[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: pawelostrowski2 »

nigdzie nie ma wycieku, nagrzewnica cała grzeje wszystko sprawne
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: migacz1981 »

Sprawdź cienką rurkę przy chłodnicy,bo może być przytkana i nie masz pełnego przepływu a płyn ucieka przez zbiornik w sposób niezauważalny.bo po prostu poprzez niedrożność wzrasta ciśnienie płyn się burzy i
pawelostrowski2 pisze:dodatkowo na rozgrzanym silniku tem 90 stopni wkręcając silnik na 3 tys obrotów przez ok 1 min przez przelew w zbiorniczku trafia bardzo mocno natleniony płyn (spieniony).
,powoli delikatnie kapie pod tym czarnym plastikiem z napisem G12 na zbiorniku wyrównawczym.Sprawdź też oba króćce przy głowicy i węże dochodzące do nich ,bo tam też może być nie drożne.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Ucieka zawsze, czy tylko jak jezdzisz na wyzszych obrotach?
Michal
Awatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 28 sie 2011, 07:58

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Pendzik »

Kolego sprawdź też czy oby na pewno nigdzie nie ma wycieku. W moim aucie też był w zimę przypadek że ubyło troszkę płynu, ale dolałem i spokój więcej nie ubyło. Jakiś czas po tym zdarzeniu wymieniając olej zauważyłem różową smugę na misce olejowej i od razu skojarzyłem fakty. Okazało się że był wyciek z pompy wodnej. Więc może warto tam zajrzeć :roll:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3222
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: DzieX »

Ja miałem sparciały oring i mi ciekło na blok i parowało. I też "nigdzie wycieku nie było".
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
k
kamko
Forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 24 lut 2011, 14:06

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kamko »

pawelostrowski2, upewnij się czy nie masz płynu do spryskiwaczy zamiast płynu chłodniczego.
Raczej płyn chłodniczy nie powinien się pienić...
ziomal508, pawelostrowski2, a co do wywalania korkiem to jest raczej normalne bo gdy w momencie nadmiernej temp powstaje ogromne ciśnienie i musi ono jakoś ujść.
Wyobraźcie sobie gdy nie ma takowego zaworu bespieczenstwa i rozwala wam jakąś część plastikową albo rozrywa przewód gumowy a co gorsza chłodnicę.
Mi jak wentylatory się nie załanczały to też korkiem wywalało.
Ps płyn od spryskiwaczy szybciej się nagrzewa
Piszę niezdarnie w pośpiechu
czego się bardzo tego wstydzę
proszę o wyrozumiałość
z góry SORKA
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: pawelostrowski2 »

Płyn znika jak jeździ się na długich trasach lub jak kręci się silnik na wyższych obrotach to potrafi wywalić ok 0,5 l płynu. nie mam nigdzie zadnych wycieków blok jest suchy nie ma zadnych zacieków nic a nic. jutro będę sprawdzał przewody te cięcie jeśli to nie pomoże to juz nie wiem co to może być. proszę pytać pisać może to cos pomoże. płynu do spryskiwaczy na bank nie mam wlanego, dolewałem wodę destylowana i koncentrat g12.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

pawelostrowski2, podmien korek w zbiorniczku wyrownawczym, nie patrz tylko na blok, caly uklad obejrzyj, jezeli jest drobna nieszczelnosc to plyn od razu paruje i moze zostac co najwyzej rozowy osad
Michal
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: pawelostrowski2 »

dziś wieczorem wymieniłem korek od audi a3 1.9 tdi 110 km zobaczymy jak go przegrzeje czy będzie to samo ?? a jeśli będzie to samo to zabieram się za sprawdzenie tych cienkich przewodów czy są drożne. może mi jeszcze ktoś napisać czy pompa wodna jest zamontowana na pasku rozrządu, czy jest elektryczna??sprawdziłem wszystkie złączki, króćce przy bloku nie ma zadnych zacieków nic nigdzie się nie poci. jutro jeszcze spradzę nagrzewnicę troche roboty ale posprawdzam i napiszę. proszę o podsuwanie wszystkich możliwych przyczyn pozdrawiam
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Pompa wody nie jest na rozrzadzie,jezeli termostat otwiera duzy obieg to zostaw nagrzewnice na koniec,ja niedawno grzebalem przy zawleczce krocca termostatu i dziadostwo zaczelo puszczac,ale niezaleznie od obrotow.
Michal
ODPOWIEDZ