Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Sony, To od czego ten nagły spadek mocy? a po wyłączeniu silnika i zapaleniu od nowa już lepiej się zbiera ale wydaje mi się że to jeszcze nie to co było wcześniej.
Jak piszesz że turbo ok to czyścić czy nie? :)
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Jakbym się miał do czegoś przyczepić to do tego, że troszkę ciśnienie jest wyższe od książkowego przy 3000 obrotów i delikatne wahania ma ;)


Sztanga do wydluzenia :-D

Szczepan, nie wyglada zle, nie zlapal awaryjnego?

Tak jak napisal Sony cisnienie "lata" czyli kierownice lub sztanga sie przycinaja, moze byc tak, ze to rozruszasz, albo czeka Cie czyszczenie, jezeli auto bedzie coraz rzadziej lapac mula to omina Cie koszta czyszczenia.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 20:41 przez szymekgd, łącznie zmieniany 2 razy.
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, No aż dziw że nie złapał może się turbina przedmuchała :)
Ale żona mówi że dzisiaj chyba też miał w południe zamuła.

[ Dodano: 2012-04-12, 20:51 ]
szymekgd pisze:Sztanga do wydluzenia :-D

Wykręcałem ją we wtorek jest jak by zalakowana jakimś białym klejem czy czymś takim.
Wygląda że nikt przy niej nie majstrował.

[ Dodano: 2012-04-12, 21:15 ]
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Jak się nazywa ta maszynka co stroił gruche idzie to kupić u nas?
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Szczepan pisze:Jak się nazywa ta maszynka co stroił gruche idzie to kupić u nas?


Masz na mysli vacuometr-miernik podcisnienia? Jest do kupienia, ale nie wiem czy doszukasz sie jaka powinna byc wartosc podcisnienia dla Twojej turbiny gdy wajcha opiera sie o ogranicznik. Osobiscie spotkalem sie z ustawianiem za pomoca vaga, jezeli turbina jest sprawna to przy 3000obr cisnienie zadane ma byc przyblizone do rzeczywistego i wartosc wspolcz.wypeln. n75 ma wtedy miec ok.65%. Vacuometr przydaje sie rowniez do sprawdzenia podcisnien w silniku, np. w ukl hamulcowym i sterowaniu turbiny.

Szczepan pisze:Wykręcałem ją we wtorek jest jak by zalakowana jakimś białym klejem czy czymś takim.
Wygląda że nikt przy niej nie majstrował.


Pozostaje jezdzic i rozruszac geometrie w calym zakresie, wyzszy wspolcz. n75 to proba zbijania cisnienia dolad., ktore jest wieksze od zapisanego w mapie, przez ECU, prawdopodobnie kierownice sie przycinaja, ale, jak wczesniej napisalem, zbliza sie lato, czyli silnik bedzie szybko chwytal temp. robocza, spaliny beda mialy wyzsza temp. i dynamiczna jazda powinna udroznic geometrie. Niektorzy w tym pomagaja sztandze rekoma, a inni przez dluzszy czas logujac 011BS.
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Powiem ci szczerze że na stawiłem się na jutro na czyszczenie turbiny ale żona twierdzi że auto chodzi dobrze (żona głównie nim jeździ) może poczekam jeszcze z tydzień jak nie będzie trybu awaryjnego to poczekam jak piszesz może się rozruszają kierownice :) Może już jestem przewrażliwiony i cały czas wydaje mi się że auto słabo idzie,
powiedz mi jak rozpoznawać się w tych logach jest jakaś tabela co i jak? :mrgreen:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

W poniedziałek jestem ugadany na wirusowanie auta, więc postanowiłem dzisiaj zrobić logi... Awaryjny złapałem 3 razy dzisiaj, jednak kurde tylko jak mam pedał w podłodze. Jak stopniowo dodaję i odpuszczam gaz to idzie do odcięcia bez zadławienia się :/

Nie ukrywam, że chciałbym, aby dało radę zestroić auto u chłopaków, bo jak nie da rady to będę 250zł w plecy za hamownie etc. i mam tydzień czasu na usunięcie usterki, żeby mi odliczyli zapłaconą kasę. A także 500km w plecy w takiej sytuacji.

Oto i logi:

III bieg
008 z NOTLAUFEM - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_80695.html
008 bez awaryjki - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_80696.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_80697.html

IV bieg
008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_80698.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_80699.html

Widzę jakieś jaja z ciśnieniem doładowania... ;] Jutro planuję olej wymienić, bo już powyżej 10 tys., a nuż widelec turbo lepsze smarowanie będzie mieć + filtr powietrza do tego.

Co sugerujecie po tych logach sprawdzić ? :-?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Co sugerujecie po tych logach sprawdzić ? :-?


Geometrie turbiny ? Widac,ze przeladowanie jest z dolu, roznie w 2ch logach i od 4k w obydwu, przy ilu odcina?



Szczepan pisze:powiedz mi jak rozpoznawać się w tych logach jest jakaś tabela co i jak? :mrgreen:


011. prawidlowo cisn.zadane~=cisn.rzecz i stale narastajacy wspolcz. n75 tak, zeby przy 3000obr mial. ok 65%, do czas w jakim turbina osiaga zadane cisn. (lag)

003. ilosc powietrza zadanego=<ilosci zmierzonego
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Geometrie turbiny ? Widac,ze przeladowanie jest z dolu, roznie w 2ch logach i od 4k w obydwu, przy ilu odcina?
Przeładowanie miałem tylko w 008 zaprezentowanym. Notlaufa ogółem dzisiaj mi złapało 2 razy na III biegu przy ok. 3600 obrotów.

Ale przy ilu co odcina :P - paliwo ? W jaki sposób mogę sprawdzić geometrię :) ?

Przyznam się, że powoli myślę jednak nad tym, żeby samemu turbinę wyczyścić i przełożyć wizytę w EcuProject...
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Ale przy ilu co odcina :P - paliwo ?


Turbina tnie...Przeplywka przeciez nowa ;)

Sony pisze:W jaki sposób mogę sprawdzić geometrię :) ?


Sprawdz ile sztanga sie rusza, jak poczujesz, ze za malo to rozepnij sztange i poczujesz gdzie kierownice sie przycinaja.

Sony pisze:Przyznam się, że powoli myślę jednak nad tym, żeby samemu turbinę wyczyścić i przełożyć wizytę w EcuProject...


Rozsadne podejscie, zhamuja auto i odesla, pewnie przeplywki, n75 itp maja, ale czy na miejscu wyczyszcza turbo to nie sadze...
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Cóż... Zatem plan jest taki, że turbo idzie do czyszczenia :) Przy okazji sprawdzę też sztangę... Coś wspominałeś, żeby sztangę ew. spsikać WD40 ?

A czy zawór N75 nie może tu broić w moim przypadku :P ?
ODPOWIEDZ