Gruszka podciśnienia od turbiny

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: Szczepan »

Witam.
Właśnie padł mi zawór turbiny w każdym razie powiedział mi o tym znajomy mechanik:
Obrazek
Czy wymiana tego zaworu jest bardzo skomplikowana czy dam rade ze szwagrem wymienić go na nowy :?: Czy lepiej udać się do szpecmajstra :?:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: szymekgd »

Szczepan, jezeli masz kanal to dasz rade, nie kupuj tylko tandety zrobionej przez male raczki...
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: Szczepan »

Powiem Ci tak że mam używany orginał od kuzyna ze sklepu w dobrym stanie bo nowy kosztuje ponad 200 zł.
Zwłaszcza że 2 tygodnie temu wywaliłem 500 zł za na prawe łożyska na alternatorze plus napinacz :-/
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012, 13:05 przez Szczepan, łącznie zmieniany 1 raz.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: kornat »

Da radę bez kanału, wyciągasz klips łączący sztangę z turbiną następnie odkręcasz te dwie nakrętki na klucz 10 (te które widać na foto). Teraz zsuń sztangę i wysuwaj na dół. Na koniec ściągnij wężyk. Nową regulujesz aby miała taką samą długość i montujesz. Uważaj na ten klipsik bo on lubi wyskoczyć przy ściąganiu abyś go nie zgubił. Jak coś jest to płytka osadcza w rozmiarze 1/4cala.
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: lucassiuss »

dodam że najlepiej żeby dostać sie do tej gruszki bez wymontowania turbówki jest poprzez zdjęcie tego gumowego węża który idzie od egr a później to wiadomo zabawa w ginekologa ;d
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: Szczepan »

Dzięki koledzy jutro będę atakował ten zawór i napisze jak poszło :roll:
Może nawet zrobię fotki i wrzucę na forum jak to wygląda.

[ Dodano: 2012-03-30, 21:56 ]
kornat pisze:Nową regulujesz aby miała taką samą długość i montujesz.


No właśnie zastanawia mnie ta regulacja jak ją ustawić żeby było dobrze.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: lucassiuss »

a właśnie z ta regulacja róznie jest bo ja miałem ustawiona jak na starej i pierwsze logi nie wyszly za ciekawie po wydłużeniu sztangi i zrobieniu logów szymek pisał ze jest lepiej to róznie jest chyba
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: szymekgd »

Szczepan pisze:No właśnie zastanawia mnie ta regulacja jak ją ustawić żeby było dobrze.


Na "sucho" nie ustawisz, w warsztatach podlaczaja miernik cisnienia (manometr) i wg.niego ustawiaja podczas jazd testowych, nie wiem czym sie kieruja, instr. vaga mowi, ze dla odczytu przy 3000obr aktualne cisn.dolad. ma byc rowne zadanemu i wspolcz.wypeln.zaworu n75 ma wynosic ok.68%, oczywiscie log dynam. III/IV bieg.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: kornat »

Powinno się tak ustawić jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I (od 7:20) ale mało kto posiada takie coś, dlatego pisałem aby ustawić według starej. Jak nie chula jak należy to logi i się poprawia ;)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Gruszka podciśnienia od turbiny

Post autor: Szczepan »

A co do tych logów to mam kompa kabel i z 3 różne programy, rozumiem że samemu można je zrobić i wrzucić na forum co by fachowcy rzucili okiem.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
ODPOWIEDZ