Plyn do chlodnicy

Tematy ogólno-techniczne
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Plyn do chlodnicy

Post autor: szymekgd »

Moze o wodzie destylowanej bylo w kontekscie ochrony ukladu przed osadzaniem kamienia?
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

Plyn do chlodnicy

Post autor: Hubert »

Dodam od siebie, po pewnych poszukiwaniach dotyczących normy G12 (z plusami) można lać płyn Dynagel (łatwo dostępny praktycznie na każdej stacji benzynowej/markecie/sklepie motoryzacyjnym).

Spełnia normę VW TL774F === G12 (z plusami)
*napis na odwrocie opakowania, z opisem jakie normy spełnia*
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Plyn do chlodnicy

Post autor: dominik »

a ja mam takie pytanie... mam płyn do ponad -40 st. C. i jak mi auto postoi dłużej na większym mrozie to zapala się kontrolka czerwona przy temp. cieczy i piszczy pare razy... po przejechaniu krótkiego dystansu jak zgaszę silnik i odpalę ponownie to spokój... jest możliwość że to przez to że jest mocny procent koncentratu? kiedyś w lecie tak miałem jak sam koncentrat dolewałem ...
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów

Plyn do chlodnicy

Post autor: hant2 »

rysiekkk1 pisze:A co myślicie o płynie Dynagel? Ostatnio po wymianie czujnika temp. dolałem 2 l różowego dynagela z polecenia mojego mechanika :-)


ja wlałem Dynagel i śmigam bez problemu ... przy -15 stopniach nic złego nie zaobserwowałem...
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

Plyn do chlodnicy

Post autor: Hubert »

dominik, a do jakiego poziomu masz nalany płyn?
Na zimnym silniku po dłuższym postoju odkręć korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego i zobacz do jakiego stopnia masz "zatopiony" czujnik.
Wzrost temperatury cieczy chłodzącej = wyższy poziom płynu w zbiorniku, dlatego "można się przejechać" po zmianie płynu i nie sprawdzeniu na zimnym silniku jaki jest poziom (nalejesz na gorącym ponad max. na zimnym może być w okolicach min.)

U mnie przy poziomie powyżej minimum, połowa zbiornika przy mroźnych porankach potrafi "zapiszczeć + kontrolka".
Obecnie poziom płynu powyżej połowy z zbiorniku i "cisza"
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Plyn do chlodnicy

Post autor: dominik »

Hubert, muszę na to zwrócić uwagę... dzieki za pomoc
D
DJ_Mouse
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 13 sty 2013, 22:20

Plyn do chlodnicy

Post autor: DJ_Mouse »

Odchodząc od G12, większość płynów niebieskich/zielonych nie wolno mieszać z czerwonymi i odwrotnie, ponieważ mają inne dotatki ochronne i w połączeniu ze sobą czerwonego z niebieskim (np. borygo z petrygo) płyn staje się mocno żrący. Warto o tym pamiętać.

A z tym petrygo nie jest aż tak jak pisał kolega wyżej, nie zeżre odrazu silnika od wewnątrz :-) Jednak G12 z powodu dodatków uszlachetniających ten płyn jest bardziej przyjazny układowi chłodzenia, z tego powodu jest troszkę droższy...
Mechanika Grupa VAG - Info P.W.
ODPOWIEDZ