Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

ozio21, duzo to znaczy ile i co zasugerowal? Przyczyn moze byc wiele, zaczynajac od podlego oleju, przez odme, cieknaca miske po puszczajace piercienie. Skoro turbo wolno wstaje to trzeba je doprowadzic do porzadku, dla mnie sytuacja jest dziwna, oddales do warsztatu, zregenerowali turbine i jej nie sprawdzili/wyregulowali, jak bedziesz robil log to dodaj do 011 tez 003.
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jabaraks »

Mam poważny problem z doładowaniem silnika. Otóż w zeszłym tygodniu oddałem auto do uszczelnienia, bo ciekło trochę obok wspomagania kierownicy, z EGR i pęknięte było kolanko do vacum.

Mechanik wymienił wszystko i od tego momentu auto straciło werwę, to znaczy od 3 biegu łapało zawiechę i nie chciało iść dalej. Następnego dnia auto zawiozłem do innego gościa, który siedział cały dzień. Sprawdził wszystko - turbinę, egr, kable, przepływkę, n75, wydech, intercooler i... nic. Wszystko w porządku, układ szczelny.
Komputer żadnych błędów nie wykrył. Gościu podejrzewa, że padł program i trzeba wgrać nowy.

W sobotę autko podpiąłem pod komputer kumpla i zrobiliśmy logi. Co ciekawe autko chodziło o niebo lepiej, nie było tak drastycznego spadku mocy, choć wciąż nie jest to tak jak kiedyś, muł jest wyczuwalny.

Oto link do moich logów: http://vaglog.rtnet.pl/phamarnik_69767.html
Wynika z nich, że turbina nie ładuje tyle ile trzeba, czyli jest dziura w dolocie. Z tym, że mechanik zarzeka się, że układ jest szczelny i to najprawdopodobniej wina programu. Miał ktoś z Was już taki przypadek?

Pytanie dodatkowe: czy przy takich objawach obawiać się, że w którymś momencie stanie mi na środku drogi czy brak mocy jest jedynym minusem?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Turbo slabo pompuje,zeby mowic cos o dziurze to przydalby sie jeszcze log 003,podobnie zachowuje sie cisn.jezeli membrana w gruszce jest dziurawa lubpodcisnienie w ukl.jest na niskie,zeby je sprawdzic mozesz zrobic tak:podlacz na krotko dodatkowym wezykiem podcisnienie, z pomininieciem sterowania turbiny,do gruchy,wazne jest zeby uklad podcisnienia pozostal szczelny,nastepnie zrob log dynam. 003 z 011 do 2500obr.,jezeli bedzie turbina pompowala poprawnie to jest problem ze sterowaniem,jezeli nie to pompa vacum do sprawdzenia.Jezeli mechanik ma vacuometr to moze pomierzyc podcisn.na pompie i za n75,ma byc ok.-0,9.
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jabaraks »

Pomiary zrobię w weekend, z mechanikiem jestem umówiony w przyszłym tygodniu. Pytanie tylko czy mogę do tego czasu spokojnie użytkować auto (mam trasę do zrobienie 250 km tam i nazad)?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Z logu widac tylko,ze turbina nie pompuje, wiele osob tak jezdzi i nawet o tym nie wie...Jezeli nie ma odpowiedniego podcisnienia to mozesz miec problem z hamulcami.
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dziubek6 »

Wiecie co może być przyczyną, że EGR raz pracuje a raz nie? Logi robiłem tego samego wieczora. Pierwszy po przejechaniu trasy 20km, drugi po 100km.
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_70371.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_70372.html

Przy tym zmienia się praca kierownicami w turbinie
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_70373.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_70374.html

Jak nie pracuje EGR to przy gaszeniu telepie mi budą. EGR czyszczony dwa razy. Programowo też nie przestawiony wartość 32768.
1.9 AHF
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Log stat. 011 nic nie powie, tez to przerabialem,szkoda na niego czasu.
Faktycznie egr sie nie otwiera, skoro telepie tez buda przy gaszeniu (klapa gaszaca) to sprawdz podcisnienia.
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dziubek6 »

Czyli raz podciśnienie by było a raz nie? Jak zdjąłem wężyk z EGR-a to podciśnienie było, tylko nie wiem czy o odpowiedniej wartości. Gdy EGR nie pracuje, klapa gasząca nie zamyka się do końca tylko do połowy i pewnie dlatego telepie.
1.9 AHF
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Zobacz jak wyglada dolot w ktorym pracuje klapa, moze trzeba go wyczyscic, w momencie braku podcisnienia (wylaczenie silnika) klapa sie zamyka. Nie przychodzi mi do glowy inny powod takiego zachowania egra, ecu wysyla sygnal do n18, ten nie zglasza bledu i nie steruje klapa, obstawiam n18 lub podcisnienie.
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dialog1979 »

A oto moje logi na zimnym silniku:
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/dialog1979_70532.html
Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/dialog1979_70533.html

[ Dodano: 2012-01-29, 22:58 ]
Pozostałe przy temp 90 st postaram się zrobić jutro.
ODPOWIEDZ