[ALL] Akumulator

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Skąd?: Warszawa

[ALL] Akumulator

Post autor: Kiziak »

a ty go z golfa benzyny aku do diesla zaaplikować? diesla na aku z benzyny z zasady jest problem odpalić. (tak zrozumiałem)
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Skąd?: Mińsk Mazowiecki

[ALL] Akumulator

Post autor: ozio21 »

Bardziej chyba chodziło o to, że w dieslu nie chodził, a w golfie śmiga.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Akumulator

Post autor: szymekgd »

ozio21, bingo ;)
KamilStach
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 24 sie 2011, 11:58

[ALL] Akumulator

Post autor: KamilStach »

ja to do mojego 1.6 SR zalozylem 74 Ah i bardzo przyjemnie kręci.. niby za duży ale moim zdaniem bedzie lepszy niż ten ktory mialem czyli 50 Ah. a benzyna ma wieksze obroty na wale takze alternator da rade doładować bez problemu jeśli diesel daje rade :)
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Skąd?: Okolice Krakowa

[ALL] Akumulator

Post autor: OMEGA »

KamilStach pisze:ja to do mojego 1.6 SR zalozylem 74 Ah i bardzo przyjemnie kręci.. niby za duży ale moim zdaniem bedzie lepszy niż ten ktory mialem czyli 50 Ah. a benzyna ma wieksze obroty na wale takze alternator da rade doładować bez problemu jeśli diesel daje rade :)

To też zależy od alternatora, jaki jest.
Black gold
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[ALL] Akumulator

Post autor: dude88pl »

może być tak że będzie niedoładowany :-) to już lepiej mniejszy i wtedy będziemy mieć pewność że zawsze będzie naładowany - pozatym benzyna nie potrzebuje dużego prądu do rozruchu
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Akumulator

Post autor: szymekgd »

KamilStach, zobacz sobie charakterystyke pradu alternatora w funkcji obrotow i Twoja teoria ladowania akumulatora o wiekszej pojemnosci runie, jak slusznie zauwazyl OMEGA ladowanie zalezy od wydajnosci pradowej alternatora, a ta diesle maja wieksza.
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Skąd?: Mińsk Mazowiecki

[ALL] Akumulator

Post autor: ozio21 »

Waham się ciągle między aku 72ah, a 74ah z reguły w tygodniu robię bardzo małe odległości, a dopiero w weekend coś większego. Teraz siedzi varta 70ah, ale się już skończyła. Czy w ogóle wziąć 70ah i nie kombinować ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Akumulator

Post autor: Sony »

ozio21, weź max 74Ah i będzie OKi jak krótkie trasy robisz ;)
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Skąd?: Okolice Krakowa

[ALL] Akumulator

Post autor: OMEGA »

ozio21 pisze:Waham się ciągle między aku 72ah, a 74ah z reguły w tygodniu robię bardzo małe odległości, a dopiero w weekend coś większego. Teraz siedzi varta 70ah, ale się już skończyła. Czy w ogóle wziąć 70ah i nie kombinować ?

Skoro jest 70Ah (tak jak u mnie) to możliwe że alternator będzie 120A to 74Ah będzie ok.
Do mojego tolka (120A) według katalogów centry i boscha akumulator powinien być 74Ah lub 77Ah, choć stary varty ma 70Ah i inny prąd rozruchowy ale to ostatnie zależy według jakiej normy podany, bo się zmieniły ostatnio chyba.

Jeżeli robisz małe przebiegi to może jednak warto kupić mniejszy, będzie przy najmniej lepiej doładowany, bo innym przypadku długo nie pociągnie

Normy
Black gold
ODPOWIEDZ