[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

dominikk1990 pisze:czy zwalić to na brak kataliztora??


Jezeli jest to specyficzny swist turbiny to tak, lub na "zmeczona' plecionke na wydechu za turbina.

Duzo oleju wylales z IC?
Michal
d
dominikk1990
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 03 gru 2011, 12:20
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF@143KM :)
Lokalizacja: Przemyśl

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: dominikk1990 »

szymekgd, praktycznie nic, parę kropelek poleciało, w wężach też śladowe ilości oleju, nie żeby coś kapało raczej taki nalot olejowy.
W
Witek
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 mar 2012, 08:46

Remont silnika i duże spalanie

Post autor: Witek »

Cześć. Mój tolek jest w fazie przygotowania do wyjazdu za granicę, przeszedł remoncik silnika między innymi wymienione były panewki, szklanki, pierścienie, kompletny rozrząd oraz różnego rodzaju wymiana uszczelek. Przed całym remoncikiem tolek troszeczke mi palił oleju co było czuć i widać z tłumnika aczkolwiek spalanie mojego tolka było poniżej 5 litrów w mieście. A teraz po remoncie spalanie czasami z 9 litrów zejdzie do 6 litrów, ale to czasami. Najwięcej utrzymuje się przy 8 / 9 litrów spalania na 100 km. Pokazuje to mi na komputerze średnie spalanie i mniej więcej to się zgadza bo zatankuje go za 50 zł i parę kilometrów sobie przejadę i muszę znów tankować. Teraz tolek kopci mi troszke, nie wiem jaki to jest kolor i śmierdzi samą ropą. I teraz nie wiem co mam zrobić, dlaczego mi tyle pali ? Był podłączany pod komputer i miał zero błędów.
1995 rok
1.9 TDI 90 konny
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Masz kabelek i vaga?
Michal
W
Witek
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 mar 2012, 08:46

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Witek »

Jaśniej kolego bo nie rozumiem
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Czy auto ma wejscie diagnostyczne OBD i czy masz kabelek do podlaczenia? Na spalanie ma min. wplyw przeplywomierz, ustawiona dawka paliwa na pompie, wtryski, czujnik temperatury, termostat itp. i czesc z nich mozna ocenic podlaczajac komputer. A jak na wyzsze spalanie zareagowal mechanik, cos zasugerowal?
Michal
W
Witek
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 mar 2012, 08:46

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Witek »

szymekgd pisze:Czy auto ma wejscie diagnostyczne OBD i czy masz kabelek do podlaczenia? Na spalanie ma min. wplyw przeplywomierz, ustawiona dawka paliwa na pompie, wtryski i czesc z nich mozna ocenic podlaczajac komputer. A jak na wyzsze spalanie zareagowal mechanik, cos zasugerowal?


Tak, ma wejście diagnostyczne OBD bo mechanik podłączał komputer i stwierdził, że jest wszystko ok bo nie pokazał system żadnych błędów.
Zaraz po całym remoncie silnika jeździłem delikatnie i miałem spalanie takie, że jak zatankowałem za 50 zł to przejechałem 20 km i musiałem cofać się na stacje, żeby zatankować znów bo już nie miałem paliwa.. I stwierdził, że to wszystko musi się dotrzeć..
Po remoncie silnika zrobiłem już z 500 km i cały czas mam te cholerne większe spalanie. Gdzie przed remontem w mieście mieściłem się poniżej 5 litrów...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Bledy to nie wszystko...Przydadza sie logi statyczne kilku grup: 000BS, 001, 003, 003BS, 004BS, 007, 011, 013. Skoro smierdzi nieprzepalona ropa to wg. mnie wypadaloby sie przyjrzec przeplywce i turbinie - zle dobrana mieszanka i/lub wtryskom - leja, oczywiscie zapach ropy kilka minut po rozruchu, szczegolnie gdy jest zimno jest akceptowalny. Auto odpala bez dluzszego krecenia?

Na poczatek sprawdz czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie doladowania silnika i obejrzyj na spokojnie czy nie ma luznych wtyczek, nie podlaczonych wezykow itp.

ps z tymi 5l/100km w miescie to przesadziles, chyba, ze to miasto bez swiatel, korkow itp. :evil: Moj teraz pali ok.6l, a silnik 90KM powinien wiecej...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 20:43 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
W
Witek
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 mar 2012, 08:46

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Witek »

szymekgd pisze:Bledy to nie wszystko...Przydadza sie logi statyczne kilku grup: 000BS, 001, 003, 003BS, 004BS, 007, 011, 013. Skoro smierdzi nieprzepalona ropa to wg. mnie wypadaloby sie przyjrzec przeplywce i turbinie - zle dobrana mieszanka i/lub wtryskom - leja, oczywiscie zapach ropy kilka minut po rozruchu, szczegolnie gdy jest zimno jest akceptowalny. Auto odpala bez dluzszego krecenia?


No właśnie mi coś mówił też o wtryskach, że mogą lać. Ale to tak nagle zmieniło by spalanie ? Silniczek ładnie mi odpala, nawet w najgorsze mrozy cyk i chodzi. No dzisiaj jedynie coś dłużej zakręcił z 4 / 5 sekund kręcił za nim odpalił, dosyć dziwne bo zawsze odpalał, przekręcam kluczyk cyk i chodzi a dzisiaj jak rano chcialem odpalić to takie coś mi zrobił, zobaczę jutro rano...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Jak wtryski leja to bedzie wiecej palil, moze tez kopcic, bo nie przepala paliwa, mozesz sprobowac wlac stp do czyszczenia wtryskow, nie powinno zaszkodzic.

Jak bedzie problem z odpalaniem to sprobuj odlaczyc czujnik temp. G62 i zobaczyc czy bedzie poprawa, do tego sprawdz termostat, czyli: do momentu osiagniecia 90st. na zegarach kontroluj dolny waz chlodnicy, powinien byc zimny do temp. ok 87st.
Michal
ODPOWIEDZ