Kierunkowskazy

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

Kierunkowskazy

Post autor: lucassiuss »

ostatnimi czasy występuje u mnie problem z lewym kierunkiem.
Gdy włączam lewy kierunek to ten przekaźnik przy awaryjnych zaczyna szybciej tykać a kierunki w lewo się nie świeca zauważyłem tez ze jak mam włączony w lewo i np włączę długie światła to zjawisko się znowu robi podejrzewam że coś z manetka jest nie tak i teraz pytanie żeby przeczyścić styki trzeba rozbierać tolka czy da się tam jakoś dostać a jak trzeba rozebrać to jak się dostać żeby czegoś nie popsuć.

w prawo jest wszystko good


============

Kontakt pomógł problem rozwiązany
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

Kierunkowskazy

Post autor: Myrcek »

nie wiem czy to powiązane ale kolejna usterka mi sie ujawniła... dzwiek od kierunkowskazów tyka jeszcze kilka razy po ich wyłączeniu... i do tego z częstszą-nierównomierną sekwencją... jakieś pomysły?
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Kierunkowskazy

Post autor: Szymek08 »

a sprawdziłeś wszystkie żarówki od kierunków - ja miałem podobnie jak mi się żarówka spaliła
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

Kierunkowskazy

Post autor: Myrcek »

żarówki wszytskie dobre...
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kierunkowskazy

Post autor: jakub_bb »

popsikaj w wajche od kierunkowskazów jakimś kontakt sprayem
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Kierunkowskazy

Post autor: dominik »

pająk do czyszczenia.Kolega miał w golfie taką samą sutyacje jak lucassiuss, i czyszczenie pająka pomogło
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

Kierunkowskazy

Post autor: Maestro_86 »

Ja miałem to samo aż wreszcie przestał mi odbijać przekaźnik. Obyło się bez wyciągania pająka. Spsikałem WD40 i już mam 4 miesiące spokoju zobaczymy jak długo pociągnie.
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
S
SebaR
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 16 sty 2010, 13:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Zielina

Kierunkowskazy

Post autor: SebaR »

Witam. Mam zbliżoną sytuację co poprzednicy. Lewy migacz ok, prawy różnie:
Przy zdecydowanym/szybkim przesunięciu manetki działa poprawnie, ale jak przesuniesz delikatniej/wolniej to migacz nie zadziała, słychać tylko przekaźnik który tyka z podwójną prędkością. Awaryjne działają bezproblemowo.

Moje podejrzenie skierowane jest w stronę manetki, może uszkodzona, wyrobiona.
Zastanawiam się czy to dobry kierunek.
Jeśli ktoś miał do czynienia to proszę o info.

Ewentualna wymiana manetki samemu jest możliwa? Nigdy nie demontowałem kierownicy z poduszką. Jest to duży problem żeby się tam dostać i ją ewentualnie wymienić?
Awatar użytkownika
Dayanka
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:54

Kierunkowskazy

Post autor: Dayanka »

ja miałam podobnie, nie działał kierunek bodajże po prawej stronie. A jak zadziałał to słychać było tykanie z podwójną częstotliwością. U mnie problemem była żarówka. Podmień mimo wszystko. Posprawdzaj. Popodmieniaj.
Diabła Wart Ten Mężczyzna, Który Nie Wie Czego Chce!
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kierunkowskazy

Post autor: jakub_bb »

nie ma problemu ze zdemontowaniem manetki.
z tyłu kierownicy odkręcasz 2 imbusy, ściagasz poduszkę.
koło kierownicy jest przykręcone śrubą spline M12, odkręcasz, zaznaczasz w jakiej pozycji była kierownica, ściągasz
osłony kolumny kierowniczej odkręcasz i masz dostęp do manetki.
20min roboty, max 30min

Akumulatora nie trzeba odłączać. Jeżeli nie przekręcisz stacyjki na zapłon, nic się nie stanie.

Wyciągnij manetke rozbierz, przeczyść (nawet jak wygląda dobrze), powinno pomóc.
Ja dodatkowo siknąłem białym smarem, żeby gładko chodziła
ODPOWIEDZ