest mój pierwszy temat na tym forum prosił bym o wyrozumiałość.
Silnik 1.6 rocznik 99
A o to i mój problem. Na zimnym i na cieplym silniku odpala bez problemu (co mnie trochę dziwi), ale coś musi być skoro pisze czyli : odpali przejadę jakąś trasę(nie ważne czy krótką czy ponad 100 km) zgaszę go i np chcę go odpalić gdzieś np po 30 min to za żadne skarby nie chce odpalić dopiero jak nacisnę gaz to odpala,a po krótkim czasie od zgaszenia normalnie odpala dopiero po jakimś dłuższym okresie od zgaszenia ma te trudności, można powiedzieć że ma te problemy aż do ostygnięcia silnika.

//Sony

Twój temat scalam, a na przyszłość proponuję poszukać na forum czy taki temat nie był już poruszony.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 09:59 przez DarkShenron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Skąd?: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: CYRULIK »

Miałem podobnie jak padł, czujnik położenia wału i temperatury, podepnij go pod kompa
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
marcin301292
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:37

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: marcin301292 »

Witam Was :) Posiadam tolka z 93 roku, silnik 1.6 75KM. Od jakiegoś czasu mam problem z jego odpaleniem /nie gra roli czy ciepły czy zimny/: mianowicie z początku wydaje się wszystko ok gdy przekręcę kluczyk - jest ten charakterystyczny dźwięk, gaśnie wszystko ładnie... No i tutaj sielanka się kończy. Przekręcam kluczyk dalej i ... problem. (usterkę umieściłem na filmie ponieważ sądzę że najlepiej ją zobrazuje ). Dzieje się tak czasem po 2~3 razy ale zdarza się, że zaskoczy za pierwszym razem. A jak już zaskoczy i się jeździ to nie ma innych problemów.

Link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=EKMCmcMDtsg

Z góry dziękuję za udzielone informacje co może być nie tak :-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Sony »

marcin301292, tak sobie myślę, że chyba coś nie halo jest z rozrusznikiem, bo na filmiku widać jakby przestawał kręcić pod koniec :roll:

Bardzo możliwe, że kończą się w nim szczotki przykładowo, choć przyczyn może być więcej.

Świece zapłonowe masz sprawne ?
marcin301292
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:37

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: marcin301292 »

Świece były wymieniane 2 miesiące temu więc raczej sprawne :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Sony »

marcin301292, zatem na dzień dobry warto sprawdzić rozrusznik co w przypadku Twojego silnika problemem nie będzie, bo dostęp masz bardzo dobry :)
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Centek15 »

Tu bym obstawiał na rozrusznik. Częsty problem, objawiający się różnymi problemami z odpaleniem oraz na różne sposoby. Możliwe, że szczotki lub tulejki, ale bardziej bym obstawiał na tzw "bendix", ponieważ na filmiku słychać, że łapie za silnik, i zaraz wraca z powrotem, czyli zamiast kręcić dalej silnikiem, kręci się sam rozrusznik. Przynajmniej tak "słychać" na filmiku :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Kuri22
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 16 mar 2012, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 8V AKL
Skąd?: Piaseczno/Warszawa

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Kuri22 »

ja też bym obstawiał bendix i bardzo możliwe że na sucho chodzi rozrusznik :) chyba że wieniec na kole zębatym bo na filmiku słychać że jeszcze bendix się kręci a pasek staje ... :)
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Obrazek
marcin301292
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:37

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: marcin301292 »

Czyli jutro ostro biorę się za rozrusznik :D Dzieki za naprowadzenie co moze być nie tak - napewno jeszcze się odezwę 8-)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: remiq »

W rozruszniku jest elektromagnes, który przez dźwignię wysuwa koło zębate (właściwie bendix, czyli zespół sprzęgający złożony z koła zębatego, sprzęgła jednokierunkowego i sprężyny) i łączy je z kołem zamachowym. Po wysunięciu dopiero silnik rozrusznika dostaje zasilanie i kręci. Jeśli styki (masa) są zaśniedziałe itp. to elektromagnes jest słaby i rozłącza zasilanie silnika rozrusznika i koło zębate chowa się (przesuwa na ośce w kierunku uzwojenia). Wtedy wirnik kręci się rozpędem, a wał korbowy staje.
Trzeba go rozebrać i sprawdzić styki (czarna 2-pinowa kostka i gruby przewód przykręcany do korpusu). Po wyczyszczeniu styków, lub jeśli trzeba zmianie kostki i nasmarowaniu np. wazeliną techniczną (chroni przed dostępem wody i nie przewodzi prądu), powinno być ok na długi czas.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ