[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

dziadzior2020, masz na mysli trzpien gruchy ustawiajacy kierownice? Jezeli tak, to wyreguluj go tak, zeby w logu dynam. 011 wspolcz. N75 wynosil dla 3000obr ok.65%, jezeli zawor bedzie prawidlowo zbijal to cisn. dolad. bedzie pokrywalo sie z mapa.
dziadzior2020
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 05 lut 2012, 17:11

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dziadzior2020 »

szymekgd...wielkie dzieki,moge ustawic ten trzpien bez wyciagania turbo????bo juz nie kojarze
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Mozna,chociaz dojscie paskudne,oryginalna dlugosc byla zaznaczona farba.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

regenerowane , padnięte turbo(piekielnie świszczało i zacinało się), wymienione na regenerowane z innego źródła :-/ zobaczymy ile polata
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
graffity1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2010, 10:23

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: graffity1 »

Witam!! u minie również turbo łapie muła tak ok 3000 tyś obrotów. Jakieś ponad pół roku temu miałem ten sam problem sprawdzałem n75 węże podciśnienia i było wszystko ok przedmuchałem trochę turbo i problem zniknął więc stwierdziłem że miałem zapieczone łopatki na turbinie. Do tej pory auto śmigło dobrze aż do czasu nadejścia mrozów i problem powrócił... mam zamiar sprawdzić gruchę i przepływomierz, ale nie do tego zmierzam bo wiem że pewnie czeka mnie czyszczenie turbo :cry: moje pytanie jest następujące: czy na zamulanie może mieć wpływ ujemna temperatura? bo u mnie właśnie wcześniej i teraz pojawił się problem w zimie... dodam że nie uprawiam PSJ staram się zmieniać biegi tak przy 3500 tyś obrotów i nie jechać cały czas przy niskim zakresie obrotów (nie licząc zimnego silnika)

Proszę o racjonalne odpowiedzi ;-)
graffity1
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Mexicana17 »

Witam wszystkich chcialem zapytac jak sadzicie czy toledo 90 km z turbina o stalej geometrii niz toledo 110 km bedzie lepszym wyborem dla zony ktora jezdzi tylko po miescie i wiadomo zamula autoo czy w turbinie 90 km nie bedzie to problemem ze stala geometria sie nic tam nie zapiecze od tego ????
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

graffity1,Ma wplyw ujemna temp. ale bardziej jako sprzymierzeniec PSJ, do tego zima mamy problemy z nizsze temp. silnika co skutkuje niewypalaniem sadzy w turbinie.

Mexicana17
, pewnie 90KM o stalej geometrii bedzie db rozwiazaniem, Zonka nie zauwazy turbodziury, ale benzynka bedzie jeszcze lepszym ;)
graffity1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2010, 10:23

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: graffity1 »

szymekgd pisze:do tego zima mamy problemy z nizsze temp. silnika co skutkuje niewypalaniem sadzy w turbinie.

to jest sprawą oczywistą bo dłużej rozgrzewa się silnik i dłużej jeździmy na niższych obrotach, ale mi chodzi o to czy jakiś osprzęt turbiny może niedomagać w niskich temp. i powodować tym samym muła czy to jest po prostu przypadek że w zimie moje auto zaczęło mieć takie dolegliwości?
graffity1
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

graffity1, tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... c&start=15 jest kilka ciekawostek ;)
graffity1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2010, 10:23

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: graffity1 »

szymekgd pisze:tutaj: http://forum.tdi-tuning.p...er=asc&start=15 jest kilka ciekawostek

polecam wszystkim do przeczytania ludzie fajne rzeczy opisali na temat paliwa i mrozów jak również naszych dieselków w niskich temperaturach :lol: tylko jedno mnie zdziwiło w jaki sposób może zamarznąć n75 jeśli jest on sprawny i nie ma w nim żadnych zanieczyszczeń które mogły by spowodować jego złą pracę w wysokie mrozy...z resztą postu jak najbardziej się zgadzam :lol: co sądzicie na temat zamarzniętego n75? dla mnie to dziwne spostrzeżenie ;-)
graffity1
ODPOWIEDZ