[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sznurek »

Szczepan pisze:Wyszła lipa z ta gruszką bo byłem dzisiaj u rodziniaka sprawdzić jak tam zamówienie i pokazywał mi trzy hurtownie i w żadnej nie ma na stanie tego zaworu o orginale nie wspominając :-(
Więc dzwonie do mechanika żeby mi zamówił i od razu przełożył ale twierdzi po wykonaniu paru telefonów że znów nie można dostać tej części.
Stwierdził że volkswagen nie uznaje tej gruszki jako części wymienialnej, a jako całość z turbiną.
Zostaje jedynie alledrogo ale nie wiadomo co to za chińszczyzna :?:
Ustawiłem się na jutro na czyszczenie stwierdził fachmajster, że po tym zabiegu pochodzić z rok może 6 miesięcy.
Ręce opadają :-/

Nie wiem w dalszym ciągu w czym problem ? :) (już się gubię)
Na allegro też są garett np ta :
http://allegro.pl/nowy-zawor-turbo-turb ... 86131.html
http://allegro.pl/aktuator-zawor-turbin ... 33620.html
Samemu też możesz wymienić to ustawiasz sztangę tak jak w starym masz i logujesz jeżeli za mocno/mało regulujesz i tak w kółko metodą prób i błędów, lub pompkę ciśnieniową i ustawiasz sztangę
Nie słuchaj kosoklepów jakiś że czyszczenie nic nie da, jeżeli masz odwagę sam zrzuć turbinę zawieź do firmy gdzie regenerują i daj na czyszczenie zmiennej geometrie i daj im nową gruszkę i ci ogarną temat. Chyba że masz trochę czasu to zawsze możesz samemu, są poradniki co i jak odrobina chęci i odwagi.
Ogólnie jak stwierdziliście że jest gruszka do wymiany ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Raczej optimista ale denerwuje mnie nie to że trzeba wydać znów parę stówek tylko że nie można kupić nowej oryginalnej części :-x
Orientujesz się ile kosztuje regeneracja turbiny i gruszki :?:
Bo dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że 1500 zł :-)
Będę musiał podzwonić po zakładach które się tym zajmują i zobaczyć a na razie oddałem furę do mechanika ma przeczyścić gruche i jutro zobaczę czy pomogło.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Szczepan pisze:tylko że nie można kupić nowej oryginalnej części :-x


A linki kolegi Sznurek ? ;)

Szczepan pisze:Orientujesz się ile kosztuje regeneracja turbiny i gruszki :?:
Bo dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że 1500 zł


W zeszlym roku kompletna (stara tylko skorupa, ori czesci, bez gruchy) regeneracja mojej turbiny to byl koszt ok. 900zl, do ASV bylo drozej, ok. 1200zl, oczywiscie bez vat :evil:

Szczepan pisze:a na razie oddałem furę do mechanika ma przeczyścić gruche


Napisz jak to zrobi, wg. mojej wiedzy jest nierozbieralna :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sznurek »

Szczepan pisze:Orientujesz się ile kosztuje regeneracja turbiny i gruszki :?:
Bo dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że 1500 zł

We wrześniu regenerowałem ślimaka i dawałem 700 zł w tej cenie uszczelki i też nowy wirnik bo miałem wypalone/uszkodzone łopatki.

znalazłem dziś gruszę :
http://allegro.pl/zawor-upustowy-upustu ... 47670.html
w opisie pisze ze regenerowany oryginał garrette.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: marek_igor »

Zakłady regenerujące często mają na stanie gotowe turbiny, zostawiasz swoją zepsutą, płacisz 800-900zł i bierzesz już zregenerowaną. Jeśli chcesz zrobić swoją, z gwarancją najczęściej na rok to koszt 800-1200zł, w zależności od warsztatu i stanu Twojej turbiny ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Sznurek pisze:znalazłem dziś gruszę :
http://allegro.pl/zawor-u...2243247670.html
w opisie pisze ze regenerowany oryginał garrette.


Przygladalem sie kiedys gruchom tego sprzedawcy i jakos nie uwierzylem w regenerowany oryginal w cenie chinszczyzny i dodatkowo zabawie w zwrot starej...


Nie warto oszczedzac na regeneracji, w tanszych ofertach nie wymieniaja lozysk, walkow kompresji itp...
A co do gwarancji, fajnie, ze jest, ale jak turbina znajdzie sie w dolocie to i tak trzeba glowice kupowac z osprzetem :-D
Michal
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sznurek »

To że tyle zapłaciłem to nie znaczy że kiepsko robią u matki w 90KM robili i jeździ już z 3 lata bez problemowo :) U mnie leci 7 mies. i jest w porządku :mrgreen: A warsztat znam i lipy nie ma
---

W sprawie gruszki to znalazłem rozwiązanie alternatywne jak ktoś nie chce tyle płacić. Ja bym i tak nówkę łyknął.
Obrazek
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szczepan »

Sznurek, Widziałem te gruchy na alledrogo i zastanawiam się ile w nich oryginału :)
Może dzisiaj będę miał używaną i zobaczę czy dam rade ustawić ją tak jak jest ustawiona moja. Jak się uda to zamówię na alledrogo tą Garretta.
szymekgd, Mówił coś że ją moczył w czymś ale po założeniu i wymianie paru węży na nowe skasował 50 zł i nadal nie śmiga jak powinno :(
marek_igor, Jak nie wypali z nową gruchą to będę zmuszony oddać do regeneracji.
Chociaż ustaliłem z fachmajstrem że po świętach oddamy do zakładu turbinę z nową gruchą (jak sam nie dam rady zrobić) i ustawią gruche pod moją turbinę.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Szczepan pisze:Mówił coś że ją moczył w czymś ale po założeniu i wymianie paru węży na nowe skasował 50 zł i nadal nie śmiga jak powinno :(


W ropie mogl moczyc, w sumie nie powiedziales co jest nie tak z grucha? Sa przynajmniej 3y stany pracy:
1. dziala ok ;)
2. przeladowuje-moze byc zardzewiala i wtedy faktycznie mozna sprobowac ja moczyc i rozruszac
3. niedoladowuje-pkt.2 + dziura w membranie/nieszczelnosc obudowy, to latwo sprawdzic, zanurzasz w wodzie i dmuchasz/wciagasz powietrze wezykiem, jezeli jest szczelna to nie puszcza babelkow ;)
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Jak pisałem wcześniej jest błąd:
17965 (P1557) nie znany kod błędów
Ciśnienie doładowania przekroczona granica regulacji/ brak sprzętu, nie związane ze sprzętem.
Ale dzisiaj będę przekładał gruche bo szwagier załatwił używaną i zobaczę czy będzie maszyna chodzić jak się należy.
Logów nie mogę zrobić bo program woła klucz :-x
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
ODPOWIEDZ