Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Sony, z dluzszym rozgrzewaniem sie to moze byc mit,z jednej strony odcinamy udzial goracych spalin (ktore maja obnizyc ze wzgl.ekolog.temp.spalania) w mieszance,ale z drugiej zwiekszajac udzial powietrza podwyzszamy temp.spalania,pamietajmy tez,ze ecu daje spaliny tylko w okreslonych warunkach...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, wcześniej silnik mi się rozgrzewał troszkę szybciej, więc coś w tym jest, że po zaślepieniu dłużej mu schodzi ;) Jednak różnica nie jest aż tak odczuwalna z czasem.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Sony, cos w tym moze byc, ale teoretycznie... ;) Swoja droga to auto powino zaczac wiecej palic, odczules to?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, co do spalania to oscyluje mi w granicach 6l średnie spalanie na całym baku, ale krótkie trasy robię. Na dłuższej trasie mam od 4,8 do 5,5l więc myślę że nie jest źle ;)
HACZINSON
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 17 lis 2010, 20:30

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: HACZINSON »

Od tematu do tematu szukając przyczyn odcinania turbiny na wysokich obrotach (przechodzenia w tryb awaryjny), trafiłem tu - przypadek? Chyba nie. Zważywszy na fakt, że w końcu i tak chciałem tu trafić, bo szukałem też wyjaśnienia wycieku oleju z korektora ssącego, który strasznie zabrudził mi silnik. Przeczytałem cały temat i tak: Podejrzewam, że fakt tego wycieku może łączyć się tym odcinaniem...gdyż nie wiem,czy chodzi tylko uszczelkę pod korektorem,czy ten olej może pryskać z otworku położonego na froncie korektora? Co do samego EGR, to nie jestem pewny czy poprzedni (niemiecki) właściciel go nie zaślepił, bo silnik dość długo mi się grzeje, wkręca się szybko na wysokie obroty i kręci :-P pięknie do końca, lubi nieraz zakopcić na czarno,turbina pięknie świszczy, a ponadto kupiłem auto o fabrycznej mocy 90 KM, po jakiejś modyfikacji - raczej elektronicznej, bo nie widać nic więcej (radzi sobie ze 136-konnym BMW E36). Ogólnie odcinało mi też wcześnie,ale troszkę go "przepałowałem" po trasie i na rok miałem spokój...Poradźcie coś, co prawda i tak będę rozbierał ten temat przy silniku,ale chciałbym wiedzieć co mnie może czekać.P.S. Sory,że się tak rozpisałem... :-)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

HACZINSON, trafiles tu przez przypadek ;)

Wyczysc IC i kolektor ssacy, zaslep egr'a, zloguj auto i dopisz sie tu viewtopic.php?t=779
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: marek_igor »

HACZINSON pisze:radzi sobie ze 136-konnym BMW E36


nie było takich ;)
a jeśli mówisz o e46 to moje z Passatem b6 2.0 TDI 140KM szło równo ;)
HACZINSON
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 17 lis 2010, 20:30

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: HACZINSON »

Tak, tak oczywiście E46 walnąłem się, :-P , a pasek, to ciężki jest, a co do EGR ,to chodzi mi właśnie o motyw czy przez to,że tam w tym układzie jest syf, to może wypryskiwać olej przez otworek w korektorze i przez to w efekcie odcinać turbinę?czy te zabiegi, o których mówicie (z EGR itd.) mają szansę na poprawę, czy i tak nie uniknę regeneracji turbinki.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

HACZINSON, olej w dolocie bierze sie z odmy i turbiny, nie wiem o jaki otworek Ci chodzi, ale zaslepienie egra przysluzy sie silnikowi i turbinie.
HACZINSON
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 17 lis 2010, 20:30

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: HACZINSON »

Spoko, jak zabiorę się za to, to dam znać co z tego wyszło, nie jestem mechanikiem i pewnie nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie.
ODPOWIEDZ