lysy13041981,
ja zrobiłem na programie dopiero 6-7tyś km
Kod: Zaznacz cały
jest różnica i czy nie wpłynie to na żywotność motoru
różnica jest kolosalna 15koni wiecej + 51Nm to jednak czuć szczegolnie ten moment.Dodam że teraz te 137koni ma przy 3800obr. a wczesniej mial 122km przy 4200obr więc to też coś robi
Nie trzeba mu praktycznie w ogóle deptać zeby sprawnie jechał.
niby każda część jest zaprojektowana tak, aby mogła przenieść 20% wiecej obciążenia- w taki sposób aby to nie wpłyneło na jej żywotność - tak kiedyś wyczytałem i takie słowa usłyszałem nie raz.. ile w tym prawdy tego Ci nie powiem
Według mnie podstawą jest eksploatacja... teraz jeszcze bardziej uważam żeby nie cisnąć na zimnym i nie gasić od razu. Powiem Ci tak... jeśli zrobisz tak jak ja, lajtowy program i nie zaczniesz po chipie, jak poczujesz ogień myśleć - "o k*rwa ale teraz będe killował na drodze":-P a używał tej większej mocy wtedy kiedy trzeba (szybsze wyprzedzanie - bezpieczniejsze wyprzedzanie) to nic się nie powinno stać.
Druga sprawa jak Twoj styl jazdy się po chipie diametralnie zmieni... to wiadomo bedziesz cisnał - to szybciej auto się bedzie zużywać, ale raczej nie dużo szybciej niż ciśnieta seria...
Tak naprawde dużo, a raczej wszystko zależy poźniej od użytkowania. Nie można wtedy też deptać z dolnych obrotów. Jak juz masz te 300Nm i deptasz z dolnych obrotów to dwumas najbardziej wtedy dostaje po d*pie. Ja cisne max od 2500-2700obr.
Nawet o to nie pytałem:P wydaje mi się to nie na miejscu... nie wiem czy jakąś daje, ale napewno dopracuje Ci program idealnie do autka.
sie rozpisałem... pozdro