a czarny czasem nie jest zamienny z zielonym? No i jeżeli czujnik by był trefny i złe podawał temp do kompa przez co nie grzeje świec (co i tak się nie dzieje jak silnik jest rozgrzany) to powinien odpalić normalnie? Czy źle rozumuje?
Czarne czujniki w Tolku montowane były fabrycznie, a później weszły właśnie zielone zamienniki... Zatem tak jak szymekgd piszesz u kolegi może być zły czujnik.
kri591 pisze:a czarny czasem nie jest zamienny z zielonym? No i jeżeli czujnik by był trefny i złe podawał temp do kompa przez co nie grzeje świec (co i tak się nie dzieje jak silnik jest rozgrzany) to powinien odpalić normalnie? Czy źle rozumuje?
Rozumujesz dobrze, teraz jeszcze sprawdz vagiem czy jest sprawny. Jezeli czarny czujnik nie jest typu NTC i nie ma identycznej charakterystyki rezystancji w funkcji temperatury jak zielony to beda problemy.
szymekgd, Jak sprawdzic vagiem czy czujnik jest sprawny? I ogolnie tak jak patrze po alledrogo to nawet nie widze zielonego czujnika z kwadratowym wejsciem na kostke. Teraz mam zamontowany o nr 059 919 501
Wg. mnie powinienes miec taki 059 919 501 A czyli http://allegro.pl/czujnik-temperatury-p ... 51810.html ,cena pewnie porownywalna z ASO, ale nie zaleca sie kupowac tanich zamiennikow bo sa problemy, kwadratowa kostke to ja mam, przypadkiem pod koniec lat 90 nie przeszli na polokragle?
Porownujesz temperatury z czujnikow plynu, paliwa i otoczenia na zimnym (po nocy) i rozgrzanym (90st.) silniku w grupach: 1. engine 007 i 2. instruments 003
Jezeli masz miernik to mozesz wyciagnac i sprawdzic czujnik mierzac rezystancje pinow dla: G62 1 i 3, G2 2 i 4, tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... =0&t=26936 masz przykladowa charakterystyke podobnego czujnika (temp.dolotu), ale wartosci sa niemal identyczne.