Tak, bez najmniejszego problemu. Tylko nie odkręcaj sworznia wahacza od wahacza, bo tam są owalne otwory i tam masz regulację kąta. Zamiast tego tylko wybij go ze zwrotnicy. Ja tak właśnie robiłem i nie widzę, co i gdzie niby mogłoby się przestawić.
Mam problem z moim autem. Mianowicie od jakiegoś roku piszczało mi w prawym tylnym kole. nie miałem czasu się tym zająć bo to niby nic. w końcu wczoraj zabrałem się za to. zmieniłem tarcze + klocki. Podczas jazdy do domu znowu to samo. Może troszkę ciszej ale myślę że kwestia czasu. ;(
I już nie mam pojęcia co to może być. myślałem że może to przez klocki ale piszczy tylko jedna strona, przy hamowaniu cisza. Po puszczeniu i ruszaniu melodia gra. pulsacyjny pisk.
mam jeszcze linkę hamulca ręcznego do wymiany ale ona jest zupełnie odpięta.
Czy to łożysko? a może coś innego???
Jakieś sugestie żeby nie narażać się na kolejne niepotrzebne koszty?
ok w takim razie moje kolejne pytanie. jeden z kolegów już pytał ale sam sobie odpowiedział. czy w tylnym kole trzeba wymieniać łożysko i piastę czy mogę same łożysko. i kolejne czy będę musiał ustawiać geometrię kół?
To zależy np. od tego czy długo już ci piszczy ale na moje oko samo łożysko wystarczy a co do geometrii to nic nie musisz ustawiać to nie przód gdzie trzeba zwrotnice wyjąc.
No już ja się na podnosiłem tego auta ogólnie. Mi piszczy od zakupu czyli już około rok czasu. Dziś np. jak jechałem do pracy około 3km w było cicho tylko delikatne po piskiwania. Musiałem wrócić do domu czyli kolejne 3km i już głośniej trochę a po kolejnych miejscami miałem arie ;(
Ogólnie nie piszczy cały czas. czasem wcale, czasem chwile i przestaje. nie jest to także jednostajny pisk tylko "pulsacyjny"
Blacha jest na około tarczy ok. Wkurzyłem się bo w sumie nie potrzebnie wymieniłem te tarcze i klocki. Jak jeszcze to wymienię i dalej będzie to już nie wiem.......
A i czy w toledo 2 z tyłu nie jest razem przypadkiem łożysko z piastą?????
Popiskiwanie od "zawsze" to troche dziwne na lozysko ktore z przebiegiem powinno byc coraz bardziej slyszalne, nie wiem jak jest w 1M, ale moze sprobuj dokrecic srube i zobacz czy bedzie roznica? Sprawdz rekoma czy nie masz luzu na kole/piascie.
Ja od dluzszego czasu staralem sie zlokalizowac "wyjca", po 1.5tys km niespodziewanie (stawialem na przod) potwierdzilem lozysko tylne, ale bylo juz je slychac od 50km/h, a na nierownych drogach nawet szybciej, co dziwne potrafilo czasami cichnac...
mam pytanie bo w tych opisach co do wymiany łożysk wspomniane jest coś o piastach a mi jeden ze sprzedających w sklepie motoryzacyjnym powiedział ze to jest samo łożysko jak w starszych modelach mam tolka z 2001 r ?
nie wiem jeszcze wszystkiego na temat mechaniki ale może z waszą pomocą uda mi sie nabyć wiedzy.