[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Dlaczego dziwne, troche wilgoci, mroz i moze czekac nas niespodzianka ;)
Sytuacja jest podobna do pneumatyki (ukl.hamulcowe) w ciezarowkach, jezeli w ukladzie znajdzie sie woda to zamarzaja zawory powietrzne i pozostaje nam czekac na odwilz, dlatego co niektorzy zalewaja (na zime) uklady specjalnymi plynami.
g
graffity1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2010, 10:23

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: graffity1 »

Może i masz rację z tym zamarzaniem, dzisiaj przejechałem 100 km i o dziwo ani razu nie złapał muła a temperatura była już w miarę przyzwoita tak ok -5 stopni więc może coś w tym jest, ale i tak jak się zrobi cieplutko to zabiorę się za sprawdzenie dokładne co mojej turbinie dolega i czy czeka mnie jej czyszczenie. Narazie będę obserwował poprawnoś działania w odniesieniu do temperatury :lol:
graffity1
M
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Mexicana17 »

witam próbowałem przedmuchac swoja turbine w ktorej najprawdopodbniej sa zapieczone kierownice i przegonilem auto kilkakrotenie na 3 biegu do ponad 3 tys obrotow ....niby cos tam pomoglo i teraz chcialem zapytac czy moze ktos wie czy na 3 biegu i 4 jezeli obroty sa do 3.1 , 3.2 tys to lopatki sa juz na maxa wychylone ze czyszcza ten nagar czy trzeba krecic do wiekszysz obrotow ??? dziekuje
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymek08 »

a co za problem pogonić go na 3 i 4 biegu tak w granicach 3800 do 4500obr/min i mieć pewność że są otwarte :-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Mexicana17, nagar przeszkadza tam gdzie masz odcinke, wiec nie ma sensu pod 4tys. silnika wkrecac...Nizszy bieg, dla wyzszej temp spalin i obroty miedzy 2,5-3,5tys. powinny wypalic nagar i rozruszac kierownice, jak chcesz to zrobic z sensem to zaslep egr.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymek08 »

I to jest prawda EGR - to zło :-P Ja też zaślepiłem
M
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Mexicana17 »

ja jestem laikiem w tych tematach a w jakim celu zaslepia sie egr ?? jesli mozna wiedziec ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Mexicana17, poczytaj sobie o tym tutaj -> viewtopic.php?t=967
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Sony, niezle zadanie domowe zapodales koledze ;)

Mexicana17, w skrocie: egr wpuszcza do turbiny olej (z odmy, turbiny), jezeli dodasz do tego PSJ to juz wiesz skad sie bierze nagar na biezni kierownic...
M
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Mexicana17 »

a sa jakies skutki uboczne jesli sie to zaslepi czy to polepszy sytuacja bardzo w tym ze nie bedzie sie zbieral nagar i na biezniach ?
ODPOWIEDZ