Spotkał się ktoś z takim problemem że tarcza tylna ociera o jażmo ?
założyłem u matki nowe tarcze i kloce i dalej jest to samo na obu stronach, zastanawiam się czy nie zamówić piasty z łożyskiem i wymienić ?:)
Jeszcze jedno pytanie z jaką siłą mam dokręci śrubę piasty
DzieX pisze:Ociera o jarzmo? Może za dużą kupiłeś?
Na starych było to samo, a miały już dość były jeszcze raczej oryginały ale od rdzy się rozchodziły ranty
Ociera w sensie takim że nie cały czas kręcąc tarczą tylko co pewien moment, mam w sumie 1 piastę to ją zamontuje i się przekonam - od czegoś trzeba zacząć
Czy ktoś posiada serwisówkę ? Prosił bym o sprawdzenie jaka siłą dokręcić śrubę piasty
Witam Serdeczie !
Mam zamiar a dzniach wymienić łozysko które już swoim pieszczotliwym szumem daje sie we znaki.Miałem okazje wymieniać kiedyś w jednym aucie wiec myśłe ze z odrobiną chęci mogę to zrobic w moim Toledo ale skieruje może pytanie do klubowiczów czy jest jakis trud związany z ta wymianą bo ostatnio usłyszałem od chłopaka który rzekomo zajmuje sie mechaniką że nie jest to łatwe..A mnie sie po prostu wydało że to było na zasadzie ojej jaki trud bedzie kosztować ze 200zł,Wiecie o czym mowie! Jestem samoukiem i praktycznie dużo przy swoich autach robiłem wiec pojęcie mam.Jeśli ktoś ma wiedze na ten temat będe wdzięczny za pomoc ,chodzi mi głównie o czas dlatego że mieszkam w kraju gdzie deszcz leje częsciej i jak mam sie za to zabrać to nie wiem czy poprosić kogoś żeby postał z parasolem czy po prostu mam rozłożyć namiot Pozdrowionka
trzeba wymontować zwrotnicę, wybić piastę, wytarmosić stare łożysko, wprasować (lub wbić) nowe łożysko przez starą bieżnię, wprasować lub wciągnąć specjalną śrubą piastę(nie wbijać!) jak masz czym to ogarniesz
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Axee z www.leonclub.pl napisał:
"Dla nakretki 12 katnej: Auto podniesione, hamulec nozny mocno nacisniety, dociagnac nakretke kluczem dynamometrycznym na 300Nm, nastepnie odkrecic o 1 obrot (360*), opuscic auto i dokrecic nakretke momentem 50Nm + dorecic jeszcze o 30*.
Dla nakretki 6 katnej: Auto podniesione, hamulec nozny mocno nacisniety, dociagnac nakretke kluczem dynamometrycznym na 240Nm, opuscic auto, dokrecic nakretke o 90*, odkrecic nakretke o 90*, podniesc auto, nacisnac mocno hamulec nozny, dokrecic nakretke momentem 240Nm, opuscic auto, dociagnac nakretke o 90*."
Wymiary łożyska:
średnica zewnętrzna 74 mm
średnica wewnętrzna 40 mm
szerokość 40 mm
SKF : VKBA 3455 (SKF01069)
FAG : 713 6100 20
[ Dodano: 2012-02-01, 22:32 ] Opis dotyczy 1.9TDI 2001r. Użyte narzędzia mogą się różnić w zależności od modeli.
Do wymiany łożyska piasty potrzebne będą klucze:
nasadowy 30 dwunastokątny,
nasadowy 18,
płasko-oczkowy 18,
nasadowy 13,
śrubokręt krzyżak,
ściągacz seger,
torx 40
Przed ściągnięciem koła należy poluzować nakrętkę 30mm trzymającą przegub do zwrotnicy. Następnie ściągnąć koło, ściągnąć zaślepki i odkręcić torxem dwie śruby
trzymające zacisk hamulcowy. Potem odkręcamy śrubę na krzyżak trzymającą tarczę.
Odkręcamy nakrętkę 18mm mocującą gałkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Aby wybić gałkę należy uderzać młotkiem w zwrotnicę przy gałce, aż wyskoczy ze stożka (nie
wolno uderzać w gałkę bo się uszkodzi) lub użyć ściągacza.
Gałkę mocującą wachacz do zwrotnicy można zdemontować na dwa sposoby:
1) odkręcamy trzy śruby 13mm od spodu wachacza i ciągniemy zwrotnicę do siebie, aż blaszka mocująca gałkę wyjdzie z wachacza.
2) wybijamy przegub ze zwrotnicy uderzając w ośkę poprzez nakrętkę, żeby nie uszkodzić gwintu, końcowy etap już bez nakrętki tak by przegub wyszedł. Następnie odkręcamy nakrętkę 18mm mocującą przegub do zwrotnicy.
U góry zwrotnicy wciśnięty jest macperson i sciśnięty śrubą z nakrętką 18mm. Śrubokrętem robimy na macpersonie znak styku ze zwrotnicą, aby przy składaniu wiedzieć na jaką głębokość go wsunąć. Wybijamy macpersona uderzając młotkiem w
zwrotnicę. Z tyłu macpersona jest blaszka pozycjonująca, która musi przy składaniu wejść w wycięcie zwrotnicy.
Ze zdemontowanej zwrotnicy należy wycisnąć piastę, potem wyciągnąć seger zabezpieczający łożysko przed wysunięciem, a następnie wycisnąć łożysko. Gniazdo łożyska i macpersona należy przeczyścić drobnym papierem sciernym i nałożyć smar.
Zwrotnicę montujemy w odwrotnej kolejności. Podczas przykręcania gałek może obracać się szpilka gałki. należy ją zablokować przytrzymując kluczem torx wkładanym od czoła szpilki.
Wszystkie gwinty warto wyczyścić szczotką drucianą i nasmarować smarem graqfitowym lub miedzianym.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 00:30 przez _carlos-, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich.
W moim Tolku także łożysko jest do wymiany. Pytanie do forumowiczów: czy można wymienić łożysko bez ponownego ustawiania geometrii kół ( wiadomo, trzeba wykręcić zwrotnice)?