[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: igi84 »

damian1231795 pisze:U mnie dzieje się tak w okolicach 0*C a jak jest cieplej to jest wszystko w porządku ciekawe dlaczego?


Proste rozszerzalność cieplna cieczy i gazów :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

W dniu dzisiejszym wyjechałem jak zawsze do pracy, lecz od początku coś mi w aucie nie pasowało. Delikatnie drżała kierownica (pomyślałem, że kwestia wyważenia kół, bo jeszcze nie wyważałem), jednak na zakręcie przy szybszej jeździe zaczęło dudnić z lewego koła (przód oczywiście). Przy zmianie biegu słychać stuknięcie i lekko szarpie autem. Gdy hamuję silnikiem to też rytmicznie stuka, na dołach oczywiście również stukanie się pojawia...

Sprawdziłem na szybko przed pracą wizualnie co i jak, ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Skręciłem kołami max w lewo i przy ruszaniu kierownicą (prawo-lewo) widać jak koło "skacze" i stuka...

Dodam, że wczoraj miałem awaryjne hamowanie w lesie, bo wyskoczyły mi dzikie świnie. Jednak po tej akcji wszystko było w porządku. Dojechałem do domu, zgasiłem auto a z rana właśnie takie kwiatki...

Co to może być ? :|
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: szymekgd »

Maestro_86 pisze:szymekgd, Jak wykręcisz amorek ze zwrotnicy to nic nie musisz ustawiać. Wiem bo tak robiłem :-) 2 śruby bodajże klucz 24. Jakbyś odkręcił dolny sworzeń to tak bo jest chyba na otworach owalnych.


Wymienilem wg.przytoczego linku, oczywiscie potrzebny byl klucz pneumatyczny, zastanawialem sie tez nad srubami w zwrotnicy, przeczytalem duzo sprzecznych opinii, ale na moj rozum to jeden otwor powinien byc zwykly, a druga owalny do regulacji geometrii, wymieniajac amory powinnismy ja ustawic, a innej mozliwosci regulacji (u mnie) nie ma.

[ Dodano: 2012-04-05, 13:18 ]
Sony, koncowka drazka?
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

No i sprawa z moim dzisiejszym problemem została wyjaśniona jak już na spokojnie wyszedłem z pracy...

Okazało się, że jest niedokręcone koło od kierowcy :oops: Nie wiem jakim cudem z rana tego nie przyuważyłem, w sumie do pracy już spóźniony byłem.

Teorię mam taką, że przy zmianie kół na letnie niepotrzebnie potraktowałem śruby grubszą warstwą smaru na tym kole, a z tego co czytałem mogą się śruby przez to odkręcać lub zapiekać... Wczorajsze ostre hamowanie widocznie miało na to odkręcenie się śrub wpływ.
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: bartekmk »

Sony, dobrze, ze sie nic nie stalo. ale swoja droga w tvn turbo robili test niedokręconych kół to dopiero na jednej śrubie autem zaczelo telepac a i tak sie nie urwalo;)
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Maestro_86 »

szymekgd pisze:Wymienilem wg.przytoczego linku, oczywiscie potrzebny byl klucz pneumatyczny, zastanawialem sie tez nad srubami w zwrotnicy, przeczytalem duzo sprzecznych opinii, ale na moj rozum to jeden otwor powinien byc zwykly, a druga owalny do regulacji geometrii, wymieniajac amory powinnismy ja ustawic, a innej mozliwosci regulacji (u mnie) nie ma.


Sworzeń jest mocowany w zwrotnicy na zasadzie Litery V. Patrząc w ETKE to otwory wydają się być stałe a nie owalne ale mi się geometria zmieniła jak odkręcałem. Moze nie ma tam zbyt dużej regulacji, ale zbieżność się potrafi przestawić, a zauważymy to po krzywo ustawionej kierownicy w czasie jazdy na wprost :-P

Z drugiej strony wymieniając amorki nie ma potrzeby wykręcać sworznia ze zwrotnicy bo i po co.
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: szymekgd »

Maestro_86 pisze:Z drugiej strony wymieniając amorki nie ma potrzeby wykręcać sworznia ze zwrotnicy bo i po co.


U mnie trzeba odkrecic amor ze zwrotnicy i podejrzewam, ze jedna ze srub oznaczonych na rysunku nr 13 ma otwor owalny do regulacji...
[center]
Obrazek[/center]
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: kornat »

Moim zdanie jak już trzeba wyciągać amorka to lepiej ze zwrotnicą. Wybić sobie sworznia i po kłopocie. Ruszając te śruby na 90% zrąbie się geometria.
l
lenio
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 24 maja 2009, 14:34
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Kętrzyn

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: lenio »

szymekgd, Nie wiem jak w 1L ale w 1M nie ma regulacji na zwrotnicy. Odkręcasz śrubę i wyciągasz cały amor.
U mnie występuje taki problem że stuka mi coś z przodu na nierównościach. Ostatnio pękła mi sprężyna i wstawiłem nowe . Wogóle to prawą sprężynę miałem wstawioną odwrotnie i opierała się tylko o kielich mocowania na górze. Masakra. Po wymianie sprężyn auto siadło i mam tylko 6 cm. prześwitu między glebą a pokrywą silnika. Może amory juz padły ale wycieków nie ma. Gumy na stabilizatorze wymienione. Głośniej stuka jak autem zabuja na boki. Co sprawdzić i gdzie szukać przyczyny ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: kornat »

Łączniki stabilizatora?
ODPOWIEDZ