[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

OMEGA pisze:W PD`kach pompa paliwa jest w zbiorniku


Opierajac nie schemacie zasilania paliwem ze str. 18 SSP209 to nie ma tam pompy przed filtrem, ale jak wczesniej wspomnialem opieram sie na necie i wlasnie tym SSP...

ps..czy tandemowa nie jest wlasnie w czesci prozniowa, jak sama nazwa wskazuje pelni 2ie funkcje?
Michal
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: OMEGA »

Tak :D Chyba coś źle przetłumaczyłem.
W zbiorniku chyba też jest np. w asz ma nr.1J0 919 050 B

A tu taki mały manual
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 18:35 przez OMEGA, łącznie zmieniany 1 raz.
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

W ASZ na 100% jest, jestem ciekawy co ETKA mowi o ARL ;)
Michal
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: OMEGA »

szymekgd, w etce nie znalazłem info o pompie do ARL`a, ale musi być w zbiorniku jak w asz`u jest , poza tym coś mi tam hałasuje przy włączaniu zapłonu (jakby zasysanie i z tłoczenie paliwa) i o ile dobrze pamiętam w vag`u da się włączyć adaptacje pompy paliwa (żeby wypełnić instalacje zamiast kręcić rozrusznikiem).A info o pompie do asz`a znalazłem dopiero przy A3.
Do ARL`a prawdopodobnie jest PIERBURG 7.28303.60.0 a
tandemowa to chyba PIERBURG 7.24807.17.0
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Dlaczego musi? Wstepnie paliwo do listwy zasysa pompa tandemowa, a dalej pompki robia swoje ;)

OMEGA, mam pytanie, czy w ARL swiece sa na jednej listwie zasilajacej, czy kazda jest sterowana niezaleznie przez ECU?
Michal
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: OMEGA »

Raczej na jednej, ale głowy nie dam na schemacie trzeba by zobaczyć.Nie wiem czy w elsie niema jakiegoś schematu.

he, przekaźnik świeczek.
Obrazek
Black gold
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: jakub_bb »

Tego nie wiem, a tak jak napisałem coś tam pod fotelem jest bo otwierałem ten dekiel i wyglądało jak pompa i ma nr 1J0 919 050. ETKA w ogóle ma problemy jeśli chodzi o ARL, np nie ma w ogóle schematu IC jest schemat małego ICka a taki duży jak jest w ARLu nie ma. Także Etką bym sie nie posiłkował.

szymekgd, a może wiesz dlaczego jak odpale go zimnego robi się kupa biało siwego dymu? Teraz jak jest zalany pod korek to odpala jak gdyby nigdy nic, tylko dopóki się nie zagrzeje to za mną jest siwo. Wcześniej nie puszczał nawet małego dymku przy odpaleniu nawet jak tydzień stał.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: marek_igor »

chyba w każdym PD jest charakterystyczny dzwięk pompowania paliwa po przekreceniu kluczyka. Moje toledo ma tak samo, Bora PD 115 KM identycznie :)
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: jakub_bb »

marek_igor, no właśnie i u mnie ten dźwięk zniknął, teraz jest taki dźwięk jakbyś u siebie włączył zapłon ale nie zapalił i jak drugi raz włączysz zapłon to już pompa wydaje inny dźwięk, taki cichy. Efekt jest taki, że ten pierwszy dźwięk jakby gdzieś tam po przewodach powietrze przechodziło, a za drugim razem jak już sobie przeciągnął to powietrze to idzie samo paliwo.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

OMEGA pisze:he, przekaźnik świeczek.


Dzieki, zeby ECU sterowalo kazda swieczka oddzielnie to powinny byc 4y takie przekazniki, ale patrzac na jego wnetrze przekonuje sie, ze ARL'e maja zaawansowane sterowanie i diagnostyke swiec, wiec pewnie vag potrafi zlokalizowac uszkodzona...

jakub_bb, uklad paliwowy, czyli pewnie ta nieszczesna pompa tandemowa? W pompach VE mgle z wydechu potrafi zrobic zawieszajacy sie zawor start/stop n109 pompy wtryskowej...
Michal
ODPOWIEDZ